Een nieuwe klas, een nieuw begin?

Het lijkt misschien lang, maar dat valt heus wel mee. :cold_sweat:

Hi meiden,
ik weet niet hoeveel topics al over de 1e schooldag zijn, maar ik vond het toch handiger om er zelf eén te beginnen.

Ik zit hier met een probleem.
Gister (Dinsdag) was mijn 1e schooldag.
Ik zit nu in de 3e, en vorig jaar zat ik met een vriendin in mijn klas. Maar omdat onze klas te groot werd, werden we gesplitst. En opeens zat ik in een heel ander klas vol met kinderen die ik niet kendde (er zitten wel een paar bij van mijn vorige klas, maar met hun praatte ik niet veel.)
Er zit nu een nieuw meisje in de klas van een ander school, en ze leek me heel aardig. Ze maakte op de 1e dag al meteen vriendinnen, en ze praatte tegen me en iedereen uit de klas alsof ze elkaar al jaren kennen.

Iedereen zit al met iemand anders, en ik ben de enige die alleen zit.
Door mijn vroegere jeugd ben ik nogal verlegen om iets te zeggen, ik durf ook niet keihard op te schreeuwen, nooit gedaan ook. Als iemand iets lulligs over me zegt durf ik ook niet voor mezelf op te komen. Ik wil wel, maar ik kan niet echt snel iets bedenken om terug te zeggen, en dan sta ik daar gwn.
Ik vind mezelf lelijk en dik.
Plus; ik kom uit China. Ik heb het woord; ‘poepchinees’ al 3x voorbij horen roepen. Gelukkig niet tegen mij, maar gwn tegen iemand uit mijn klas. En dan gaan ze allemaal lachen, behalve ik. Ik bedoel, wij Chinezen schelden jullie ook niet uit, en we zijn ook maar mensen? Ik weet dat niet alle Nederlanders dat doen, maar sommige mensen die ik ken zijn gwn zó kinderachtig. :S
Ik ben ook niet heel erg sociaal. Ik bedoel, ik heb heus wel vriendinnen, maar ik durf niet meteen met iemand te praten die ik niet goed ken, want er valt wel is een dode stilte als ik niet wat ik moet zeggen.

Tijdens de zomervakantie, had ik mezelf een belofte gedaan.
Ik wou een nieuw begin starten, en een leuk schooljaar van maken.
Vorig jaar werd ik gepest, en daar heb ik niet veel vrienden aan over gehouden.
Maar op dit moment, weet ik ff niet hoe ik moet beginnen…
Het nieuwe meisje die veel probeerde tegen me te praten, vind ik inmiddels vanaf vandaag best arrogant. Eerst dacht ik; ‘ze is wel aardig’. Maar opeens begon ze tijdens Gym tegen iedereen bazig te doen. Alsof ze het beter wist. En ook tegen mij deed ze heel lullig; ‘Mijn beste vriendinnetjeee!’ zei ze tegen me, maar op een bespottelijk toon.
Ik voel me nu echt eenzaam.
Ik zit naast niemand, mijn vriendin zit in een ander klas, ik vind mezelf lelijk…
En daarbij komt ook nog dat ik mijn crush zo weinig zie. Ik heb hem maar 1x gezien vandaag, en dat waren een paar sec.
De rooster is heel veranderd. Soms zit ik gemixt met andere klassen.
Maar dan zit ik weer alleen.
Soms zit ik wel met een meisje van de basisschool als ze les met me heeft, ik wil wel tegen haar praten, maar dat kan niet echt altijd zo maar midden in het les.

Iemand tips of advies? Dat zou ik tof vinden, bedankt.
XXXX

hey,
Ik heb hetzelfde probleem, ik word dan niet gepest, maar me beste vriendin is ook in een andere klas gezet. En ik zit bij jongens waardoor we vorig jaar geplaagt / gepest werden. Voor mij was het eerder pesten maargoed. Ik heb dan wel een klasgenoot naast wie ik zit, maar aan haar heb ik niks ze praat niet, enzo. En over het arrogante meisje hetzelfde, en over de vakken ook! :slightly_smiling_face: Ik zit er zelf ook erg mee over me klas. Ik probeer altijd gewoon in de lesse op te letten, en in de pauze ga ik altijd met die vriendin. Ik probeer het jou ook aan te raden, want verder weet ik ook niks ! Sorry :frowning_face:.

Misschien toch proberen om vrienden/ vriendinnen maken met meisjes/ jongens die niet arrogant doen en je wel aardig lijken.
Anders moet je misschien naar je mentor gaan om te vragen of jij of je vriendin weer kan worden overgeplaatst. Dat zou ik alleen vragen als het echt niet anders kan en je het anders echt niet meer leuk vindt.
Ik zou ook niet zo onzeker zijn over jezelf, dat klopt allemaal niet wat je denkt over jezelf.
Misschien kan je jezelf ook opgeven voor een sport (als je dat nog niet doet), dan zit je vast aan trainingstijden en wedstrijden zodat je wel móet sporten.
Met je beste vriendin gewoon veel afspreken na school of in de pauzes in de tussentijd.
Veel succes en ik hoop dat ik je geholpen heb!

je kan toch vragen of je naar een andere klas mag dan zeg je dat je het gewoon helemaal niet naar je zin hebt.
en anders kan je denk ik het best gewoon mensen uit je klas aanspreken en dan in de pauze met mensen omgaan die je al kent

ik had ongeveer hetzelfde, nou nee niet helemaal maar ik kwam als enigste uit het dorp in een klas(1e) en werd gepest. toen na 8 gesprekken met mentor en ouders en nadat ik had gezegd dat als ik niet binnen twee weken in de andere klas kwam ik naar hun grootste concurentschool(XD) ging.
nou na de kerstvakantie zat ik in de andere klas!
dus als je echt jezelf niet fijn voelt moet je gewoon praten met je mentor en een gesprek aanvragen met je mentor en ouders erbij en zeggen dat je wil wisselen van klas(als je wilt)

en dan dat je bij je vriendin wil want nu word je gepest en zulk zoort dingen.
maar als je dan weer nieuwe plekken gaat krijgen(of vraag het na de les aan leraren zonder dat kinderen erbij zijn) moet je vragen aan klasgenoten ‘zullen we naast elkaar?’ en als je dat te moeilijk vind vraag je aan die leraar ‘kunt u misschien een plattegrond maken met wie naast wie gaat want ik zit bij bijna alle vakken alleen en ik vind dat niet fijn’

MAAR ALS DIE VRIENDIN KUT GAAT DOEN EN AROGANT MOET JE misschien weer eens naar de film samen ofzo? en dan voor de film vragen of ze boos op je is weet ik veelXD.

OOH GOD! wat kan ik me irriteren aan kinderen die iemand zo beledigen vanwege zijn of haar afkomst!

meid, ik had in de 2e ongeveer hetzelfde meegemaakt :stuck_out_tongue:
ik ben zelf ook chinees en ook best een rustig persoon…
1 jongen zei ook steeds de hele tijd, ‘hey chinees’ tegen me… (hij is zelf een ginger, dus dan zeg ik terug hey rooie xD)
nu ben ik van hem af want hij is 2 keer blijven zitten en zit nu op een andere school C=

maar ik weet precies hoe je je voelt als iemand je gaat uitschelden door je afkomst… gewoon negeren!

maar probeer gewoon een praatje te maken met anderen, zoals hoe was je vakantie… ofzoiets… en sowieso moet je niet denken van jezelf dat je lelijk bent joh!!! doe leuke kleding aan en wat make up! zie je er gelijk een stuk zelfverzekerder uit ^^

maar als je het over een maand nog steeds vreselijk vind, dan moet je je proberen over te laten plaatsen bij de decaan of mentor!

Ik werd in de 1e gepest, omdat ik klein was. Maar toen vond ik het tijd om voor mezelf op te komen en nu ben ik zekerder dan ooit. Ik geef gewoon een grote bek terug, haha. :grinning:

Hey, ik vind het fijn dat er iemand is die een beetje in hetzelfde situatie zit zoals ik. Ik probeer wel op te letten in de klas, maar soms voel ik me ongemakkelijk omdat ik opeens aan iets anders denk, en dan lukt het niet altijd.
Ik heb het geprobeerd om met die vriendin af te spreken, maar we hebben verschillende roosters en zij is nu vaker met een ander meisje uit haar klas.
Als jullie samen zijn kunnen jullie elkaar helpen jullie zelfvertrouwen opkrikken toch?(: En als je het echt niet uithoud in die klas, kan je idd vragen of je naar je vriendin’s klas mag.
En hoe pesten die kinderen die vorig jaar in jouw klas zaten je dan?
Geestelijk (met name lullige opmerkingen) of lichamelijk?
Bij geestelijk, kan je ze negeren, of terug reageren. In elk geval moet je niet wegvluchten, dan is hun doel gelukt en vinden ze het leuk om door te gaan. Dat is mij gebeurd, en ik heb er echt rot-tijden aan over gehouden. :frowning_face:
Vertel het je mentor als die kinderen je gaan pesten. En die zal je wel verder kunnen helpen. Het lijkt misschien eng, maar ze zijn zelf ook niet voor niets mentor. Je kan ook je ouders raadplegen of iemand anders die je vertrouwt. (:

Ik hoop dat je er wat aan hebt! xx

Ik heb ook zo’n probleem, ik voel me zooo eenzaam…
Maar ik denk dat jij gewoon de les moet volgen en dan tijdens de speeltijd
naar een vriendin moet gaan fzo, verder heb ik niet zoveel tips wantja…
Hier is mijn topic: http://forum.girlscene.nl…_message/6022008#m6022008
Dus dat is ook zo iets ongeveer.

Het is alleen makkelijker gezegd dan gedaan…;s
Er zitten wel een paar arrogante kinderen, ik wil ze het liefst vermijden, en ik hoop dat ze niet gemeen tegen mij gaan doen.
Ik heb geprobeerd om een gesprek te voeren met een meisje maar die toonde geen interresse. Maar ik ga gwn nog meer mijn best doen!:slight_smile:
Ik denk eerlijk gezegd dat ik nieuwe vriendinnen moet proberen te maken en niet aan 1 vast moet zitten. Ik heb een conflict gehad met die vriendin uit die andere klas, omdat ze keer op keer de hele jaar door, me in de problemen heeft gebracht en me heeft verraden, maarja da’s een ander verhaal…
En ik ben wel van plan om op een sport te gaan. Dan kies ik voor een teamsport, dat lijkt me ook beter. ;p

Nog bedankt voor het reageren! xx

In dit verhaal zie ik mezelf eigenlijk, ik ben ook verlegen en in de 1e en 2e gepest.
Mijn vriendinnen zitten in andere klassen en maken wel makkelijker vriendinnen, maandag moet ik weer naar school en weet niet bij wie ik in de klas kom…
Ik ben heel bang dat ik weer gepest word en me eenzaam ga voelen.
Maar ik wil er echt alles aan doen om zekerder te worden en een grote mond terug te geven als iemand iets flauws zegt over mij, en niet dat ik dan zoals gewoonlijk dichtklap en niks weet te zeggen.
Ik vind het heel fijn dat je hierover een topic hebt aangemaakt om erover te praten met meerderen met hetzelfde probleem.:relieved: