Een jaar highschool

bonjour ( :
ik weet niet of hier al een topic over is maar ik kon hem niet vinden dus heb er eentje aangemaakt :’)

Na de vakantie ga ik een jaar highschool doen en ik ben eigenlijk wel benieuwt of er meer mensen zijn die dat gedaan hebben of willen doen…
Ik heb namelijk super veel vragen en zou die graag aan iemand willen stellen :sunglasses:

like, is het echt zo erg als in films? met dat populaire vs. nerdy blahblah…
En daarnaast ben ik super bang dat ik ontzettend jong lijk in vergelijking tot de mensen daar…
Als ik my supersweet sixteen kyk denk ik altijd WTF, jij wordt 16? Je lijkt wel 20 a.
GHEHE.
dus, heeft iemand hier ervaringen mee?

LIEFS <3

Waar ga je heen precies?
Lijkt me ook super om te doen, maar m’n ouders vonden het te duur XD

Het is best wel erg met die cheerleaders enzo. Maar misschien dat films het wel wat overdrijven.

Ik heb daar op prive school gezeten heel klein wij hadden geen cheerleaders etc dus dat kan ik niet zeggen maar geloof dat dat allemaal wel meevalt. Maar je zal je daar echt niet jong gaan voelen waarschijnlijk kom je in het junior year en daar is iedereen 16/17 ongeveer en ze gedragen zich allemaal wat jonger dan mensen hier van 16/17 ik voelde me daar juist ouder terwijl ik me vaak jonger voel in nl :stuck_out_tongue:

er zijn hier duizenden topics over.

Er zijn hier 100000 topics over…

En ik zeg: Niet doen!

Misschien kun je dat meisje die pas op Girlscene stond wat dingen vragen. Haar weblog is brittplanken.waarbenjij.nu

alsof Amerika zo geweldig is o_O

Waar ga je heen? Ik neem aan Amerika, omdat je zegt nerdy vs populair. :stuck_out_tongue: (Amerikaans beeld) En het ligt er ook aan op wat voor school je terechtkomt denk ik. Persoonlijk lijkt het mij super gaaf :stuck_out_tongue:

films is wel heel erg overdreven hoor!
je word meestal ook op wat meer afgelegen steden geplaatst,
met kleinere scholen. Ik weet zelfs iemand die op een
school zat met 85 leerlingen ofzo :wink:

lijkt mij wat leuker als je op een grotere school zit:P
ach hier heb je niks aan:p

maar idd die blog van dat meisje;)

Dat wilde ik ook gaan doen, maar 't is te duur, misschien over 2 jaar…

waarom amerika?
omdat mijn tante daar woont, wel zo gemakkelijk ( :
ze woont op anderhalf uur afstand van LA dus niet echt in een vet grote stad zegmaar maar meer gewoon een klein stadje…

En bedankt voor de tip!
Ik zal zeker eens op haar blog kijken!

En het zou fijn zijn als je ook de links kon geven van die 1000 topics waar antwoord staat op mijn vragen? a.

wat dom dat iedereen ‘NIET DOEN’ roept hier.

haha, ja ik dacht ook al HUH? Ik hoor juist alleen maar positieve ervaringen a.

Dat is niet dom. Dat heet er ervaring mee hebben. Organisaties geven alleen blogs van leerlingen die dat jaar als positief hebben ervaren. Ik ken zooo veel mensen die echt een kutjaar gehad hebben.

• Een meisje die in een gezin kwam die net in een scheiding kwam
  • Een jongen die in een gezin met een alcoholist kwam
  • Een jongen die in een gezin kwam waar niets mocht
  • Een meisje die in een gezin kwam die heel arm waren en amper geld hadden om haar eten te geven
    (Ze zeggen altijd dat die mensen enorm gescreend worden maar als dat zo is, waarom ken ik die mensen dan? En ja, die mensen zaten allemaal bij verschillende organisaties.)

Sowieso zijn de regels bij de meeste organisaties zo dat:

• Je maar 1x in de maand naar huis mag bellen en maar 1x in de week op de pc mag (als die daar al is)
  • Je familie niet mogen komen logeren, ook al zorgen ze voor een eigen verblijfplaats

Amerika:

• Je mag niet uit, en die feestjes die je vaak in films ziet mag je van de meeste gastouders ook niet
  • De scholen zijn niet zoals in de films
  • De lessen zijn van een lager niveau dan in Nederland. Dat kun je natuurlijk ook positief vinden maar je hebt er dus niet zo veel aan daar naar school te gaan.
  • Je wordt vaak in een dorp geplaatst, ver van de stad, waardoor je niets kan omdat je niet mag autorijden en er geen openbaar vervoer is.
  • Meestal kom je op een school met minder dan 150 leerlingen.

Natuurlijk zijn er ook mensen die het als positief ervaren, maar iedereen denkt er wel veel te makkelijk over.

maaaar, ik kom niet in een gastgezin hé maar bij m’n tante…

Oh sorry, dat had ik niet gelezen.

Hoe kom je dan op een High School? Want ik neem aan dat je dan niet met een organisatie gaat en je mag daar niet zomaar naar school geloof ik.

Als jij het niet erg vind dat die scholen niet zoals in de film zijn en dat je in Amerika sommige dingen gewoon niet mag (drinken, uitgaan, autorijden ook al mogen Amerikanen dat daar wel) zou ik het doen.

(Ik raad je wel aan om op school op een naschoolse club te gaan, dat is de snelste manier om vrienden te maken en anders val je er een beetje buiten.)

Jaa, nou het is echt meer voor de ervaring zegmaar ( :
Gewoon tof, andere cultuur, ander soort mensen… Daar ben ik gewoon ontzettend benieuwt naar…
En ik weet niet zo goed wat ik na mn havo moet gaan dus dacht ik WAAROM NIET LA?
Eeeeen, ik weet niet hoe dat gegaan is? Mijn tante is daar gewoon heen gegaan en heeft het hele verhaal uitgelegd ( :