een oudere jongen

heee,

ik weet echt even niet wat ik moet doen…
ik heb pas een super leuke knappe jongen leren kennen!
hij woont niet ver enzo, alleen… hij is dus 25 en ik 15!
vinden jullie dat kunnen? ervaring?
ik moet nog een eerste keer met m afspreken…
zijn we van de week van plan…

maar wat is jullie mening hierover ? :relieved:

Ik ben 16 en ik heb een vriend van 20, veel mensen doen moeilijk over het leeftijdsverschil maar ik zeg altijd gewoon leeftijd is maar een getal. Toch moet ik zeggen dat ik 10 jaar verschil best wel veel vind, zeker op de leeftijd die jullie nu hebben. 30 en 40 zou ik prima vinden, maar 15 en 25 vind ik toch wel een groot verschil…

Hmm, ik vind het leeftijdsverschil eigenlijk niet kunnen. Maar ik kan natuurlijk niet oordelen over of jullie een beetje op ‘hetzelfde niveau’ zitten enzovoorts… Ik zou zeggen: probeer het, en je komt er snel genoeg achter.

Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat iemand van 25 het ziet zitten om een relatie te beginnen met een meisje van 15, maar dat terzijde.

Ik vind het niet kunnen. Ik vind leeftijd ook maar een getal, maar dit vind ik te veel op deze leeftijd.

Het verschilt natuurlijk heel erg hoe je bent ontwikkeld. Leeftijd speelt meestal nauwelijks een rol. En als jullie qua ontwikkeling gelijk zijn ontwikkeld, is het niet erg.
Het lijkt me alleen in sommige opzichten nu nog onhandig. Jij op de middelbare, hij aan het studeren (of klaar met studeren). En ik betwijfel ook of het wettelijk gezien wel mag.

Ik denk dat dat je nog wel wat problemen gaat geven, want hij hoort in een hele andere fase te zitten dan jij. Hij hoort al bijna te trouwen en kinderen te krijgen en jij bent nog lang niet klaar met school.
Maar goed, je kan het altijd proberen. Alleen de kans is groot dat het niet gaat.

een vriendin van mij ging ook met een oudere jongen ook ong zoveel verschil.
ze zij altijd is maar getal maar nu is ze erachter dat hij pedo is.
wat ik haar dus ook had verteld.

10 jaar is redelijk veel, maar ergens moet het wel kunnen als jullie qua gedachten en visies ongeveer op hetzelfde niveau zitten.
Ik ben 15 en mijn vriend is 21, dat werkt prima en we zijn heel gelukkig. Feit is wel dat 21 en 25 een groter verschil is, mijn vriend studeert, terwijl die van jou waarschijnlijk al een vaste baan heeft.
Je moet wel met heel veel dingen rekening houden, onderschat dat niet. Ten eerste is het illegaal. Mocht hij ‘vijanden’ hebben, kan dat nog wel eens gevaarlijk zijn.
En hoe zit het met je ouders en de zijne? En jullie vriendengroep, gaat dat samen werken? School en zijn baan, kan dat gecombineerd worden?

Denk daarna na over de toekomst. Hoe raar het ook is om dat al zo snel te doen, het is wel belangrijk. Als hij over 2 jaar al kinderen wil of wil trouwen, heb je een beetje een probleem. Wil hij een vaste relatie met een vriendin die al vrij snel bij hem intrekt of vaak blijft slapen? Waarmee hij weekendjes weg kan? Dat is allemaal vrij lastig op jouw leeftijd. Terwijl jij net begint met uitgaan, is hij al een beetje over die fase heen. Gaat dat dan wel werken over 3 jaar? Als jij geregeld de hort op gaat met vriendinnen terwijl hij liever thuis blijft?
En hoe zit het met seks? Ben je daar al wel aan toe, want laten we wel wezen, dat is hij wel.

Denk er goed over na meid, want makkelijk is het zeker niet. Over dit soort dingen moet je 100% zeker zijn, je er je hele hart en ziel in willen leggen, want mensen zullen je veroordelen, er zal over je geroddeld worden, hem de grond instampen. Bedenk je of dat het waard is en of zijn intenties echt goed zijn.

wettelijk gezien mag dit toch niet?

Mijn vriendin is 15 en heeft een vriend van 23 (volgens mij, weet het even niet helemaal zeker), dus ik vind het wel kunnen. Als jullie maar op één lijn zitten.

Nope

Amen.

Mijn grootste leeftijdsverschil was 8 jaar en het ging prima tussen ons. Het is dan ook niet uitgegaan door het leeftijdsverschil.

Mooi gesproken Peppermint!

Als jij ong 20 was ofzo, zou ik zeggen vooral doen. Maar de levensfase van je 15e tot je 20e is zo gigantisch anders dat jullie sowieso eigenlijk al niet op 1 lijn zitten samen. Wat wel handig is in een relatie. Ik bedoel, jij mag pas net werken terwijl hij al is begonnen aan een carriere. Of jij mag volgens de wet nog geen alcohol of uit, terwijl hij dat al ontgroeid is… het is wat onhandig.

Ik heb verder niks te zeggen over jouw keuzes, maar houd wel rekening daarmee, ook wat Peppermint gezegd heeft. Het zou best kunnen werken, maar het ligt er maar aan hoeveel energie jullie beiden er in willen steken.

Ben het eens met Peppermint. Het verschil is wel degelijk groot. Zo groot dat jij al moet beginnen met naar de toekomst kijken (en als ik over mezelf praat, deed ik dat op mijn 15e niet echt). Verder zie de reactie van Peppermint, vooral 2e alinea.

Ik ben het ook helemaal eens met Peppermint. Dit is wel een heel groot risico, als je er zo van mag spreken.

Ik denk niet dat het werkt, eigenlijk. Ik ben niet tegen grote leeftijdsverschillen, maar 15 en 25 zijn twee compleet andere fasen in je leven. Ik ben zelf bijna 20 en mijn vriend is 25 en dan merk je dat er nog steeds verschillen zijn, maar wel minder groot.
Ik studeer nog, terwijl mijn vriend werkt. En mijn vriend wilde inderdaad ook samenwonen en dat gaat deze zomer ook gebeuren. Bovendien is mijn vriend ook toe aan kinderen nu, iets wat die van jou misschien ook wel heeft. Dat zijn allemaal dingen waar je aan kan denken.
Bij jullie zal dat verschil nog groter zijn. Met 15 kom je net een beetje in de wereld kijken. Heel veel dingen die jij nu gaat doen, heeft hij allemaal al gedaan en misschien is hij daar ook al lang overheen gegroeid. Dat kan wel degelijk een groot probleem vormen.