Eén jaar naar Engeland

Ik ben nu 15 jaar en ik ben gewoon verliefd geworden op het land Engeland. Ik ben er nu één keer geweest en aangezien ik tweetalig vwo doe hebben we het er heel vaak over, en ik vind het fantastisch! Nu vroeg ik me af, je hebt toch ook dat je een jaar naar Amerika kan en daar studeert dan, is er niet ook zo iets in Engeland?

Ik vraag het hier aangezien er hier zoveel verschillende meiden zitten en misschien ook wel iemand die dat weet?

ja kan inderdaad net zoals in amerika een jaar naar engeland. Gewoon een beetje googelen en dan vind je het wel :wink: een meisje dat ik ken vertrekt eind deze maand voor een jaar engeland.

Kijk eens op de website van Travel Active of Into. Deze organisaties organiseren o.a. highschoolreizen, ook naar Engeland! x

Dat kan zeker. Even googlen, er zijn wel een aantal bureau’s die dat regelen.

Alleen… Denk er goed over na of je dit wilt doen.

Een jaar is gewoon best lang. Een paar maanden geleden kwam er een Duits meisje hier in het dorp, ook op uitwisseling voor een jaar. Ze sprak vloeiend Engels, maar hier in Nederland kwam ze er niet heel ver mee, en dit frustreerde haar mateloos (ik was één van de weinige waar ze echt mee kon praten, en dat zegt wat, want mijn Engels is niet bijster goed). Daarnaast was er ook nog heimwee en onbegrip van de Nederlandse cultuur. Na een maandje of twee trok ze het niet meer en ging ze terug naar Duitsland.

Engeland mag dan Europees en vertrouwd lijken, er zit toch een behoorlijk verschil in cultuur en de taal kan ook een barrière zijn, ook al lijkt Engels misschien makkelijk voor je aangezien tweetalig vwo doet. Je moet je waarschijnlijk nogal aanpassen etc. Ik kom vanaf kleins af aan bijna jaarlijks in Engeland, en ik snap maar al te goed hoe fantastisch je het vindt, want ik houd ook van Engeland! Ik zou het ook maar al te graag doen, maar denk er goed over na!

Maarja, dit is wat ik er over denk en ik ben niet langer dan 1,5 week in een gastgezin geweest en verder heel vaak op vakantie.

Ik ben zelf ook naar Engeland geweest en ik rende gillend terug! Hoe leuk het land ook leek toen ik er maar even was, toen ik er langer was was het echt verschrikkelijk! Hoe ik het ervaarde (hoeft dus niet voor iedereen zo te zijn) was dat ze daar vriendelijkheid tegen elkaar veel minder kennen, en ook iets voor elkaar doen is niet normaal. Ook zijn ze daar veel christelijker dan hier, en de scholen zijn ook een stuk strenger!

Ik ga 4 januari voor een jaar naar Engeland en ik zie zelf wel veel voordelen aan één jaar weg gaan. Er zijn heel veel mensen die voor een half jaar gaan, of zelfs voor 3 maanden omdat ze bang zijn dat ze heimwee krijgen of het niet leuk vinden. Tuurlijk, dat kan altijd gebeuren ( en waarschijnlijk gebeurt dat, voor hoelang je ook gaat ) maar ik heb zoiets, Als je het wel naar je zin hebt ben je na een half jaar nét gewend, zit je in je ritme en heb je als het goed is een aantal vrienden gemaakt. En dan moet je weg. Als dat eerste half jaar voorbij is, is het volgende half jaar ook voorbij voor je het weet. EN het is een ervaring om NOOIT te vergeten.

Nou ga ik een jaar weg als Aupair met travelactive en ik weet dat ook zij net als wat hierboven is gezegd, highschool ‘reizen’ regelen. Persoonlijk vind ik travel active een super organisatie. Ze helpen je bij alles wat nodig is en als je vragen hebt kun je ze altijd bellen of in de online live chat op de website. Je krijgt een aantal contactpersonen en voorlichtingen ( als het goed is ) en je weet dan ook precies wat je aan ze hebt.

Kortom: Ik raad travel active aan.
Maar ik vind een jaar highschool wel heel erg duur :’)

Slotje, mag in dit topic! http://forum.girlscene.nl/forum/school/het-algemene-topic-voor-studeren-het-buitenland-meer-251672.0.html

Zelf heb ik overigens 10 maanden in Engeland gewoond en gestudeerd en ik ervaarde het compleet tegenovergestelde van liquoiring! Super leuke mensen allemaal en gastvrijheid en sociaal gedrag zoals ik dat in Nederland nog nooit heb ervaren. Denk dat het aan de omgeving ligt, want bij mij was er ook niemand gelovig.