Een nieuwe start maken in je leven.

Ik kon even geen betere titel bedenken voor dit topic, maar een nieuwe start maken, is wel waar het eigenlijk op neer komt…

Ik wil een nieuwe start maken.
Aan een nieuw hoofdstuk beginnen, en achter bepaalde zaken een figuurlijke punt zetten.

Ik ga nu aan een nieuwe periode in mijn leven beginnen.
Afstuderen, een eigen baan zoeken, over een klein half jaartje hopelijk samenwonen met mijn vriend, noem het maar op.

Er staan mij een heleboel veranderingen te wachten, en ik vind het heel spannend, maar anderzijds ben ik er nu ook echt klaar voor!
Ik kan eigenlijk niet meer wachten!

De weg naar volwassenheid, mijn leven verder ordenen, zelfstandiger worden en het idee van ‘huisje, boompje, beestje’ gaan waarmaken met mijn grote liefde.

Ik heb een paar dagen geleden een lijstje met werk- en aandachtspunten opgeschreven voor mezelf.
Bepaalde zaken die ik mezelf wil aanleren (en afleren), en ik wil wat meer structuur en orde in de chaos scheppen.

Zo wil ik bijvoorbeeld elke dag een uurtje besteden aan het opruimen en poetsen van mijn huisje, minimaal 5 keer per week een fatsoenlijke avondmaaltijd koken en geen ‘sporen’ meer achterlaten - bijvoorbeeld pakken drinken niet terug in de koelkast zetten, of vuile was niet in een hoekje kwakken, maar netjes in de waszak doen.

Ik ben een heel chaotisch persoon, en ik ben nu vastbesloten om meer orde te scheppen in die warboel in mijn hoofd, door dus meer structuur in mijn leven in te plannen, en meer zelfdiscipline te ontwikkelen.

Ik wil niet meer afhankelijk zijn, op geen enkele manier, maar mijn eigen boontjes gaan doppen.

I want to break free!

Zijn er hier nog meer meiden die dit gevoel heel sterk hebben?
En die misschien wel met mij mee willen doen, zodat we elkaar kunnen motiveren?

Ik wil ook heel graag samenwonen met m’n vriend, gemotiveerd (!) aan een nieuwe opleiding beginnen, weer een baantje vinden, en de afgelopen periode achter me laten. Maar helaas gaat dat nog wel eventjes duren…

Mooi van je!!
En ik weet zeker dat het lukt, als je er maar volledig achter staat!

ik wil ook een nieuwe start maken. Ik zit nu in mijn laatste jaar Havo. Hierna wil ik gaan studeren, naar een nieuwe school, nieuwe stad en misschien, ik hoop het, een nieuw huis. Wil graag op kamers gaan en mij losmaken van mijn vertrouwd plekje en mijn ouders. Ik wil niet meer afhankelijk zijn van mijn ouders en ik wil niet meer al die stress ervaren thuis. Nee ik wil een nieuw hoofdstuk beginnen en nieuwe mensen leren kennen, misschien eindelijk eens echt vrienden maken.
Zo wil ik wennen aan het echte leven op eigen benen en zo wil ik mezelf nog beter leren kennen. Ik heb het idee dat dat nu niet goed gaat.
Ik wil mezelf en de wereld beter leren kennen :slightly_smiling_face:

Yeah let’s close the book we used to read and open a new one!

ik wil het ook heel graag, maar dat kan nu nog niet voor mij helaas

Succes in iedergeval :slightly_smiling_face:

ik ben helemaal klaar voor een nieuwe start. Ik ben afgelopen jaar gestopt met mijn opleiding, en tijdens middelbaar bijna al mijn vrienden kwijtgeraakt door roddels.

Ik ben 2 en half jaar samen met mijn vriend en willen graag samenwonen (waarschijnlijk kunnen we halverwege dit jaar nog in 't oude appartementje van z’n zus!) verder wil ik veel afvallen, zelfverzekerder worden en veel nieuwe vriendinnen krijgen als ik weer aan een nieuwe opleiding begin!

Ik zou graag een hoofdstuk afsluiten, maar daar ben ik nogsteeds niet sterk genoeg voor. Ik zou graag mee doen, maar sorry.

Ik kan niet wachten tot ik ook mag beginnen met werken, veranderingen etc. Al zie ik het op mezelf wonen nog niet helemaal zitten, al lijkt het me wel leuk! Succes!

een tip; schrijf je voornemens op, zo hou je je er beter aan. schrijf ze op, en kruis ze per dag af. zoals dat opruimen elke dag, vol met kruisjes word je er vrolijker van en het idee dat je je eraan houdt :slightly_smiling_face:.

ik heb het altijd over een nieuwe start haha, maar het lukt nooit xD

same here. Hoewel het me ook wel heel spannend lijkt om een nieuw begin te maken voelt het toch ook wel goed. Vooral op kamers gaan lijkt me in het begin best wel wennen want dan moet je alles zelf doen. Maar ik ben er wel aan toe en ik wil het ook. Ik zal me vast wel redden.
En idd je leert jezelf zo beter kennen :slightly_smiling_face:

Ik zou ook graag een nieuwe start willen maken, maar ik heb waarschijnlijk nog 3 jaar voor de boeg dus ik heb geduld nodig, maar dat heb ik niet, waardoor ik in een dikke sleur beland ben.

Ik heb op 31 december/1 januari een nieuwe start gemaakt, pak mijn depressieve klachten en sociale fobie actief aan en voel me 10 keer zo goed als 2 maanden geleden :slightly_smiling_face: heel veel succes! ben trouwens blij te lezen dat het met je vriend weer goed is gekomen!

Ik leef met je mee :slightly_smiling_face:
Ik wil eind zomervakantie 2012 naar Belgie verhuizen en en daar proberen iets te bereiken met mijn 3 diploma’s die ik dan heb. Mijn vriend die dan waarschijnlijk 1 jaar later bij mij intrekt en mijn zusje die met me meegaat. Ik wil een nieuw begin maken zonder mensen die me kennen in mijn buurt.

Dankjewel! (:

En wat fijn om te horen dat het nu stukken beter met je gaat dan twee maanden geleden!
Keep up the good work!

Wauw wat goed om te lezen!! Ben blij dat het beter gaat.
Je reageerde in het fobieën topic en toen kon ik mij heel erg in jou vinden. Dus fijn om te lezen!

Baan gaat niet door…
Dat duurt nog ongeveer 4 maanden…

Blegh, baal er wel een beetje van, stiekem…
Maar het is beter zo.

ik ben sinds dit nieuwe schooljaar begonnen met een ‘nieuw leven’. ik ben van school geswitcht, ik ben gestopt met celloles en zwemmen, en ben begonnen met tekenles.

dit ‘nieuwe’ leven is echt kut als ik het vergelijk met mn oude leven. dus 1 tip, verander niet in 1 keer je hele leven, doe het in kleine stapjes.

het leven is als stenen in een rivier. je weet niet hoe elke stap uitpakt, dus probeer niet in 1 keer naar de overkant te komen.

Ik ben ook toe aan een ‘nieuwe start’, een nieuw hoofdstuk. Niet zozeer het hele huisje-boompje-beestje, maar ik wil over 3 maanden mijn diploma halen en gaan werken. Dat werken voor mij is echt even een nieuwe start, een nieuw hoofdstuk. Ik heb het ook echt nodig want ik heb het gewoon gehad met school, ik ben er helemaal klaar mee. Niet de mensen die er zitten, maar de leraren, de leswijze enzovoort.

In dit stukje herken ik mezelf ontzettend goed.

Een leerkracht zei dat ook tegen mij…
‘Meid, jij moet werken. Je bent er klaar voor, dat zie ik.
Je bent klaar met deze school, met de leerkrachten’.

En dat is ook zo.
Ik wil mijn eigen boontjes gaan doppen, op eigen benen leren staan, en niet meer financieel afhankelijk zijn, op welk vlak dan ook.

Het duurt nog 4 maanden, dus ik moet nog even doorbijten…
Maar het gaat me lukken!

Ik herken mezelf hier ook in!
Ben ook goed op weg en in mei ben ik klaar met deze opleiding.
Heb het ook even gehad met school, ik wil op mezelf wonen, werken. Gewoon weer iets nieuws. Gelukkig gaan de weken snel, nog eventjes volhouden dus!

Ik kan trouwens ook niet wachten tot ik mijn eigen hondje kan kopen, dat wil ik zo graag! Dus als ik op mezelf ga wonen zal dat een van de eerste dingen zijn die ik doe (: