Dus ik zit met al 2 jaar mijn vrienden in dezelfde richting/klas, en er zitten maar 3 jongens in mijn richting.
Wel nu, in september hoorden we dat we allemaal weer bij elkaar in de klas zaten en iedereen was blij, maar na een paar weken merkten we dat de 2 overgebleven jongens van mijn richting (de 3de jongen is verhuisd naar Frankrijk dus is weg) ruzie hadden, en 1 van hun ‘J’ had geen vrienden meer.
Wij zijn lieve meiden dus we proberen hem bij onze vriendengroep te betrekken, en na een maand maakte hij deel uit van de groep en was hij onze beste vriend.
Maar al snel begon hij leugens te vertellen tegen mijn vriendinnen, zo ontstond er vaak ruzie terwijl ik nooit geroddeld had over mijn vriendinnen!
Mijn vertrouwen in hem was deels weg, omdat hij altijd maar bleef liegen, en dat voor aandacht dacht ik.
Op een dag kocht hij een rekenmachine van een goede vriendin van me, en hij ging elke maand 20 euro geven en het zo op termijn afbetalen.
Hij had de eerste 4 maand niets betaald dus smste mijn vriendin : ‘neem je die 20 euro morgen mee naar school, ik zou graag een geschenk willen kopen en dan zou dat geld goed van pas komen. xx’
Een paar weken later, werd mijn vriendin uit de les gehaald door de directrice omdat de ouders van J hadden gebeld, om te zeggen dat zij hem afperste en dat hij het rekenmachine ‘geleend’ had en dat hij MOEST betalen of anders…zij moest binnen 1 week het geld bij elkaar rapen en het hem terug betalen, en ze moest gaan werken voor het geld omdat ze haar ouders niet wou vertellen hierover, en toen werd ze maandag aangesproken dat ze onmiddelijk het geld moest betalen of ze zouden naar haar ouders bellen.
Wij waren allemaal geschrokken dat hij zo een leugen kon vertellen over haar tegen zijn ouders, en toen probeerde hij zichzelf uit de situatie te lullen, en vertelde 35 verschillende verhalen!Hij loog elke keer over wat er gebeurd was.
Wij waren zo pissed en we hadden onderling afgesproken om niet meer met hem om te gaan, aangezien hij WEIGERDE sorry te zeggen tegen mijn vriendin (die het rekenmachine verkocht heeft aan hem).
Maar toen begon hij allemaal dreigementen naar ons te sturen via sms en via fb, hij scheldde mijn vriendin uit voor aandachtshoer, en toen ik voor haar opkwam schold hij mij uit.
De volgende dag zegt hij dat we in de eetzaal met hem moesten praten, het ‘uitpraten’ wij hebben 1 uur gewacht, en hij kwam gewoon niet opdagen!
We liepen naar ons klaslokaal(aangezien het bijna ging bellen) en daar zag je hem, ik was de enige die hem gezien had en hij zag mij ook, maar sprintte weg in de hoop dat we hem niet zouden gezien hebben.
Dit leidde tot een scheldpartij, en hij liep huilend weg (whuttt?).
De dreigsms’n zijn nog altijd niet gestopt, maar de dag erna zei ik dat we rustig naar zijn verhaal moesten luisteren, hij hoopte dat we het zo zouden kunnen ‘uitpraten’ we gaven hem nog 1 kans, zijn laatste kans.
Hij was op tijd, en we vroegen hem ALLES te vertellen, geen details weg te laten (over de sms’n en de dreigementen, etc.) en hij loog weer, hij vertelde weer een andere versie (33ste versie tot nu toe) en zei dat hij ons nooit sms’n gestuurd had, en dat wij logen en blablabla.
Wij zeiden kalm dat hij ons met rust moest laten, stoppen met ons te sms’n, omdat hij alleen maar leugens vertelde en dat het beter was voor ons allemaal.
Nu heeft hij gisteren een brief in de tas van een andere vriendin gestoken (niet het meisje met het rekenmachine) met daarin : ‘ik hou van u, ik wil enkel vergeving van jou! Het spijt me (en ik zeg enkel sorry tegen jou mijn liefste), en ik kan niet leven zonder u’ blablabla!
Mijn vriendin was lijkbleek toen ze me tegenkwam en toonde me de brief ( waar ook in stond geschreven dat ze de brief ABSOLUUT niet aan mij, en de anderen mocht laten zien) ze was echt bang, ze stond op het punt in tranen uit te barsten.
Ze biechtte ook op dat hij nog steeds en heel vaak vieze/ enge sms’n naar haar stuurde en dat ze gewoonweg bang van hem heeft.
Nu is mijn vraag: WHAT ON EARTH MOETEN WIJ NU DOEN?
Moeten wij naar de leerkracht stappen?moeten we hem duidelijk’er’ maken dat hij ons met rust moet laten, mijn vriendin durft niet meer naar school te gaan maandag!
help!!
xxjes