een opgezette buik na een maaltijd???

Ik snap er NIKS meer van… Ik ben net zo goed bezig met m’n ‘dieet’ oftewel afvalschema. M’n buikje is bijna plat maar dan komt het avond eten… Ik eet even een stukje vlees, een paar tomaatjes en een glas water en BOOM pregnant. Oke kidding, maar ik heb wel meteen een opgezette buik na een maaltijd. Een paar uur verder is het niet weg en de volgende morgen ook niet. Ik word er gek van, ik verlies de hoop er in en ik eet al zo weinig junkfood vergelijke met eerst. Wat is dit? Is er iets mis met m’n darmen? Of moet ik gewoon wachten totdat het perfect slank is? (eerst was het wel nog een beetje buikje maar niet zo veel na het eten) Ik word er zo chaggerijnig van! What to do?

Dat is normaal, iedereen heeft dat. Een ballon die je vult met water wordt toch ook rond :stuck_out_tongue:? Als je dat alleen na het eten hebt en als het na een paar uur weg gaat is zou ik me geen zorgen maken. Je kan proberen je voeding te veranderen? Ik heb gehoord dat je van veel brood een opgezette buik krijgt bijvoorbeeld.

Edit: oh ik had beter moeten lezen, je hebt dit de hele tijd. Sinds wanneer?Wordt je misschien ongesteld? Dan kan je buik opzetten en hard aanvoelen omdat je dan vocht kan vasthouden. En zoals ik al zei het kan ook gewoon met je voeding te maken hebben. Drink je genoeg water? Dat helpt goed tegen een opgezette buik.

Maar als je het echt heel lang hebt en altijd kan je misschien toch naar de dokter. Want meestal moet je buik na een paar uur of als je in de ochtend wakker wordt weer normaal zijn =o.

Hahaha, ik moest echt eventjes lachen om je ‘BOOM pregnant.’

Maar ik heb ook dat me buik een uur opzet na het eten.
Het is inderdaad wel erg vervelend, maar ik heb het gelukkig niet zo lang als jij.
Daar schiet je natuurlijk niks mee op, ik zou het niet weten.
Ik wacht dus ook even dit topic af!

Hmm… Ik wacht even af hoe het er morgen uit ziet. Ik ga zeker wat meer water drinken! Brood eet ik bijna nooit, en zout, tja, zoveel zout eet ik ook niet?

Ik heb er zelf ook nogal last van. Ik weet ook niet zo goed wat ik er aan kan doen. Ik heb wel gemerkt dat ik het vooral krijg van witte rijst en pasta, dus dat eet ik dan minder.

Ik heb juist altijd na het eten dat mijn buik 2 uur lang geluiden gaat maken (borrelen, stofzuigergeluiden, boergeluiden) best vreemd. Oh en mijn keel doet ook altijd mee, soms snap ik niet wat het nou eigenlijk is.

Oké hier heb je niks aan :'D

haha, @ trainstation ik heb geen idee wat daar aan te doen is! Ik denk dat ik gewoon nog even moet wachten totdat ik echt een platte buik heb zeg maar. Dan zal dit zeker geen probleem meer voor me zijn. Maar soms word ik er helemaal gek door! :frowning_face:

Zelfs bij een hele platte buik kan je een opgezwollen buik krijgen hoor =O als je voeding niet in orde is of als veel vocht vasthoud.

ik heb het ook, maar ik heb wel van meer dingen last.
Ik heb het prikkelbare darm syndroom, heel irritant. je hoeft maar iets te eten en inderdaad, BOOM.

Ik krijg het vooral van vet eten, pasta, en sommige vleessoorten, ligt er ook nog aan waar het in gebakken is enzo.

Ik ken niemand die geen dikke buik krijgt na het eten, tbh.

Dat is heel normaal…

Waarom heb je trouwens een afvaldieet als je 13 bent en overal ‘jeey ik heb maat XS’ op reageert?

Zelfs al heb je een heel platte buik, kruig je nog een gedeelte dat zich opzet zegmaar. Dat is normaal.