een nieuwe uitdaging

hee meiden
het klinkt misschien een beetje vreemd maar ik ben echt heel erg toe aan een nieuwe uitdaging.
vind m’n leven echt een beetje saai worden. :stuck_out_tongue_closed_eyes:
weten jullie misschien iets?
alvast bedankt!

Doe net als die gast in de film ‘yes man’ en zeg Ja tegen elke vraag die je gesteld wordt :slightly_smiling_face: haha, stom voorbeeld, maar ik weet even niks anders :stuck_out_tongue:

deze hou ik even in de gaten :]

Er zijn genoeg topics hierover te vinden… (Life-list, verveling-topic, etc.)
Ik zou alleen wel zoeken via Google, dat gaat beter dan met de zoekfunctie.

misschien kan je een nieuwe sport of uitdagende stage of vrijwilligerswerk proberen? of een reis maken ofzo :stuck_out_tongue:.

haha dat is wel een leuk iedee maar ik ben echt toe aan een ‘grote’ verandering bijv. een reis maken ofzo!

maar ik ben pas 14

up

je kunt een jaar naar amerika highschool doen… ook als zit je nog op de middelbare school. dan ga je gewoon naar highschool en na dat jaar kom je terug en ga je weer verder met je middelbare school (ben je wel zegmaar 1 jaar blijven zitten natuurlijk) maar is echt wel goed voor je! ik ken iemand die dat heeft gedaan bij mij opschool.

haha daar heb ik me net voor opgegeven!
dan kun je ook een jaar naar hong-kong en nieuw zeeland enzo!

Ik ga na school een jaar naar Afrika denk ik, voor ontwikkelingswerk. Dat lijkt mij veel leuker dan een jaar high school. Daarna zou ik denk ik gewoon willen studeren in Nederland, of in Frankrijk of zo.

ga naar new york iets doen ofzo ;a
of naar afrika, de armen helpen enzo…
ik heb geen idee, sorry! ;$

Maak een bucketlist?
Oftewel een lijst met alle dingen die je nog wilt doen voor je dood gaat, en werk die dan af.

ja dat is een leuk iedee!
maar voor dat ene waar ik me opgegeven had kost 10.000 euro en dat hebben m’n ouders niet klaar liggen

misschien kan je ook op internet zoeken naar vrijwilligerswerk ofzo in het buitenland. daar zijn speciale programma’s voor die ook wel tijdens school mogen volgens mij. of ga bij een club op je school!

Ik weet wel dingen die ik zelf nog zou willen doen enzo, maar dat is niet heel geschikt voor 14-jarigen. Als 14-jarige heb je bijvoorbeeld niet het geld om een reis te maken en dergelijke, dus aan mijn reactie heb je eigenlijk niet veel.

hahahaa, dat ga ik doen vanavond! :grinning:

Hahaha, geniaaal!

Ga naar Walibi in dat soort bungee jump ding, dat is echt geweldig! (wel een beetje duur hehe)

Ik heb dat 3x gedaan, en het was de 3e keer eigenlijk enger dan de eerste 2 (geeen idee waarom, maar het was zo eng!).

Verder heb ik niet echt een uitdaging voor je xD