Een meisje-jongen vriendschap zal nooit lang blijven?

Hi,

Ik heb nu al voor de tweede keer dat een jongen een vriendschap opgeeft met mij, vanwege zijn vriendin.
Vandaar de stelling: “Een vriendschap (m-m, j-m) wordt vaak gestopt door een vriend/vriendin”

Eens, oneens, ervaring ?

In veel gevallen gebeurt dit inderdaad maar het hoeft niet! Het is mogelijk om lang bevriend te blijven als de vriendschap sterk genoeg is. En misschien worden jullie wel weer vrienden als die jongen en zijn vriendin uit elkaar gaan, dat kan ook.

Wel jammer hoor voor je!

Nee dat hoeft niet, toen mijn beste vriend een vriendin kreeg is onze vriendschap wel op een laag pitje gezet omdat zij heel snel jaloers was, maar onze vriendschap is er niet door afgelopen. Ondertussen heb ik ook nog twee keer een vriend gehad maar ook tijdens die relaties is onze vriendschap gewoon doorgegaan.

Oneens, tenminste ik heb het nog nooit meegemaakt. Zou mn vriend ook niet moeten proberen haha. Sowieso, ik val op vrouwen en mannen. Mag ik dan geen vrienden hebben als ik in een relatie zit?

Ik snap trouwens niet dat die vriendinnen zo jaloers kunnen zijn

Ik ook niet. Het zou voor mij trouwens ook echt een enorme afknapper zijn als een jongen jaloers zou zijn op het feit dat ik heel erg goed bevriend ben met een jongen.

Echt he xD
En verder: oneens!

Oneens, ik en mijn beste vriend hebben allebij al een lief gehad en ik heb er nu een maar onze vriendschap is er nog steeds en soms is mijn vriendje wel jaloers maar uiteindelijk weet hij wel dat ik en mijn beste vriend echt nooit zouden samengaan

-

Eens, heb het wel eens meegemaakt. En ookal zeggen veel mensen dat ze geen vriendschap opgeven voor een relatie, als ze een jaloerse vriend(in) hebben doen ze dat vaak alsnog.

Heb al heel lang een goede vriend, die er al eerder was dan mijn vriend. Mijn vriend vind het ook niet erg als ik wat leuks ga doen met die vriend want hij weet dat er nooit iets zal gebeuren (is ook nog nooit miss scheelt dat, en ik ben gewoon diezelfde dag weer thuis, blijf nooit slapen o.i.d). Gelukkig hoef ik niet te kiezen dus in mijn ogen moet het wel gaan.

Bullshot heb al jaren een beste vroend gaat prima

Ik ben soms wel eens jaloers maar no way dat ik tegen mijn vriend ga zeggen dat hij niet meer met zijn beste vriendin mag omgaan of zo. Dat zou echt belachelijk zijn.

Oneens… En anders heeft je beste vriend geen ballen :stuck_out_tongue:

Ik ben al 4 jaar lang bevriend met een jongen, enorm goed zelfs, en ja daar zijn verschillende relaties geweest in die tussen tijd maar dat heeft ons alleen maar dichter bij elkaar gebracht.

Wow wat ik zelf net heb geschreven klinkt heel raar. Maar ik bedoelde dat we beiden kut uit die relaties zijn gekomen en dat we bij elkaar steun zochten. En waardoor we nu enorm close zijn en eigenlijk gaan kijken of een relatie tussen ons zou werken

Oneens. Mijn vriendje is het absolute toppunt qua jongens die heel goed vriendschappen kunnen onderhouden met meisjes :wink:

Ik herken het vooral andersom, dat jongens (die niet eens een ex zijn) ineens niet meer met mij omgaan en heel toevallig hebben ze ineens een vriendin…Tja, dan is het voor mij duidelijk waarom hij ineens geen contact meer zoekt.

Ik snap zelf echt niet hoe vrouwen zo jaloers kunnen zijn. Zelf heb ik ook mannen als vrienden en als mijn vriend zou zeggen dat ik niet meer met hun om mag gaan, dan is de relatie gewoon over en uit.

nou, ik ben al jaren vrienden met een jongen (5 jaar) en heb nu inmiddels ook een vriendje (al meer dan een jaar) maar nog nooit problemen er mee gehad. de vriendschap is gewoon hetzelfde gebleven :slightly_smiling_face: