Een Ipad gebruiken op school.

Hallo allemaal,

Ik doe sinds vorige jaar de MBO-V opleiding. Heb vorig jaar een laptop aangeschaft omdat we vrij veel moesten typen. Nu ben ik het eigenlijk wel zat om steeds m’n laptop me te nemen + de boeken want dat is gewoon enorm zwaar. Alle docenten bij ons hebben een Ipad gekregen. En nu dacht ik er zelf ook aan om een Ipad aan te schaffen om te gebruiken op school en natuurlijk voor andere doeleinden spelletjes etc. Als ik dan thuis ben kan ik mijn laptop gebruiken. Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Ipad school? Is dat handig? Ik wil graag zoveel mogelijk informatie.

Alvast bedankt ! :wink:

Ik kan zelf niet zo goed en snel typen op de ipad, ik maak altijd foutjes en dan duurt het weer even om het te corrigeren.
Wel is die handig om mee te nemen en is die heel snel!

Maar als je veel moet typen kan je denk ik toch beter een laptop houden.
En volgens mij kun je ook niet alles downloaden op een ipad… Maar dat weet ik niet zeker

Ik heb gisteren proberen te typen op de tablet van mijn buren. Dit was geen Ipad trouwens maar hier kon ik erg snel op typen, viel me niks niet tegen. En ik denk dat als je genoeg oefent het typen wel gaat lukken? Ik hoef geen speciale dingen te openen. Je kan namelijk Word,PowerPiont,Exel allemaal wel openen op de Ipad dit heb ik al uitgezocht. Dat is dus het probleem niet. Waar gebruik jij je Ipad allemaal voor als ik vragen mag?

Maar als typen op de ipad niet snel genoeg gaat kan je misschien ook een toetsenbord erbij kopen? Ik zie het bij sommige mensen tijdens hoorcollege en het lijkt mij echt heel handig!

je kunt inderdaad er een toetsenbordje bij kopen dat lijkt me toch wat praktischer

Vinden jou studiegenoten het handig? Ik wil namelijk zoveel mogelijk informatie omdat het toch wel een prijs apparaat is.

Heb jij een Ipad?

Ik gebruik het alleen voor te internetten en leuke spelletjes te spelen haha. Ik weet wel dat sommige klassen op mijn school verplicht een ipad moesten aanschaffen. Maar ik ken al die mensen nirt dus zou niet weten of ze het fijn vinden

Oké, ik ben het niet verplicht een laptop was ook niet verplicht trouwens. Het lijkt mijzelf gewoon erg handig.

Een jongen uit mijn klas werkt ook met een iPad. En wij zitten in 3 havo. Volgens mij kan hij er prima op werken en heb je ook de juiste apps (voor documenten). Hij heeft er ook een toetsenbordje bij.

het lijkt mij persoonlijk niet zo fijn…

Uhm, ik heb het ze niet gevraagd ofzo, maar ik denk het sowieso wel. Uiteindelijk moet je een afweging maken en je afvragen of je het ook echt gaat gebruiken op school? Want het idee is goed, maar als je na een tijdje niks meer typt tijdens de lessen is het best zonde… Ipad’s zijn nou niet echt goedkoop! :stuck_out_tongue: Je kunt ook overwegen om een mini laptop voor school aan te schaffen! Die heb je meestal al voor rond 200-250 euro. Op bol.com is er nu bijvoorbeeld ook eentje te koop voor 229 euro.

Ik hou van mijn Ipad maar wel voor mijn vrije tijd er is geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om hem mee te nemen naar school! Daar is een laptop gewoon handiger voor vind ik.

Ik ga het denk ik wel echt gebruiken op school. Maar ik wil graag meer informatie erover of het handig is voor dat ik het echt ga kopen. Ik typt altijd in de lessen want ik heb hem zeker 4 uur nodig waarin ik moet typen of andere dingen moet opzoeken. Van een mini laptop is niet mijn voorkeur, want dan kan ik net zo goed deze laptop houden. Mijn voorkeur gaat naar een Ipad omdat het net iets handiger is om mee te nemen naar school en toch iets anders als een laptop dus je kunt net weer andere dingen mee als met een laptop.

Wat is de reden dat jij hem echt niet zou meenemen? En wat doe jij zowel met je Ipad als ik vragen mag?

Hij typed echt rot eventje is wel fijn maar soms moet ik een lang verhaal schrijven en dat is gewoon kut! Ook maak je eerder type fouten. Ik moest altijd een laptop hebben voor school alleen die is nu al een tijdje kapot en ik mis hem echt heel erg. Ook gaat alles gewoon sneller met een laptop en een Ipad heeft toch minder mogelijkheden. Ik doe vooral gewoon internetten facebook enzo. Als je toch besluit een Ipad te nemen dan zou ik idd een toetsenbordje er bij kopen!:slight_smile:

Hee! Ik zelf heb ook een ipad voor school , maar om eerlijk tezijn heb ik liever boeken je moet bij de meeste apps betalen en soms laad mijn boek ook niet, maar het heeft ook een voordeel mijn tas is veel minder zwaar :wink:

Oké, ik denk dat het typen voor mij geen probleem zal worden. Aangezien ik al geprobeerd heb op de tablet van mijn buren en ik op mijn touchscreen telefoon ook gewoon blind kan typen. Dus het zal wel aan te leren zijn. Dat het maken van verslagen op de laptop makkelijker zal gaan geloof ik direct. Maar thuis blijf ik mijn laptop gewoon gebruiken. Ik wil eigenlijk een Ipad om mee te nemen naar school en naar mijn vriend. Zodat ik op die plekken kan beginnen met een verslag etc. en op de laptop thuis kan afmaken. En voor de rest gewoon dingen opzoeken voor school dat moet wel makkelijk gaan met een Ipad lijkt mij? En de rest voor vrije tijd gebruik facebook, girlscene etc.

Boeken hoef ik er voor dit jaar niet op te downloaden. Deze heb ik al gewoon gekocht. Ik wil de Ipad gebruiken om te beginnen aan verslagen op school en bij mij vriend. Deze wil ik vervolgens doorsturen naar mijn laptop en kan ik er thuis verder mee. Zo hoef ik dus niet mijn zware laptop steeds mee te nemen en dat zal mij tas toch wel een stukje lichter maken. Voor de rest wil ik het gebruiken voor mijn vrije tijd. Denk je dat dit handig is?

Als je het oké vindt om zo veel geld neer te tellen als je er alleen mee typt op school en spelletjes op gaat spelen…Ik vind een ipad vrij nutteloos en ja, we hebben er eentje thuis.