10 jaar is redelijk veel, maar ergens moet het wel kunnen als jullie qua gedachten en visies ongeveer op hetzelfde niveau zitten.
Ik ben 15 en mijn vriend is 21, dat werkt prima en we zijn heel gelukkig. Feit is wel dat 21 en 25 een groter verschil is, mijn vriend studeert, terwijl die van jou waarschijnlijk al een vaste baan heeft.
Je moet wel met heel veel dingen rekening houden, onderschat dat niet. Ten eerste is het illegaal. Mocht hij ‘vijanden’ hebben, kan dat nog wel eens gevaarlijk zijn.
En hoe zit het met je ouders en de zijne? En jullie vriendengroep, gaat dat samen werken? School en zijn baan, kan dat gecombineerd worden?
Denk daarna na over de toekomst. Hoe raar het ook is om dat al zo snel te doen, het is wel belangrijk. Als hij over 2 jaar al kinderen wil of wil trouwen, heb je een beetje een probleem. Wil hij een vaste relatie met een vriendin die al vrij snel bij hem intrekt of vaak blijft slapen? Waarmee hij weekendjes weg kan? Dat is allemaal vrij lastig op jouw leeftijd. Terwijl jij net begint met uitgaan, is hij al een beetje over die fase heen. Gaat dat dan wel werken over 3 jaar? Als jij geregeld de hort op gaat met vriendinnen terwijl hij liever thuis blijft?
En hoe zit het met seks? Ben je daar al wel aan toe, want laten we wel wezen, dat is hij wel.
Denk er goed over na meid, want makkelijk is het zeker niet. Over dit soort dingen moet je 100% zeker zijn, je er je hele hart en ziel in willen leggen, want mensen zullen je veroordelen, er zal over je geroddeld worden, hem de grond instampen. Bedenk je of dat het waard is en of zijn intenties echt goed zijn.