Een jongen leren kennen

Hee meiden,

Ik heb jullie tips nodig !

Als eerste wil ik beginnen met het feit dat ik ontzettend slecht ben in het bezig zijn van jongens (vooral wanneer het om mooie jongens gaat).

Er is een jongen op mijn school. Toen ik in de 2de klas zat, heb ik hem altijd al wel opgemerkt. Ik wist zijn naam niet, maar ik wist wel dat hij niet in mijn leerjaar zat, vandaar dat hij wel ouder zou moeten zijn (wat overigens waar is, hij zat destijds in de 3de, dus nu 4de).
Ons leersysteem zit dus zo: je hebt eigenlijk altijd les in hetzelfde klaslokaal (moeilijk uit te leggen, maar is verder niet belangrijk). Mij klaslokaal bevond zich vroeger naast zijn klaslokaal, dus vandaar dat we elkaar in het algemeen degelijk vaak zagen.
Ik keek hem altijd aan (en ik weet zeker dat hij ook wel bewust naar mij keek), maar ik heb er nooit echt iets aangedaan, omdat ik eigenlijk toen helemaal niet bezig was met jongens.
Nu was ik in de 3de klas overgegaan naar een ander klaslokaal (aan de andere kant van de school) en heb ik hem eigenlijk nooit echt meer gezien.

Sinds afgelopen weken heb ik hem wel steeds vaker en vaker zien kijken (en raakte ik erg zelf geïnteresseerd) en hij komt nu ook in de buurt van mijn klaslokaal (terwijl hij daar normaal gesproken nooit is). Nu heb ik hem ook wel tijdens de schoolactiviteiten gezien (o.a sportdag), en we hebben altijd wel oogcontact maar ik weet niet precies wat ik hier meemoet.
Ik ben er eigenlijk wel klaar mee met het feit dat ik bang ben voor jongens en altijd maar wegren voor dit situaties.

Overigens lijkt hij mij een hele lieve jongen (klinkt super stom omdat hij nu vrij bekend is, aangezien hij meegedaan heeft aan een talentenjacht, dus naar mijn gevoel lijk ik op een fangirl wat écht niet de bedoeling is haha :flushed: .

Als ik hem volg op social media, dan merkt hij mijn account niet op aangezien hij dagelijks nieuwe volgers heeft.
Ik vind hem eigenlijk wel erg interessant, en zou heel graag meer van hem willen weten!! Jammer genoeg hebben we geen gemeenschappelijk vrienden, dus daar kan ik ook niets mee.
Hebben jullie nog tips, hoe ik hem zou kunnen benaderen? Op hem afstappen vindt ik vrij moeilijk, omdat hij altijd bij zijn vrienden staat. Soms is hij wel eens alleen, maar wat zou ik dan bijvoorbeeld kunnen vragen?

Ik hoop dat het nog duidelijk is haha

Liefs

Ik denk dat je toch eens de stoute schoenen aan moet trekken en eens op hem af moet stappen, gezien social media dus niet echt werkt. Vraag hem gewoon of hij eens een keer wat wil drinken en zorg dat je zijn nummer krijgt, dan komt de rest vanzelf! Nee heb je, ja kun je krijgen, gewoon proberen!

Haha echt waar raap me op. Na alle tijd gehoopt te hebben dat ik die jongen nog ooit misschien zou zien, zit hij bij me in de klas ::slightly_smiling_face: . Ik wist niet dat toeval zó erg bestond. Ik zit toevallig echt bij bijna alle vakken met hem in de klas (toevallig zelfde vakkenpakket maar ook nog eens dezelfde keuzevakken en extra vakken haha help). Als ik dit bericht terug lees moet ik al lachen aangezien ik hier zo erg naar uit heb gekeken en dan dat dit ook nog eens gebeurd. Hij is overigens blijven zitten (ook toevallig, want niet iedere jongen blijft uberhaupt zitten) dat is ook dus de reden waarom ik bij hem in de klas zit.

Paar schooldagen zijn dus voorbij gegaan, en we hebben letterlijk nog precies hetzelfde. We kijken elkaar echt elke 5 minuten elkaar aan en we belanden ook altijd BIJNA naast elkaar met de tafels, of met gym. We hadden afgelopen week klassenfoto en hij wilde persé naast mij staan hoewel hij 30 x werd weggestuurd van die plek omdat hij er anders niet op de schoolfoto stond haha. En hij heeft de fotograaf nog ver gekregen dat hij daar mocht blijven staan :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

Hij is populair en iedereen kent hem op school. Nu heb ik altijd zoiets van: “Waarom zou hij uberhaupt naar mij kijken als er honderden meisjes op onze school véél mooier zijn dan ik? En waarom denk ik eigenlijk dat ik een kans maak?”. Maar soms voel ik het en denk ik dan één seconde dat ik een kans heb. Heeeeeelp.

Toeval of het lot? :stuck_out_tongue: Als je weer eens naast hem komt te zitten in de klas, begin subtiel een gesprekje over de les… en dan voorzichtig meer persoonlijke vragen stellen? Succes :slightly_smiling_face:

Oh help. Ik ken hem eigenlijk helemaal niet, maar ik heb dus via via te horen gekregen dat hij dus waarschijnlijk al “flow” heeft met een meisje. Nu had k hem ook nog eens een berichtje gestuurd afgelopen week en die heeft hij genegeerd, dus echt gezien maar niet gereageerd. Maar op school was het niet anders? Ik was eigenlijk best teleurgesteld aangezien ik mij wel afgewezen voelde haha. Ik had hem vandaag nog gezien, en we hebben nog steeds veel oogcontact maar vandaag had ik daar écht geen behoefte aan. Ik dacht eigenlijk ook van laatmaar. Dus ik weet niet echt wat ik moet doen, want misschien moet ik hem maar laten gaan? Misschien had ik meer verwacht dan de realiteit daadwerkelijk is?

Nou, hallo allemaal.
Een half jaar verder en het gaat écht heel goed! De eerste keer dat ik hij naast mij kwam zitten aantal weken geleden werd ik zó zenuwachtig. Te ongemakkelijk voor woorden. Hij vroeg op een gegeven moment of hij een pen mocht lenen en de pen trilde helemaal :grinning_face_with_smiling_eyes: .

In het begin was het altijd heel erg ongemakkelijk, en hij had nog gevraagd aan mij over dat appje (!!), en ik heb het maar ontkent want ik wilde het allemaal niet nog ongemakkelijker maken dan het al was. Ik vertel het wel op een ander goed moment haha. Ik stond in zijn contacten als “Laura???” Haha geweldig. Hij had bijna geen mensen uit ons leerjaar in zijn contacten dus ja, het is al een stap verder haha. Verder kent hij heel erg weinig mensen uit ons leerjaar, dus ik ben al een van de weinige!!
Hij weet echt niemand zijn naam, dus het voelt altijd wel goed als hij mijn naam zegt haha (ja gek). Nu zit ik ook bij hem met dans (het is een vak dat bij ons aangeboden wordt, dus ook hierbij hebben we allebei ‘toevallig’ voor gekozen). We kregen een opdracht om te gaan improviseren, en er zitten echt heel weinig mensen in onze klas (echt iets van 13). Je moest op sowieso met elkaar hebben gedanst in duos gewoon wel met zn allen maar je ruilt dan als het ware van partner. Nou je had mij moeten zien. Ik vond het zo spannend, maar ik zette me op als een professioneel danseres en hij ook (maar hij danst zelf dus hij is natuurlijk keigoed en kom ik aan haha :grinning_face_with_smiling_eyes: ). En het ergste was nog dat we echt heel dicht bij elkaar kwamen en het voelde wel goed! We keken elkaar echt in de ogen aan en toen danste we allebei van elkaar weg met een beweging haha.
Verder roept hij mij ook altijd als we samen les hebben (iedere les dus) en is het wel altijd gezellig.

Hij zei in het begin heel erg ‘stoer’: “Hou je bek” tegen me, en toen zei ik van: “Eh wat zei je tegen mij???” met een heel sarcastisch, bitchy toon. Hij begon keihard te lachen en zei sorry, dus dat was wel echt een grappig moment en sindsdien doet hij super aardig haha.

In het begin deed ik best wel ‘hard to-get’. Als hij naar mij toe kwam aan lopen om iets te vragen, keek ik wel eens niet om en ik zag hem dan ook staan wachten tot ik eindelijk mijn blik naar hem toe zou richten zodat hij het eindelijk kon vragen. Ik heb gemerkt dat dat voor mij geen optie meer is, want anders mis ik te veel :grinning_face_with_smiling_eyes: :grinning_face_with_smiling_eyes:

En zo waren er nog veel meer andere ongemakkelijke momenten, maar ja goed. Middelbare school is eenmaal ongemakkelijk dus ik moet er maar mee leven haha. Als ik nog écht leuke gebeurtenissen meemaak dan post ik ze wel hier als iemand het überhaupt leest haha én het ook daadwerkelijk leuk vindt.

Nu komt de vraag. Als ik wel eens naast hem zit, negen van de tien keer praten we wel altijd, maar welke vragen zijn leuk om te stellen? Of waar kan je het met een jongen nou precies over hebben? Dat is wel echt een struggle bij mij haha.

Liefs

damn wat 'n updates topic hahha, hoe toevallig dat 't allemaal zo loopt!!

weet helaas niet echt vragen voor je die je perse kan stellen, bij mij loopt 't allemaal vanzelf wel als ik een klik heb met iemand

onthoud van die kleine dingen, dus als hij het heeft over een serie die hij kijkt, ga 'm ook kijken (als 'ie je leuk lijkt tenminste) en zeg dan iets van “he trouwens, keek jij nou ook (…) want ik ben daar pas aan begonnen” BAM gespreksonderwerp

ik lees het en ik ben heel erg benieuwd wat er gaat volgen :wink: Wanneer ik met een jongen praat, praat ik vaak over sport ofzo. Dat is een van mijn interesses en vaak ook die van een jongen. Verder praat ik over school en feestjes. Het is maar net waar wij beiden geïnteresseerd in zijn.

Vraag wat hij in het weekend heeft gedaan of gaat doen, misschien heeft hij wel een hobby oid waar je over kan doorpraten.
Of misschien kan je op die manier een keer beginnen over afspreken.

bots een keer subtiel tegen hem aan ofzo :cold_sweat:

Inderdaad een keer op maandagochtend vragen of hij een leuk weekend gehad heeft! Of een vak waar hij heel goed in is en jij iets minder vragen of hij je kan helpen (eventueel na schooltijd bij jou/hem thuis :wink: )

Nou guys, hier komt het (misschien niet het verwachte) nieuws, maar hij heeft een vriendin gekregen afgelopen week, en niet een verkeerde ook. Een meisje uit mijn klas. Ik baal als een stekker en iets zegt me dat hij er niet eens bij stil heeft gestaan dat ik hem misschien ‘ergens’ leuk vond.
In tegenstelling tot de bovenstaande situatie, heb ik wel echt een ontzettende band opgebouwd met hem! Ik heb overigens mijn gevoelens al pretty quickly opgeborgen, want aan een jongen met een vriendin zit ik niet.

Ik zit heel erg vaak naast hem, en ik voel me super comfortabel bij hem. En ik merk ook dat hij dat bij mij is. We appen (haha godzijdank nu wel wederzijds), en we lachen wel heel erg veel. Soms als we met elkaar dan zo bezig zijn, vergeet ik dat hij eigenlijk al een ander heeft en dan merk ik dat we allebei even een klik hebben. Aangezien ik zelf een super ongemakkelijk iemand ben, zet ik de knop altijd snel om en begin ik altijd te lachen. Ik heb trouwens ook al een keer in een duet gedanst met hem! Hij danste echt alsof ik zijn vriendin was, hij de jongen en ik het meisje, and I hella liked it.

Ik wist al best lang dat hij haar leuk vond, en hij vroeg me altijd om tips wat hij nou moest gaan doen. Ik wist sinds toen, dat het geen zin had om er sip om te zijn dus besloot ik het beste van te maken. Ik heb hem geholpen en we kunnen nu ook zo goed met elkaar opschieten!! Hij komt ook steeds vaker uit zichzelf naar me toe, en ik denk dat we echt best friends worden haha.

Ik dacht dat het misschien wel goed was om dit even up to daten haha :slightly_smiling_face: