Een lastig geval

Een vriendin van me kent al een tijdje een jongen via het internet. Dit is gewoon een vriendschap, en ze hebben elkaar een aantal keer gezien.
Voordat ze elkaar voor het eerst hadden gezien was het geloof ik allemaal wel goed, maar na de eerste keer afspreken viel het voor die vriendin hartstikke tegen. Hij heeft de hele tijd geen woord gezegd waardoor het voor haar heel ongemakkelijk was en daarom zag ze een volgende afspraak niet zo zitten.
Sindsdien heb ik het idee dat die vriendschap eigenlijk steeds ‘nuttelozer’ is geworden. Hij zadelt haar op met zijn problemen, en praat haar schuldgevoelens aan die totaal onterecht zijn. Hij is ook al een keer voor haar huis verschenen zonder dat aan te kondigen, en ze was toen (gelukkig) niet thuis. Maar hij was gekomen omdat hij haar ‘gewoon even wilde zien’. Nou, zo gewoon is dat niet, want ze wonen zo’n 3 uur reizen van elkaar af.
Nu heeft hij haar dit jaar nog in september gezien, en wilt hij nu weer met haar afspreken maar dat wilt zij niet. Toen stelde hij haar weer voor een keuze: Of je gaat met me mee, of de vriendschap is over.
Zij wilt hem niet teleurstellen, maar ik vind dit eigenlijk ook niet kunnen. Ze heeft hem nu geloof ik subtiel duidelijk gemaakt dat ze niet met hem wilt afspreken dit jaar, maar ze kunnen eigenlijk geen goede tussenweg vinden.
Zij wilt absoluut niet meer met hem afspreken, maar verder wel gewoon contact houden op msn. Hij wilt juist het tegenovergestelde.
Hebben jullie nog advies voor haar? Want zelf raak ik ook een beetje uit mijn argumenten, maar ik heb echt het idee dat hij haar alleen maar met problemen opzadelt.

Waarom delete ze hem niet van MSN? Dat is met één muisknop gedaan en hij heeft het pas na een paar maanden door. (:
En als ze hem niet van MSN ‘kan’ verwijderen omdat ze het zielig vind of iets dergelijks vind ik het haar eigen schuld, want de oplossing is gewoon enorm simpel. (:

idd gewoon delete, deze persoon klinkt idd alleen maar als een probleem en als ze hem toch niet zit zitten als vriendje of gewoon als vriend, whts the problem>?<

Inderdaad, gewoon verwijderen =)

Dat is niet echt een optie, want hij heeft ook haar telefoonnummer, en ze zitten allebei op een bepaald forum, en hij houd haar “zogenaamd onbewust” in de gaten daar, en zal dus snel merken dat ze hem verwijderd heeft. En haar nummer kan ze niet zomaar uit zijn telefoon verwijderen natuurlijk

Ze kan een ander nummer nemen? Is wel een stuk beter en veiliger. Stel dat die jongen misschien problemen heeft en haar de schuld er van geeft, hij staat zo weer op de stoep. Misschien is ze dan wel thuis, wie weet wat hij haar aan wil/kan doen.

Blokkeren op MSN, zijn telefoonnummer verwijderen (of blokkeren) en op het forum kan ze als hij echt zo erg is, desnoods en andere naam nemen. OF gewoon naar girlscene toe. (:

En ze moet echt haar ouders op de hoogte stellen! Zodat die ook weten waar zij aan toe zijn en een doorgeslagen tiener voor de deur kunnen verwachten.

haha
hij is… in de 20 geloof ik. Dus een tiener is het al niet meer XD
maar ik geloof niet dat ze haar ouders op de hoogte wilt stellen omdat die het niet goedkeuren.

Dumpen die handel.

Er valt toch ook niets goed te keuren?
Die jongen valt haar lastig, daar moeten haar ouders haar mee helpen.
Afkappen die handel. :3

@ BratPack:
Ja is ook wel zo. Maar ze ziet/zag het wel als een vriendschap… en haar ouders weten ook niet dat hij met haar omgaat. Het contact zo verbreken vind ze ook geen ‘optie’
ik word er ook een beetje gek van, want hij zorgt alleen maar voor gezeur…

Zeggen tegen hem dat hij moeten stoppen met stalken, overal nlokkeren en verwijderen. Dsn houd ie canzelf wel op met stalken.