Een jaar er tussen uit. Au Pair in Engeland.

hee
Ik vroeg me af of er meer mensen waren die na hun diploma niet gelijk aan een opleiding beginnen, maar een jaartje au pair worden in het buitenland.

Wat is jullie ervaring? Wordt het niet eenzaam, omdat je niemand in die omgeving kent? Heb je veel vrije tijd en is het gezin aardig? :slightly_smiling_face:

Liefs

Ik heb zelf geen ervaring, maar een nicht van mij heeft dat wel gedaan en is naar Australië gegaan. Ze heeft het daar heel erg naar haar zin gehad en ook vrienden gemaakt! Ik geloof dat het vanuit een of andere organisatie ging, waardoor ze met nog meer au pairs daar zat (Waar ze geloof ik ook mee omging). Zelf zou ik het niet zo snel doen, maar zij vertelde echt dat het een fantastische ervaring is!

Ik heb er geen ervaring mee maar mij lijkt het wel heel leuk, ik ga dit topic volgen!

Dit lijkt me echt super leuk, heb toevallig gister nog informatie opgezocht op internet! Alleen ik wilde dan zelf ook Frankrijk of Engeland maar bij beide moet je 18 zijn en ik ben na m’n eindexamen 17 helaas :frowning_face:

Heee, ik heb net mn examens gehaald (ben 18, nu eindelijk mn havo gehaald, dus even helemaal zat van school…). Ik heb me ingeschreven op een au pair-site en heb nu een familie gevonden in London! :slightly_smiling_face: Ik vind het wel super spannend en ook wel eng natuurlijk, omdat je toch wel iedereen hier achterlaat (je vrienden, familie etc.) maar het lijkt mij ook wel een hele goede ervaring, omdat je toch wel veel zelfstandiger wordt! 2 van mijn zussen hebben het ook gedaan en die hebben er ook hele goeie ervaringen mee gehad! :slightly_smiling_face:

Maargoed, ik kan dus niet echt vertellen wat mijn eigen ervaring is. Mijn zussen hadden wel vrij veel vrije tijd, je hebt sowieso bijna in alle families wel de weekenden vrij om er op uit te gaan!

Upje! :grinning:

Oh leuk! Dat wil ik ook het liefst als ik mijn havo diploma gehaald heb naar Londen. Wanneer ga je? Alvast heel veel plezier! :grinning:

Ik ben au pair geweest in Parijs (: Ik vond het totaal niet eenzaam, je leert zo makkelijk andere mensen kennen! Wel voornamelijk andere au pairs, maar ik vond het altijd hartstikke gezellig! Als je in zo’n stad zit heb je altijd wel iemand om iets leuks mee te gaan doen :]
Ik had een leuk gezin en veel vrije tijd, maar dat soort dingen verschillen uiteraard per gezin haha. Ik had zelf een gezin gezocht via aupair-world.nl!

Als ik geen vriend had die ik geen dag kan missen had ik 't ook gedaan, in Frankrijk 't liefst :slightly_smiling_face: up!

Leuuuk. Wil ik ook na m’n HAVO. Ik moet alleen nog een jaartje wachten.

Mijn zus heeft het gedaan in Parijs. Ze was toen 19/20 en had eerst een aantal kereen verkeerde keuzes gemaakt qua opleidingen.
Volgens mij vond ze het heel leuk en ze is ook nog daarna een aantal keer op vakantie geweest alleen toen is ze ermee gestopt omdat ze niet goed behandeld werd.
Ik denk dat het eenzaam worden van jezelf afhangt. Je kan er zelf voor zorgen dat je mensen leert kennen door bijvoorbeeld een taal cursus etc.
Als ik het geld had en iets ouder was geweest had ik het ook gedaan, misschien doe ik het wel als ik afgestudeert ben:)

Ik ben net geslaagd maar ben pas 16 dus een beetje te jong. Als ik mijn volgende diploma heb gehaald (over 4 jaar) wil ik ook graag een jaartje au pair zijn in Amerika :slightly_smiling_face:

Up :slightly_smiling_face:

Hee, ik kom net terug van een jaar High School. Naar het buitenland is echt een aanrader. Ben verslaafd en het lijkt me ook echt super om over een tijdje als Au Pair naar het buitenland te gaan. Eerst opleiding en dan zien we wel weer. Heb me trouwens geen moment alleen gevoeld. Je maakt echt snel nieuwe vrienden. Tenminste dat is mijn ervaring. Bij Travel Active hebben ze trouwens ook een Au Pair programma. Weet er verder niets van, maar zag het op de website. Succes met je plannen:cheering:

Als je je eenzaam gaat voelen wat vrienden wilt maken, kun je op meetup.com kijken.
Daar zijn heel veel groepjes van mensen die elkaar niet per se kennen maar dezelfde interesse hebben en dan spreken ze af om wat te gaan doen.
Zo kun je heel makkelijk nieuwe vrienden maken in Engeland.

Vrije tijd hangt een beetje van het gezin af. Sommige hebben iemand nodig voor 20 uur per week en sommige voor wel 50 uur per week. Daar is je “zakgeld” dan natuurlijk ook weer van afhankelijk, dus het is maar net wat je liever hebt en dan moet je daar zoeken op afstemmen.