een paar dagen na seks, pijn

Hallo meiden,

ik had al een aantal forums gezien waarin meiden het hadden over pijn na de seks, maar ik kon niks terug vinden waar ik wat aanhad. mijn verhaal:

een jaar geleden had ik met mijn toenmalige vriend seks, na een maand seks te hebben kreeg ik last van mijn vagina een paar dagen na de seks. stekende pijn, en na het plassen een branderig gevoel in de vagina. dit bleef doorgaan. ik ben toen naar de dokter gegaan en die zei dat ik blaasontsteking had, na een half jaar lang antibiotica’s voor blaasontsteking kwam de kinderarts erachter dat het probleem door mijn darmen kwam. in die tussen tijd had ik al een hele tijd geen seks gehad omdat het uit was met mijn vriend.
ik kreeg voor mijn darmen medicijnen en ik heb geen blaasontsteking meer gehad.
nu heb ik sinds 4 maanden weer een vriend en wij hebben sinds een tijdje ook seks, nu is de pijn weer terug. op de dagen dat ik veel last heb kan ik niet eens meer zitten omdat het te veel pijn doet.
ik besloot eerst een tijd geen seks te hebben om te kijken of het minder zou worden. dit gebeurde. de pijn ging weg. maar toen ik weer seks had was het gelijk weer terug. ik besloot weer naar de dokter te gaan en kreeg daar uit eindelijk een zalf mee omdat ze dacht dat ik wondjes had aan de binnenkant van mijn vagina. na drie dagen zou ik al vermindering moeten voelen maar nu, na 10 dagen heb ik nog steeds last.

herkent iemand dit? iemand misschien tips?

Niet dat ik hier verstand van heb, maar is het geen soa?

Chronische blaasontsteking

nee dat kan niet , ik vrij altijd met condoom

endometriose? dat ga ik even googelen haha.
ik heb nu al 2 weken een zalf gehad tegen schimmelinfectie, maar dat bleek het niet te zijn

ik heb twee weken geleden nog een test gehad bij de huisarts en ik heb geen blaasontsteking :frowning_face:

hmm klinkt wel herkenbaar, misschien toch nog maar een keertje naar de dokter :cold_sweat:

bedankt :slightly_smiling_face:

Misschien niet zo’n hele grote kans, maar je kan ook allergisch zijn voor latex, waar condooms van gemaakt worden.
Kun je wel gewoon latex wegwerphandschoenen dragen, of krijg je dan zere/kapotte handen?
In ieder geval kun je dat ook bij je dokter navragen.

Wat het ook zou kunnen zijn, is dat je omdat je bij de laatste paar keer seks telkens pijn had, nu pijn&seks aan elkaar koppelt en dus bang bent voor pijn > gespannen wordt > waardoor het ook echt pijn gaat doen (vicieuze cirkel). Dan wordt het dus iets psychisch, en is het belangrijk dat je heel rustig aan doet, alleen seks hebt als je je op je gemak voelt (en heel opgewonden bent) en niks forceert.

Natuurlijk moet je eerst uitsluiten dat het niks fysieks is! Maar ik dacht ik noem het even, want bij mij is dit ooit gebeurd. Het begon toen met een wondje en daarna bleef het pijn doen, terwijl dat wondje al lang weg was. Dat is overigens na een halfjaar wel weer weggegaan.