een mexicaanse griep vraag

Hallo,
ik had een vraag over de Mexicaanse griep,
Ik zou een jurk&tas van m’n vriendin lenen maar ze heeft de mexicaanse griep…
is dat nou besmettelijk als ik die spullen van haar leen en dan aandoe ofzo?

Wassen?

En een virus leeft, zonder gastheer gaat deze dood, dus ik denk eigenlijk van niet, maar weet het niet zeker.

Ik denk dat als je je zoiets afvraagt je best ondankbaar bent! Kom op het is maar een griepje. (als ik je vriendin was en ik hoorde zoiets had ik allang gezegd leen maar van een ander)

idd

Een gastheercel kan ook buiten je lichaam zitten. Bijv. iemand niest en daar zitten dan weer gastheercellen met Mexicaanse griep virussen het even goed blijft leven. Een gastheercel die door een virus in de handen is kan evengoed “geprogrammeerd” zijn door de virus om een overlevingskans te hebben buiten een lichaam. Een cel die je uit niest blijft het ook leven (als het in goede omstandigheden is en een spore kan vormen) Dus ik denk dat het wel besmettelijk is… Nja je kunt het niet besmettelijk noemen… Zolang het niet in je lichaam inkomt en zich gaat delen.

nou het was een vraag hoor jij zou toch ook niet iets aandoen als ze de mexicaanse griep heeft :expressionless: ? ik wou vragen ook of ik bijv dat eerst moest wassen

Zoals al gezegd werd: het is maar een griepje.
De regering en de media hebben heel veel rond deze griep de boel behoorlijk opgeblazen.

Als je kleren wast gaat het misschien niet eens eruit. Een wasmachine kan maar tot 60° C & wil bijna alle cellen doden dan moet je toch een wasbeurt voor de tas en jurk nemen die 134° C is. Dus je kan evengoed besmet raken, omdat je zo niet weet of de gastheercellen die de virus bezit ook warmte bestendig is of juist koud bestendig.

Ik denk niet dat je ergens bang voor hoeft te zijn.