Een onderwerp voor Betoog Nederlands

ik heb snel een betoog onderwerp nodig voor Nederlands
het moet een onderwerp zijn waar veel over te vinden is, aan artikelen in kranten.
ook moet het redelijk actueel zijn en aan het niveau zitten voor Havo 3
Iemand ideeën?

Heb echt hulp nodig.

Social media, de doodstraf, abortus, ideaalbeeld van de vrouw, genetische manipulatie, 1040-uren norm, het dragen van een boerka, alcohol leeftijd moet hoger, straffen moeten zwaarder, gaat veiligheid voor privacy?, ICT in het onderwijs… Zoiets?

Ik deed hem over abortus.

Doodstraf, krakers, dat modellen te licht zijn, seks in de media, drugs, boerka/pet zegmaar.

Problemen met de spoorwegen
Occupy-beweging

Wij hadden toen iets van: mensen als geert wilders mogen niet zo maar alles kunnen zeggen, zoiets.
En dan was voor: hij schaad verschillende artikelen van de grondwet, zoals de vrijheid van geloofsuiting, etc.
Tegen: vrijheid van meningsuiting, iedereen moet alles kunnen zeggen, zelfs al gaat dat tegen de grondwet in.
Maar dat was meer voor een debat, maar dat is makkelijk om te gooien in een betoog en dan moet je gewoon een kant kiezen. Heel actueel met zijn site van meldpunt van oost-europeanen.

‘‘Selectie aan de poort is beter dan numerus fixus’’

kies iets wat je zelf ook leuk vind.

Ik ben zelf een roker dus ik deed het over rookverbod.
Ook heb ik er eentje gehouden over bont omdat ik net een nieuwe jas met bontkraag had gekocht.

Er zijn zoveel ideeën maar het leukste voor jezelf is iets wat je zelf ook gewoon leuk vind!

ik deed het over tienermoeders, vorig jaar vwo 6… ik had een acht, wil hem je best sturen met artikelen erbij. dan heb je sws voldoende…

Ik had “asielzoekers die langer dan 7 jaar in Nederland zijn zouden voorgoed in Nederland moeten kunnen blijven”

Misschien kun je nu doen over prins Friso dat hij in coma ligt, en dat dat nog jaren kan duren. De koninklijke familie kan het niet maken om de stekker eruit te trekken, omdat ze dan nogal een punt maken, en in Nederland is daar nogal een gedoe over geweest geloof ik.

Als ik jaren in coma zou liggen, zou je mijn stekker er wel mogen uittrekken, want mocht ik dan nog ontwaken is de kans dat er nog iets van me overblijft vrij klein geloof ik. En het lijkt me vreselijk om een kasplantje te zijn. Vanuit principiële redenen kan de koninklijke familie dit geloof ik alleen niet maken, dus dit verhaal krijgt zo ie zo nog wel een staartje.

@Noukertt: Ik snap alleen de titel al niet? Kan iemand me die uitleggen? (:

En in het algemeen: Wat is nu precies die occupy beweging?

Thanx maar denk dat ik een onderwerp moet hebben in een andere richting dus niet wat jullie opnoemen. Zitten leuke onderwerpen tussen maar is het wel actueel?

Ik doe hem morgen over majesteitsschennis maar het is echt een k*tonderwerp

Heey, Toevallig kwam een vriendin met de afschaffing van de basisbeurs gisteren mee en ben ik ermee begonnen. Maar ik moet een drietal argumenten hebben omdat ik er tegen ben maar ik heb er wel een paar maar ze zijn helemaal niet zo sterk. Niet berust op feiten, of ze slaan nergens op :S Weten jullie goede en sterke argumenten?

ik moest over mauro-achtige kwesties

Ik heb laatst mn betoog gedaan over het vuurwerkverbod dat sommige Nederlanders willen. Er is best veel over te vinden, en (vond ik) niet heel moeilijk (:

Ik heb ooit een betoog geschreven over geluidsoverlast bij Schiphol. En over De invloed van de Deltawerken op de waterkwaliteit. Maar dat zijn niet hele actuele onderwerpen meer.

Over afschaffing dubbele nationaliteiten is best veel te vinden en wel actueel?

comazuipers moeten de kosten van hun ziekenhuizen/ambulance//// zelf gaan betalen, of niet? Perfect om over te schrijven.