Een keer 'vreemdgaan' en dan nooit meer?

Hey girls, ik heb een probleem en vroeg mij af of jullie mij zouden kunnen helpen. Natuurlijk is elke relatie/jongen anders, maar ik ben vooral op zoek naar ervaringen en misschien advies.
Ik zal het indelen in kopjes, want ik vind het zelf ook altijd vervelend om zo’n grote lap tekst te moeten lezen en dan haak ik een beetje af, dus vandaar.

De relatie
Inmiddels heb ik een relatie van iets meer dan 8 maanden met mijn vriend. We zitten bij elkaar op school en alles gaat heel goed. Allebei zijn we een vrij jaloers type dus we spreken niet echt af met andere mensen van het andere geslacht, zeg maar. Ik voel me goed bij hem, compleet op mijn gemak, we praten non stop en zien elkaar ook vaak en het is eigenlijk allemaal helemaal prima. Ruzies hebben we maar praten we altijd uit, hij maakt me gelukkiger en een beter persoon, om het zo maar te zeggen.
We zijn allebei 16 en zitten in 5VWO. Hij is ook mijn eerste ‘serieuze’ relatie en ik wil echt verder met hem en hij met mij. We hebben het echt over samenwonen en dat soort dingen. Hij is mijn beste vriend en vriend.

Facebook berichten
Maar goed, ik heb dus ook zijn wachtwoorden op vrijwel alle social media’s. Niet echt omdat we zonodig op elkaar checken, maar soms is het handig om iets te posten of zoiets, hoe dan ook: We vertrouwen elkaar ermee. Laatst kon ik niet slapen en las in zijn twitter dm telkens dat hij vroeg aan zijn ex of ze op facebook messenger kwam. Dus vroeg ik of ik zijn berichten mocht gaan lezen van haar. Het was niet echt een vraag maar meer zoiets van dat ga ik nu doen, dus als ik straks een vraag stel over een opmerking van jou, moet je niet gek opkijken. Hij vond 't prima en zei ook dat er niet zoveel interressants te ontdekken zou zijn. Hij heeft haar nummer niet, dus ipv whatsapp facebook dm’en ze.

In het begin was er inderdaad echt geen moer aan. Casual talk. Zij praatte wel doodleuk tegen hem aan over wat ze had gedroomd (of zo), dat iemand haar ten huwelijk had gevraagd (of zo) en hij antwoordde daar gewoon iets op van: ‘ok’, vrij droog en gewoon de manier waarop jongens praten tegen meisjes waar ze niet in geinterresseerd in zijn. Toen kwam ik bij bepaalde berichten in december. (en nu wordt het interresant, haha, dus sorry voor de saaie intro).
Wij hadden toen een maand lang een relatie. Een paar opmerkingen van zijn kant:

“Hahaha, zou je me doen als ik single was dan? Ik zou het doen als jij het zou willen”
“Als ik wil heb ik snel genoeg seks, let maar op, alleen *mijn naam* zit nu in portugal” (heel respectloos, hij wist dat ik een halfjaar wilde wachten, ik was nog maagd)
en “Bedacht me laatst dat we prima vluggertjes kunnen doen als we nog hadden haha, we wonen zo dichtbij”
Toen zei hij iets over dat niemand zijn kamer binnen kan komen als die ging rukken en zij zo “Challenge accepted” en hij “Kom erbij zou ik zeggen” “Naah, grapje, mag niet van *mijn naam* denk ik”
En ze hadden het over hoe hij haar vingerde “Vroeger vond je dat wel lekker, je had je gezicht moeten zien hahah”, en van “Ja nu heb ik vergelijkingsmateriaal” (bedoelt ie mij mee dus, wat wij hadden gedaan). Ze hadden het ook over doggystyle en dat dat niet verkeerd was of zo, en hij zei “Ja zou ik ook wel lekker vinden, lekker kutje pakken, maar niet tegen *mijn naam* vertellen hoor hahah”
(Ik denk omdat hij ook wel vond dat dit flink respectloos was om te zeggen)

Confrontatie
En nog meer van dat soort vreselijke opmerkingen. Ook wel dat ik vrij dichtbij zijn wildste fantasien kwam en zo, maar zelfs dat gaat een beetje ver om te zeggen tegen je ex. Alsof hij haar jaloers wilde maken of zo. Hoe dan ook, ik heb hem hier meteen meegeconfronteerd. En om het kort te zeggen, we hebben die nacht zolang gehuild en samen gepraat. Ik was woedend en zei dat ik mezelf weer zou snijden, en hij heeft dat toen gedaan bij zichzelf als ik dat maar niet deed. (Natuurlijk had ik dit NOOIT toe mogen laten, maar ik was woedend en ik kon echt niet helder nadenken). Hij heeft dus zichzelf wat aangedaan om mij te bewijzen dat hij wel degelijk om mij geeft.

Zijn “verklaring”
Hij heeft voor mij nooit echte relaties gehad. Dat meisje, zijn ex, ging vreemd. De meisjes daarvoor ook. Met een meisje ging HIJ vreemd. Dat soort dingen. Nooit een relatie langer dan 3 maanden. Hij had er heel veel verdriet van. Maar goed, dit meisje in kwestie heeft hem dus hard gekwetst. En gewoon superlullig gedumpt en hij wilde stoer doen, dat hij het nu beter had dan met haar. Dat hij veel “sex” had en dat soort dingen. HIj begreep het zelf ook niet hoe hij zoiets kon zeggen, maar het ging vooral om stoer doen en dat vragen of ze seks met hem zou hebben als ze beiden single waren, was om te kijken of ze nog steeds zo’n slet was als eerst. Hij zegt zelf ook dat ik hem heb laten zien wat een echte, close relatie is. En dat hij me echt niet kwijt wil. Dat heeft hij honderd keer gezegd. Dat het dom was en hij het gewoon was vergeten, anders zou hij het me niet hebben laten lezen. Als hij het echt wilde verbergen had hij het zelf natuurlijk verwijderd, maar dat deed hij niet. Het was gewoon een gesprek voor de grap, hij had na een jaar ruzie met die ex het eindelijk bijgelegd (hij haatte haar zo), en wilde haar op de een of andere manier zeggen dat hij geen pijn meer van haar had en over hun seksuele activiteiten zo ‘makkelijk’ kan praten. Vooral ook omdat ze na een jaar pas zei dat ze hem dumpte voor een andere jongen. Hij wilde niet ‘zwak’ lijken. Zegt hij.
Hij wist het echt echt echt niet en smeekte me om te blijven en hem de kans geven alle pijn weg te nemen en dat soort dingen. Ik ken hem heel goed en die jongen is goud eerlijk. Toch komt het ongeloofwaardig over en ben ik doodsbang dat hij weer zoiets doet.

Die ex zelf
Ik heb dat meisje, want ze is een soort van vriendin van me (‘klasgenoot’ meer) ook geconfronteerd. Zij was het gesprek ook vergeten. Maar zij is dan ook een beetje ‘easy going’ met dat soort dingen en hecht geen waarde aan dat soort gesprekken. Zij zei ook dat hij haar NOOIT zo smeekte toen zij hem dumpte en dat ik wel degelijk iets voor hem beteken, heel veel zelfs. Toen heb ik haar gevraagd om nog een gesprek met hem te beginnen en een paar van die opmerkingen te maken. Hierbij heeft hij haar onwijs afgesnauwd en gewoon gezegd dat ze op moet donderen omdat ze al genoeg shit had veroorzaakt. (Ik heb hem natuurlijk wel verteld dat dat een test van mij was, want ik kan echt geen dingen voorhem verborgen houden).

Wat nu?
Ik heb een aantal vragen voor jullie:

1. Hoe erg vinden jullie het wat hij heeft gedaan?
  2. Kan het, omdat het gebeurde toen we nog maar een maand een relatie hadden, vergeven worden?
  3. Lijkt het erop alsof hij me dit nooit meer flikt?

Hij heeft de afgelopen dagen alles eraan gedaan om me te troosten. Maar gvd, de pijn blijft. Ook al is het stoerdoen het is onwijs onrespectvol t.o.v. mij. Ik weet wel dat hij niks in haar ziet en we hebben pas 8 maanden maar we praten zo vaak, zien elkaar zo vaak, slapen bij elkaar, dat ik hem door en door ken en weet dat hij 100% eerlijk is tegen mij. Hij belooft om geen gesprekken met meisjes meer te starten, als ik dat niet wil. Maar ja, hebben jullie er ervaringen mee? Zou hij dit ook echt niet meer doen, lijkt het daarop?

Overigens wil ik eraan toevoegen dat dit echt het enige gesprek was, verder praat hij gewoon droogkloterig tegen meisjes, een manier dat in niks lijkt op hoe hij tegen mij praat. Maar goed, hoe moet ik mezelf hierover heen zetten?

Up, kan iemand reageren :frowning_face:?

Ik vind het zeer respectloos en mijn ervaring is dat het er niet beter op wordt.
Als hij het blijkbaar vindt kunnen om zulke dingen te doen dan zal hij er ook niet zomaar mee stoppen.

Mijn ex had wel eens vreemde gesprekken met meisjes en ik ben er later achter gekomen dat hij meerdere malen vreemd is gegaan, zelfs al riep hij nog zo hard dat hij dat ‘noooit’ zou doen.

Ik zou hem dumpen, waarom wil je een vriendje die blijkbaar niet genoeg heeft aan jou alleen en van zulke respectloze opmerkingen maakt naar andere mensen toe?

Dit is overigens dus compleet mijn mening he, beslissing moet toch echt bij jou liggen.

Volgens mij is jouw vriend een goud eerlijke jongen, want het lijkt mij dat als hij een geheim heeft dat hij het gesprek heeft verwijderd… Ik denk dat het verstandig is om over dit gevoel te blijven praten, probeer er samen uit te komen.

We hebben de heletijd gepraat, alleen nu is hij werken, dus dan kan dat niet. Hij heeft beloofd om elk meisje waar hij op werk ‘vrijwillig’ meepraat te noteren (een streepje op z’n hand, haha), en gezegd dat zijn hand vanavond gewoon leeg is want hij gaat vooral de komende tijd heel voorzichtig zijn en rekening met me houden en als ik het niet fijn vind, dan praat hij er het liefst helemaal niet mee. (Tenzij zijn collega hem iets vraagt of zo, maar je begrijpt me wel, niet van “Hoe was je vakantie?”)

En ik heb verder nooit meer zoiets gevonden bij hem. Ook de tweede x dat dat meisje tegen 'm begon te praten (als test, van mij), heeft hij haar gruwelijk afgekapt. Ik vond heel veel van hem en ik wil hem gewoon niet kwijt.

Ik vind het heel erg wat hij heeft gedaan, maar niet onoverkomelijk. Het lijkt verder een super jongen, dus ik zou als je het kan, hem nog een kans geven. Maar ik lees in je bericht dat je vertrouwen echt enorm is beschadigd, dus ik weet niet in hoeverre je dat gaat lukken.

Ik vind ook dat zijn verhaal ‘waterdicht is’ zegmaar, het lijkt niet alsof hij iets meer dan dit heeft te verbergen. En volgensmij heeft hij niet tegen die meid gezegd: ik vind je leuk/leuker dan *jouw naam*, ik vind dat dat ook wel telt.

Jullie zijn al verder in jullie relatie. Ik hoor niet dat hij is vreemd gegaan in jullie relatie

Ja klopt daar heb je gelijk in. Ik wil gewoon heel graag dat het weer goed komt, wordt zoals eerst. En hij zegt dat hij daar voor wilt vechten. Hij zegt zelfs dat hij het oke vindt als ik een ander zoen, maar bij hem blijf, zodat we wel een toekomst kunnen opbouwen zeg maar. Maar voor dat idee voel ik niks, alleen hem.

En kan het ook dat je in het begin van de relatie iets minder voor elkaar voelt? We hebben deze 6-7 maanden onwijs veel meegemaakt en hij is behalve mijn vriend ook mijn maatje, degene waartegen ik alles vertel!

Ik noem het ‘vreemdgaan’ tussen haakjes, want het zijn gesprekken die pijnlijk zijn. Toen hadden we een maand en nog een weekje of zo. Hij vond me al onwijs leuk, dacht er niet bij na. Maar ja, dat is moeilijk te geloven, toch? Als ik dit verhaal van iemand anders zou horen zou ik denken: Bullshit, dat kan iedereen zeggen. Maar ik heb nog nooit iemand zo goed gekend als dat ik hem ken of word ik verblind door “liefde”? Daarom heb ik jullie advies nodig.

Ik stopte met lezen bij ‘en ik zei dat ik mezelf ging snijden.’ Pardooon…?

Anyhowww, als je je er niet goed bij voelt, maar je het uit. Anders niet. Je kan ook een limiet van 3 maanden stellen, voelt het dan nog niet goed, dan maak je het uit. Zonder vertrouwen geen relatie.

Ik denk niet dat jij mijn gevoel begrijpt. Ik voel me geweldig bij een relatie met hem maar dit heeft veel met me gedaan en dat wil ik natuurlijk niet. Alleen het uitmaken zou meer pijn doen. En met dat snijden, het spijt me dan dat je dat gelezen moet hebben, ik wilde alleen aantonen wat hij voor me overhad.

Dit ja. Ik vind niet dat hij overkomt als een onbetrouwbare jongen, anders had hij je die gesprekken ook nooit laten lezen. Al snap ik wel dat je het lastig vindt om hem nu nog zo te vertrouwen als hoe je eerst deed.

Ik begrijp je wel hoor, maar ik als buitenstander ben objectief. Ik heb een relatie van 2 jaar gehad met een jongen die ook zulke gesprekken heeft gehad. En uiteindelijk bleek, net zoals bij Kelly, dat 'ie nog veel meer uitspookte. Dat hoéft natuurlijk niet zo te zijn, maar gezien zijn verleden kán het wel.

Daarom praat er vaak over met elkaar en als JIJ denkt dat het goed tussen jullie zit, dan is het goed toch? Eigenlijk geef je zelf al het antwoord dat jullie relatie verder super is.

Dat klopt, ik zoek alleen zo wanhopig naar ervaringen die WEL positief zijn zodat ik er meer vertrouwen in heb en mijn vertrouwen sneller opgebouwd kan worden. Verder heb ik vrijwel al besloten bij hem te blijven, ik ben alleen zo bang en ik wil heel graag raad hoe ik ermee om kan gaan van meisjes die dit hebben meegemaakt en bij het wel goed is gegaan. Ik hoop dat ik die vind :frowning_face:

Ja tuurlijk wel. Niet alle mannen zijn beesten hoor! Vertrouwen komt ten voet en gaat ten paard, dus blijf praten en krijg weer vertrouwen in 'm!

Het is verkeerd wat hij heeft gedaan en waarschijnlijk heeft ie z’n lesje wel geleerd nu. Vertrouwen is wel heel belangrijk, het is de basis van een relatie. Maargoed, vertrouwen kan terugkomen. Moet hij wel hard aan werken, maar het kan. Succes!

Hij denkt altijd aan de toekomst met mij. Waar hij wilt studeren, hoe we samen kunnen wonen. Bijvoorbeeld dat ik dan met de trein ga en dat we in die stad studeren en hij dan erheen kan fietsen (of andersom). We hebben zoveel toekomstplannen. Maar ja, de kans is miniem, maar WAT als ik erachter kom dat ie veel meer heeft uitgespookt?

Hij is verder ook geen stapper. Een keer gedaan en toen belde hij mij helemaal dronken dat ie van me hield, zo van: ik houd gewoon van jeee, echt ik houd van je… Haha!