Een kans geven?

Sinds het einde van afgelopen schooljaar ben ik voltijd gaan werken op mijn bijbaantje vanwege een tussenjaar. Ook een andere collega (die ik leuk vind/vond, kwam mooi uit!) deed dit. Hij is precies het punt van dit verhaal. We kunnen het met elkaar vinden en ik heb het gevoel dat er ‘iets ‘ tussen ons is. Het liefst halen we het bloed onder elkaars nagels vandaan, maar ruzie hebben we bijzonder weinig. Er zijn zo veel voorbeelden die ik kan gebruiken waaruit blijkt dat hij mij leuk zou vinden, maar dan wordt het helemaal zo’n saai verhaal dus ik hou het kort. Een tijdje terug liep ik bijvoorbeeld langs en dan draait hij zo helemaal mee met hoe ik loop, houdt hij poortjes open, laat mij altijd voor gaan en heeft me zelfs mee gevraagd op date. In principe heb ik dus niets te zeuren, want het kan een ontzettend lieve jongen zijn.

Aan de andere kant komt hij me ook gerust even vertellen hoe ‘ontzettend lekker’ een ander meisje is en dat vind ik niet heel tof. Net zoals wanneer hij op een personeelsfeest met een ander meisje staat te flirten, of tegen een manager roept ‘zie je er altijd zo goed uit’ terwijl ik me niet kan herinneren dat hij mij ooit een complimentje heeft gegeven.
Nu mag hij natuurlijk zijn gang gaan gezien wij niks hebben, maar ik word er wel ontzettend onzeker van dat hij mij aan de ene kant zó laat merken dat hij mij leuk vind, maar aan de andere kant zo niet.

Nu wil ik dus graag weten of hij mij echt leuk vindt of dat het allemaal grootspraak is (want ik snap ook wel dat het ontzettend cool lijkt als je op date gaat met het meisje die de andere collega’s afwijst) en ik wil daarom best met hem op date. De vraag is alleen, is het slim om te doen? We werken als het tegenzit 20 uur in de week samen, stel het wordt niks is het niet zo tof voor collega’s gezien het best de sfeer gaat beïnvloeden.

Dus iemand met wijze woorden die mij ook maar iets verder kunnen helpen met de vragen of hij mij leuk vindt en of ik het een kans moet geven?

Ja, dit soort jongens moet je altijd een beetje voor oppassen. Flirt gewoon een keer wat meer met hem, als hij erop ingaat, dan weet je wel genoeg neem ik aan. Maarja

Ik zou inderdaad voor dit soort jongens oppassen, want je weet nooit of ze het echt menen of dat ze zulke dingen bij letterlijk elk meisje doen. Natuurlijk weet jij zelf wat het best aanvoelt, dus gewoon op je gevoel afgaan.