een op de twintig vrouwen in Europa verkracht

In de titel hoort ook nog te staan: seksuele intimidatie, seksueel misbruik, maar anders werd de titel te lang.

ik vind dit percentage echt veelste hoog. Maar weet ook heel goed dat het kan kloppen. Een meisje dat heel dicht bij me staat was verkracht door 4 jongens. Alle vier kregen ze een paar maanden straf, want er was niet genoeg bewijs. Het was 4 maal “zij liegt” tegen dit meisje. Haar hele leven is verknalt, en ze ging naar een zo’n groepsgesprek. Daar kwam ze met andere meiden terecht die hetzelfde hebben meegemaakt. De meeste durfde geen aangifte te doen, anderen deden aangifte maar was er niet genoeg bewijs.

Ter verduidelijk van het doorgestreepte: ze verloor al haar ‘vrienden’ want iedereen dacht dat ze valse aangifte had gedaan, op school werd ze door de leraren niet gesteund of geholpen terwijl iedereen haar achter haar rug om een hoer noemde. Dit zorgde ervoor dat ze in een behoorlijke dal terecht kwam waar ze nu, na 5 jaar, bijna uit geklommen is.

Zelf heb ik in Amsterdam het een keer soort van meegemaakt midden in de McDonalds. Ik stond in een drukke rij met een vriendin en trok er een man me opeens aan mijn arm en zei dat ik zijn bed in zou gaan. Mijn vriendin pakte mijn arm vast en trok me terug. Maar de rest van de mensen hadden het niet eens door.

wat vinden jullie van dit hoge aantal?

Ik word er verdrietig van :C

Katse veel.

Maar, wacht ff.
Dit is van héél Europa?

Belachelijk veel inderdaad. Schrik er best wel van.

Dit is echt walgelijk. Ik snap niet dat sommige mannen dit kunnen doen…

Dit maakt me echt verdrietig.
En misselijk.
En vooral boos.

een boel reacties op het artikel zijn ook gewoon erg. Er zijn er bijvoorbeeld een aantal die beweren dat de vrouwen gewoon valse aangifte doen. Het meisje dat ik ken, haar verkrachters hadden ook gezegd dat ze vals aangifte heeft gedaan en dat ze liegt, haar klas kreeg dat via via te horen en ze dachten allemaal dat die smerige verkrachters gelijk hadden.
Ik had haar diezelfde avond nog gezocht omdat ze nergens te vinden was, ik belde en belde en toen er eindelijk werd opgenomen was het door een van die verkrachters “E. is even gaan wandelen” en hing op. Ik vond haar huilend, ze wilde zelfmoord plegen, ze heeft uren in de douch gestaan om alles van haar af te spoelen, maar ze durfde niet te zeggen wat er was gebeurt.

pauze. ik werd iets te boos. Maar dit even als voorbeeld: er komen genoeg verkrachters ermee weg en veel vrouwen worden niet geloofd. Net zoals in de reacties op het artikel de mensen ook beweren dat de vrouwen gewoon liegen.

jup, maar in het artikel staat ook wat over de cijfers van Nederland:

Nederland
Bijna de helft van de Nederlandse vrouwen (45 procent) is het slachtoffer geweest van lichamelijk of seksueel geweld. Dat percentage ligt flink hoger dan het gemiddelde in Europa (33 procent). Nederlandse vrouwen stappen wel vaker naar de politie om geweld aan te geven.
Dat blijkt uit een grootschalig onderzoek naar geweld onder vrouwen in Europa dat is uitgevoerd door het EU-agentschap voor de grondrechten.

Nu ga ik iets zeggen wat denk ik bij heel veel mensen in het verkeerde keelgat schiet.
Maar soms wordt er ook wel opgekleed om verkracht te worden.
Ik heb een half jaar lang in Malta gelopen, en die lokale meiden daar liepen met denkbeeldige borden om hun nek: Verkracht mij.
Jurkjes zo kort dat je tijdens het lopen nog gewoon hun onderbroek zag zitten. (dit is niet overdreven, dit heb ik echt meerdere malen gewoon op straat gezien.)

En als ik soms dingen zie wat in die oostbloklanden gedragen wordt, ja, dan verbaasd het mij ook niet heel erg.

Kijk, natuurlijk. Verkrachten kan gewoon niet. Maakt niet uit wat de vrouw aanheeft. Het kan niet, het mag niet, het hoort niet. En ik weet dat lang niet alle vrouwen die verkracht worden uitdagende kleding aanhebben.
Maar ik heb het altijd een beetje als uitlokken gezien. Ik heb geen statistieken gezien, maar het zou mij niks verbazen als er bepaalde landen zijn wat het percentage heel erg ophoog haalt.

Desalniettemin gebeurd het veel,veel te vaak. 1 op de 22 is gewoon ENORM veel.

Vind je ook dat je het recht hebt om dit bij een man te doen, wanneer die zonder shirt over straat gaat?
Verkrachtingen komen voort uit het gevoel om macht te willen hebben, NIET door vrouwen die het ‘uitlokken’ met weinig (verhullende) kleding.
En als laatste zou het fijn zijn als je wel bronnen zou kunnen gebruiken, want hier klopt statistisch gezien helemaal niets van.

Dus ik mag nooit meer een rokje aan als ik dat zou willen omdat ik het dan zou kunnen uitlokken om verkracht te worden? Sorry, maar dat slaat helemaal nergens op.

Volgens het artikel gebeuren de meeste intimidaties op het werk bij hoger opgeleide vrouwen, het lijkt me niet dat hun in ongepaste kledij naar hun werk gaan. Ik loop er alles behalve bloot bij, het meisje dat ik ken kleed zich ook gewoon normaal in spijkerbroek en truien. En toch gebeurt het

Veelste veel, echt heel erg. Hoorde dat iedereen wel eens mee te maken krijgt in zijn/haar leven, persoonlijk of in zijn/haar omgeving. Dat is toch niet best!

Ik kan het plaatje even niet vinden, maar het past perfect bij wat jij zegt. Maar dan wel tegen jou. WAT een vrouw ook draagt, een kort jurkje, dikke trui of zelfs naakt; verkrachting wordt nóoit uitgelokt.

Sorry maar ik zou het liefst wel met zo min mogelijk kleding willen rondlopen als het bloedheet is bijv. Dan wil ik gewoon een rokje met een topje aan. Betekent nog niet dat ik meteen verkracht wil worden :’)

zelfs als je als vrouw naakt wilt lopen horen mannen met hun poten van je af te blijven, niemand daagt uit om verkracht te worden.

Ik weet wel welk plaatje je bedoeld.

Welke bronnen bedoel je? Ik gebruik hier helemaal niks met bronnen?

Ik zeg er toch ook bij dat het, ongeacht wat de vrouw draagt, het niet kan, mag, hoort?! Maar ik zeg ook mijn mening dat ik vind dat er mensen bij lopen die het wél uitlokken.

Een vriendin van mij is aangerand in een zwembadhokje. Ja, ze had een bikini aan, maar het is toch niet best als dat betekende dat zij het heeft uitgelokt… Als het bloedheet is loop ik ook in een kort rokje en een hemdje. Als dat betekent dat ik niet meer zonder achterom te kijken over straat kan, is het wel heel ver gekomen.

Ik ga echt niet in een gewaad rondlopen omdat ik anders verkrachting uitlok.

Mannen moeten gewoon met hun poten van andere vrouwen afblijven, tenzij de vrouwen dat willen natuurlijk. Maar moeten wij nog steeds zo afhankelijk zijn van de man?