Een onderwerp voor mijn beschouwing?

Ik moet voor mijn Nederlands SE komende week een beschouwing schrijven, maar ik heb nog geen onderwerp. Ik zoek een niet-afgezaagd onderwerp, waar mensen veel verschillende meningen over hebben, en waarover ik op het internet dus veel informatie met meningen kan vinden.
Ik zoek dus geen onderwerp zoals dierproeven, abortus, euthanasie, etc, want daar valt niet veel meer over te zeggen wat niet al bekend is.

Als je een onderwerp weet, laat het me dan alsjeblieft even weten :slightly_smiling_face:

xxx

Het dragen van schooluniformen?

Wij moesten vrijdag een beschouwing schrijven, en dat onderwerp was ‘Moet wiskunde een verplicht vak worden op de havo?’. Dus misschien is dat iets? Daar is wel genoeg over te vinden :slightly_smiling_face:

Ik moet dinsdag een opstel schrijven over mensenhandel.
Wij krijgen dan pas te horen of het een beschouwing/betoog/uiteenzetting is en welke structuur je moet gebruiken. :S En dan krijgen we drie uur om negenhonderd woorden te typen, jippie. xD
De onderwerpen waar wij uit konden kiezen, waren mensenhandel, onafhankelijkheid in de rechtspraak, duurzaam ondernemen, toekomst van de onafhankelijke pers en DNA: alles willen weten?
Succes alvast!

^Typen =O Wij moesten schrijven.

• klonen
  • verplichte orgaandonatie
  • de doodstraf wel/niet
  • afschaffing van het minimumloon
  • verlaging/verhoging van de alcoholleeftijd
  • dierproeven
  • digitalisering van de samenleving (bijv. betalen via internet, digitale medischdossier)
  • 4/6/3 dagen tellende schoolweek

Ik moet deze week ook een beschouwing schrijven, handig dit. (:

Wij moeten een beschouwing schrijven over een literair aspect (je kan kiezen persoonlijke ervaringen schrijver, manipulatietechnieken van een schrijven en nog iets in die richting). Ik doe het over de persoonlijke ervaringen die Jan wolkers in turks fruit heeft verwerkt.

Ik heb besloten om als onderwerp te pakken:
Meldplicht kindermishandeling

en voor degene die er nog iets aan heeft, hier zijn heeeeeel veel informatie en heel veel voor en tegenargumenten:
http://parlis.nl/pdf/bijlagen/BLG17122.pdf