Een jongen pest mijn bff

Er is een jongen die mijn vriendin uitlacht met haar uiterlijk en een paar jongens die eerst ‘vrienden’ van ons waren doen mee. Ze posten stoute dingen over haar op facebook. Ik heb al tegen 1 van de jongens gezegd dat ze moeten stoppen, maar die lachte mij gewoon uit. Ik wil haar zo graag helpen, maar ik weet niet hoe. Hebben jullie soms tips hoe ik hen kan laten stoppen of kan doen nadenken dat wat ze doen echt niet kan?

Zitten ze bij jou/bij haar in de klas? Zou ik persoonlijk een presentatie houden over (cyber)pesten en dan de gevolgen, misschien dat ze DAN is hun doppen open doen.

Of je gewoon nergens van aantrekken en je vriendin ook niet, is de lol er zo van af.

Ik HAAT pesten

Ok dankje, vind ik echt een goed idee.

Nogal zielig van ze. Wel goed dat je achter je vriendin staat en haar wil helpen. Dat is echt tof!

In elk geval geen aandacht aan al die dingen geven, en als ze jou of je vriendin persoonlijk iets lulligs vertellen gewoon in meegaan, zodat ze er geen lol in hebben.
“Jij bent echt een nerd.”
“Ja, dat klopt, niet normaal meer gewoon!”
Wat niet persoonlijk of direct is naar haar toe, gewoon negeren.

En als ze iets posten op facebook, niet op reageren en gewoon verwijderen. (Ook de reacties van anderen daarop). Dan is de lol er ook snel genoeg vanaf.

En wanneer ze iets doen op school o.i.d.
Bijvoorbeeld een opmerking maken of uitlachen. Niet op reageren, ook niet verder over praten. Dat kun je beter doen wanneer ze weg zijn. Dus ook niet zuchten e.d.

Wat een kleuters. Gewoon negeren dat kinderachtige gedrag.

ok dankjewel voor de tips, zal ik zeker gebruiken :slightly_smiling_face:

wat ook helpt is met een heleboel mensen allemaal berichtjes zenden van dat ze moetn stopn dat ze fuckn zielig kinderachtig enzo zijn
als ze zien dat er veel mensen achter haar staan dan zullen ze bang worde om verder te pestn

Dit. ^ ik denk niet dat je verder veel kan doen, maar aardig van je dat je voor je vriendin opkomt.

Je kunt het ook gewoon tegen je mentor zeggen. (:

mentors inlichten kan wel, maar vaak word het dan erger.
je vriendin moet van zich afbijten. en idd meegaan in kutreacties.
oh reageren met: oh ja je bent zo stoer, echt wauw ik respecteer je.

Dat moet je juist niet doen, daar zijn ze juist op uit. Discussie & je het leven zuur maken.
Gewoon geen aandacht aan schenken. Dan is de lol eraf. Gewoon doen alsof er niets aan de hand is, hoe moeilijk dat ook is. Niets tegen zeggen, niet zuchten o.i.d. als ze weer beginnen, ook niet over ze praten waar ze bij staan, dan gaan ze zich er misschien mee bemoeien. En het lijkt me dat je ze niet dicht bij je wilt hebben.

En je mentor inlichten kan het erger maken inderdaad. Maar ook erop ingaan maakt het erger.