Een kneus in need.

okay, ik zit in een soort van dilemma & i need your help…
Er is dus een jongen die ik leuk vind, ik zag hem in de eerste klas al een keer lopen en toen vond ik hem wel leuk, maar ik kende hem niet echt dus ik liet het voor de rest maar gewoon zitten…
Nu, in de vierde, zit ik bij hem in de stamklas dus ik zie hem heel erg vaak en ik vind hem nog steeds heel erg leuk. Hij is ook heel erg grappig, lief en knap, maar ook wel rustig en verlegen…
Het probleem is dat ik zelf ook best verlegen ben als het om jongens gaat en ik geen woord tegen hem durf te zeggen. Gewoon, omdat ik bang ben dat hij mij niet leuk vindt… Ik zeg ook wel eens tegen mezelf: ‘Kom op joh wat heb je nou te verliezen!?’, maar ik durf elke keer gewoon niet, bij klassenuitje niet, na een optreden van hem (ja hij zit in een band :slightly_smiling_face:) niet…
Waarschijnlijk kom het ook omdat ik vroeger op de basisschool ook een jongen leuk vond, maar nooit iets durfde te doen. Toen had ik uiteindelijk een kaartje met valentijnsdag gestuurd, maar hij vond het dom en heeft me er zelfs nog een tijdje mee gepest…
Dus zal ik het gewoon maar laten zitten of zal ik toch proberen met hem te praten?

Sorry als dit heel dom en kinderachtig klinkt hoor, maar ik ben gewoon echt kneusig als het om jongens gaat, terwijl ik bij mijn vriendinnen wel gewoon mezelf kan zijn :s

Ik denk dat je minder onzeker moet zijn; jezelf een kneus noemen alleen maar omdat je wat angstig bent, helpt denk ik niet om wat meer te durven.

Waarom zou je het laten zitten? Je weet nog niet of hij je ziet zitten? Kan je niet via Facebook/msn/sms in contact komen, als je praten nog wat eng vindt?

Het klinkt niet dom of kinderachtig, maar voel je wat meer zelfverzekerd. Dat één jongen flauw deed, zegt niks over jou als persoon.

Heej, natuurlijk ben je geen kneus. Hier hebben bijna alle meiden wel eens last van. En inderdaad helpt het niet als je tegen jezelf zegt dat je een kneus bent. Maar als jij zelf niets doet gebeurt er misschien wel nooit iets. Dus zorg dat je een beetje bij hem in de buurt komt. Tijdens de pauze en zo. Begin een gesprek, vraag wat zijn hobby’s zijn. Wordt vrienden met zijn vrienden. En zie dat je zijn mobiele nummer of zijn MSN te pakken krijgt. Dan kun je al een beetje met hem praten en durf je misschien wel meer te zeggen dan IRL. Echt doen! Succes.

In het diepe springen en kijken hoe het loopt:)

ik durf ook nooit iets hoor :frowning_face: heb nu alleen een vriend omdat hij op mij af kwam…

maar dat moet jij niet doen! je bent vast een hele leuke meid dus gewoon een gesprekje aanknopen! leg de lat niet te hoog, begin eerst gewoon met iets aan hem vragen, ga bij hem in de buurt zitten in de klas, en vraag aan hem iets over school, bijvoorbeeld wat het huiswerk is of maak een opmerking van ugh wat saai ofzo :stuck_out_tongue: Als je zo langzaam op gang komt kun je steeds vaker met hem kletsen, als hij jou ook aardig/leuk vindt gaat hij ook heus tegen jou praten! Als jullie wat vaker gepraat hebben voeg je hem toe op facebook (als je dat neit hebt) en miss kan je dan even chatten ofzo!

oke heel stom want deed dit zelf ook nooit maar als je gewoon hele kleine stapjes neemt, begint met hoi zeggen of gewoon iets vragen dan vind hij dat ook niet raar. ik zou niet in een keer aan komen stormen en zijn nummer vragen :stuck_out_tongue: gewoon leuke gesprekjes voeren!

lol oh dat klinkt net alsof ik mijn vriend neit leuk vind en alleen met hem heb omdat hij mij leuk vind maar dat is niet zo hoor :stuck_out_tongue: maar het is alleen dat hij in het begin altijd tegen mij begon ipv ik tegen hem omdat ik niet durfde haha.

Awh bedankt voor alle reacties :slightly_smiling_face:
& ik zal mezelf geen kneus meer noemen haha
Ik ga het morgen wel proberen, echt bedankt voor de tips!
maar nu eerst wat mental preparation, hopelijk heb ik morgen dan wat leuks te vertellen :slightly_smiling_face:)
x

Succes ermee! Ik zal voor je duimen haha. :slightly_smiling_face: Ik weet zelf ook hoe moeilijk dit kan zijn.