Een Ipad gebruiken op school.

Hallo allemaal,

Ik doe sinds vorige jaar de MBO-V opleiding. Heb vorig jaar een laptop aangeschaft omdat we vrij veel moesten typen. Nu ben ik het eigenlijk wel zat om steeds m’n laptop me te nemen + de boeken want dat is gewoon enorm zwaar. Alle docenten bij ons hebben een Ipad gekregen. En nu dacht ik er zelf ook aan om een Ipad aan te schaffen om te gebruiken op school en natuurlijk voor andere doeleinden spelletjes etc. Als ik dan thuis ben kan ik mijn laptop gebruiken. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Ipad school? Is dat handig? Ik wil graag zoveel mogelijk informatie.

Alvast bedankt ! :wink:

Ik kan zelf niet zo goed en snel typen op de ipad, ik maak altijd foutjes en dan duurt het weer even om het te corrigeren.
Wel is die handig om mee te nemen en is die heel snel!

Maar als je veel moet typen kan je denk ik toch beter een laptop houden.
En volgens mij kun je ook niet alles downloaden op een ipad… Maar dat weet ik niet zeker

Ik heb gisteren proberen te typen op de tablet van mijn buren. Dit was geen Ipad trouwens maar hier kon ik erg snel op typen, viel me niks niet tegen. En ik denk dat als je genoeg oefent het typen wel gaat lukken? Ik hoef geen speciale dingen te openen. Je kan namelijk Word,PowerPiont,Exel allemaal wel openen op de Ipad dit heb ik al uitgezocht. Dat is dus het probleem niet. Waar gebruik jij je Ipad allemaal voor als ik vragen mag?

Maar als typen op de ipad niet snel genoeg gaat kan je misschien ook een toetsenbord erbij kopen? Ik zie het bij sommige mensen tijdens hoorcollege en het lijkt mij echt heel handig!

je kunt inderdaad er een toetsenbordje bij kopen dat lijkt me toch wat praktischer

Vinden jou studiegenoten het handig? Ik wil namelijk zoveel mogelijk informatie omdat het toch wel een prijs apparaat is.

Heb jij een Ipad?