Een oud patiënt is verliefd op me

Hi girls,

Eergister heb ik via facebook een berichtje ontvangen van een oud patiënt van mijn werk. Hij vertelde dat hij verliefd op mij is en graag wilt daten. Nu voel ik me hier heel ongemakkelijk bij, dus ik wil dit niet op mijn werk bespreken (ook kom ik daar bijna niet meer). Nu weet ik echt niet hoe ik deze situatie aan moet pakken, omdat het een kwetsbaar en gevoelig persoon is. Wegens zijn verleden met suicidale gedachten, wil ik niet de verkeerde woorden gebruiken. Heeft iemand tips hoe ik dit kan bespreken? Ik wil t alleen echt niet met iemand in mijn omgeving bespreken, want daar voel ik me absoluut niet prettig bij.

Thanks alvast x

Dit is inderdaad een heel moeilijke situatie. Ik denk zelf, omdat je zegt dat het al een paar dagen geleden is dat hij een berichtje heeft gestuurd en ik neem aan dat je nog niks heb gezegd, het iig geen duidelijke “ja” is voor hem.

Verder weet ik zelf niet hoe ik het zou aanpakken. Ik zou wel eerlijk vertellen dat je geen behoefte aan een date hebt?

Ik denk het veiligste en netste is om aan te geven dat je geen interesse hebt? Ik vind ghosten stiekem ook wel de meest makkelijke weg maar dat is niet netjes omdat je iemand dan toch nog hoop kan geven.

Heyy, dat is lastig zeg! Misschien kun je eens aan collega’s vragen of zij dat weleens meemaken en hoe zij daarop reageren. Het is misschien niet prettig om te bespreken, maar wanneer iemand psychische problemen heeft/had, lijkt dat me wel slim, zodat je diegene niet te erg kwetst. Aan de andere kant moet je wel goed aangeven dat je dat niet wilt.
Succes!