Ik kon even geen betere titel bedenken voor dit topic, maar een nieuwe start maken, is wel waar het eigenlijk op neer komt…
Ik wil een nieuwe start maken.
Aan een nieuw hoofdstuk beginnen, en achter bepaalde zaken een figuurlijke punt zetten.
Ik ga nu aan een nieuwe periode in mijn leven beginnen.
Afstuderen, een eigen baan zoeken, over een klein half jaartje hopelijk samenwonen met mijn vriend, noem het maar op.
Er staan mij een heleboel veranderingen te wachten, en ik vind het heel spannend, maar anderzijds ben ik er nu ook echt klaar voor!
Ik kan eigenlijk niet meer wachten!
De weg naar volwassenheid, mijn leven verder ordenen, zelfstandiger worden en het idee van ‘huisje, boompje, beestje’ gaan waarmaken met mijn grote liefde.
Ik heb een paar dagen geleden een lijstje met werk- en aandachtspunten opgeschreven voor mezelf.
Bepaalde zaken die ik mezelf wil aanleren (en afleren), en ik wil wat meer structuur en orde in de chaos scheppen.
Zo wil ik bijvoorbeeld elke dag een uurtje besteden aan het opruimen en poetsen van mijn huisje, minimaal 5 keer per week een fatsoenlijke avondmaaltijd koken en geen ‘sporen’ meer achterlaten - bijvoorbeeld pakken drinken niet terug in de koelkast zetten, of vuile was niet in een hoekje kwakken, maar netjes in de waszak doen.
Ik ben een heel chaotisch persoon, en ik ben nu vastbesloten om meer orde te scheppen in die warboel in mijn hoofd, door dus meer structuur in mijn leven in te plannen, en meer zelfdiscipline te ontwikkelen.
Ik wil niet meer afhankelijk zijn, op geen enkele manier, maar mijn eigen boontjes gaan doppen.
I want to break free!
Zijn er hier nog meer meiden die dit gevoel heel sterk hebben?
En die misschien wel met mij mee willen doen, zodat we elkaar kunnen motiveren?