Een hoofd vol met twijfels..

Hey meiden,
ik waarschuw vast van te voren. Ik ben bang dat dit een lang verhaal wordt.

Mijn vriend en ik zijn meer dan anderhalf jaar samen. Ik wil er niet veel over uitlaten maar m´n vriend heeft een hoop shit meegemaakt wat hij niet verwerkt heeft en waar ik hem niet toe ga dwingen.
Nou is het zo dat hij helemaal geen iniatief neemt, ik plan al onze uitjes en ik regel zelfs sollicitatie´s etcetera. Het is niet dat ik dat zoooo erg vind, het is meer dat hij zelf niet op ´t idee komt om iets te ondernemen in zijn leven. Maar oke wat dit betreft kan ik er echt wel mee leven (ik ben een erg zorgzaam type).

Maar… Tsja hoe zeg ik dit? Het is niet dat we nooit seks hebben, maar niet vaak…
Hij is erg depressief en heeft echt nooit zin, zo af en toe en dan is het snel zonder frutsels en fratsels eraan. Ik vind dit zo gemeen om te zeggen maar ik heb het gevoel alsof ik te kort kom… Ik doe zo m’n best voor hem qua alles, ook met verleiden maar hij wijst me gewoon erg vaak af. Nou weet ik dus wel waarom dit is, maar ik heb het er erg moeilijk mee…
We hebben enorm vaak het hierover gehad (ook over andere dingen die zegmaar ‘‘verbeterd’’ kunnen worden) maar de volgende dag lijkt het wel alsof hij het gesprek vergeten is en er is tot heden niks veranderd.

Buiten dit alles om gaan we wel heel leuk met elkaar, we hebben de grootste lol met elkaar, kunnen lekker gek doen en onszelf zijn bij elkaar.

Nou zijn d’r gewoon nog meerdere minpunten (echt niet dat ik alles goed doe, maar het zijn dingen die een relatie niet beter maakt) zoals niet kunnen praten, als ik een probleem heb is dat voor hem niks omdat zijn problemen veel erger zijn (zo komt t over, hij is dan ongeinteresseert en denkt dat de oplossing heel simpel is) hij kan niet tegen ‘‘kriktiek’’ dan gaat hij mij ook maar afkraken… en uiteindelijk praten we niks uit…

Ik voel me niet gewaardeerd en heb het moeilijk met wat ik moet doen, maar hij is wel een goed mens dus als ik hem erg negatief afgeschilderd heb… Dat was ook niet echt de bedoeling…

Iemand die ook in zo’n situatie zit? Een tip?
HEEL ERG BEDANKT VOOR T LEZEN… XXXX

ik heb met mn lover al 4 maanden geen sex gehad :S weet dus hoe je je voelt. Ik voel me ook erg afgewezen en heb soms echt het idee dat hij een ander heeft. Ik kan je er niet echt bij helpen. Ik voel me wel ook totaal niet gewaardeerd. Hij heeft ook veel mee gemaakt, veel verwerken…
Is al sinds februari werkloos enzo. Maarja bij mij is het miss anders want er is bij mij ook een groot deel van het vertrouwen weg. Dus kan niet echt zeggen dat ik verder wel gelukkig ben

Oh jeetje… da’s echt heel rot…
ik heb wel vertrouwen in m’n vriend, ik weet niet zoiets voel je gewoon aan als t goed, of fout zit.
En t is niet dat ik een seksmaniak ben haha, alleen ik denk (vooral op deze leeftijd, ik ben 19) het heel gezond is dat je wat meerdere x-en in een week seks hebt, dat hadden we vroeger toch ook… alleen nu 1 x p.m. ofzo, en dan is het nog wel een ‘‘vluggertje’’ ook… Maar sterkte ermee meeid, ik hoop toch voor je dat het goed komt.

nee snap ik wel hoor haha. Is ook normaal in een relatie. En als je voelt dat het goed zit is het extra erg dat je dan geen sex hebt. Ik heb juist het idee dat als we eindelijk weer sex zouden hebben een groot deel van de problemen is opgelost omdat je dan weer intiem bent, en merkt wat je voor elkaar voelt.
maarja hij is vandaag weer spoorloos. Kan hem niet bereiken. En snap niet hoe iemand de hele dag niet op zijn tel kan kijken. Dus weer trust issues. Hij zei eergister dat hij al cadeau heeft voor mijn verjaardag heeft en dat hij wel komt ondanks dat ik het niet vier. Dus ik was toen weer helemaal happy. Het duurt nog wel 10 dagen dus ben extreem benieuwd. Maar ben ook benieuwd waar die vandaag heeft uitgehangen. Voel me door dit soort dingen weer totaal niet gewaardeerd.

Haha, ik moet er nu een beetje om lachen ook al is het dieptriest… want zullen hen zich hier ook maar 1 moment over druk maken? Kennelijk niet anders was er wel wat veranderd. En wat dat betreft als je eindelijk weer seks hebt, dat het dan weer goed en intiem voelt? Da’s bij mij ook al weg, want het lijkt meer alsof hij even wat kwijt moet… Haha sorry voor die ietwat ranzige verwoording

Ja, kijk…Dan vraag ik me af waarom je nog bij hem blijft? Als je meer negatief bent over je vriend dan positief…

Heb je er al met hem over gepraat?
Ik weet het, het is een cliché maar meestal wel de beste oplossing. Aangezien wij ook niet precies weten wat hij voelt/denkt.
En ik zou stoppen met alles voor hem te regelen! Dat is heel lief van je, maar zo krijgt hij nooit zelf dat verantwoordelijkheidsgevoel. Ik kan me voorstellen dat dat moeilijk is, zeker omdat je zelf zo zorgzaam bent, maar ik denk dat het op lange termijn echt beter voor hem (en voor jou ook trouwens!) is.
Krijgt hij trouwens ook wel professionele hulp?

Sorry maar da´s wel heel simpel gezegd.

Bedankt voor je reactie!
Ja maar het gaat t ene oor in en t andere oor uit.
(hij belooft beterschap maar de volgende dag heeft t hele gesprek nooit plaatsgevonden lijkt wel…)
En op dit moment… zegt hij nog niet toe te zijn aan profesionele hulp… En eigenlijk ziet hij er het nut ook niet van in :frowning: erg jammer maar ik ga hem niet dwingen, dit moet hij op zijn eigen tempo doen…

ja dat van die hulp ken ik. Mijn lover wilde het absoluut niet hebben. Tot dat hij ineens een lichtpuntje zag. Wat die was zou ik nooit weten. Hij gaat nu 1x per week. Ben dr erg blij mee, maar qua relatie heeft het niks gedaan. Kijk als je niet gelukkig bent, dan moet je je wel afvragen wat het toe voegt in je leven

wat lastig, ik heb dat ook wel vaak met mijn vriend. dat ik met hem praat en dan begrijpt hij alles en word alles beter. maar de volgende dag is het weer als voorheen. ik weet eigenlijk ook niet wat je er aan kan doen. ik heb het duidelijk gemaakt door hem aan zichzelf over te laten. ik zij dan zoek je het zelf maar uit als je alles zelf wel kan. (hij is het type wat alles beter kan dan iedereen)

maarja mijn vriend heeft verder geen problemen, je kan hem denk ik beter niet gaan nergeren of aan zichzelf over laten daar gaat hij zich vast niet beter van voelen…

Ik denk dat je toch moet proberen om zoveel mogelijk over zijn problemen te praten. Als hij zoveel meegemaakt heeft, dan blijft dat hem dwars zitten. Iedere keer als je erover praat, dan geef je het steeds meer een plekje. Je dwingt hem hier zeker niet mee! Gewoon op een relaxt moment proberen een onderwerp aan te snijden. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Want je kunt het probleem niet oplossen, totdat je vriend weer lekker in zijn vel zit.

Is het ook niet vrij simpel? Hij is negatief, raakt je niet aan en houdt geen rekening met jouw gevoelens. Jullie hebben ook al dikwijls gepraat… Ik ben soms ook depressief door m’n verleden, maar als mijn gemoedstoestand ervoor zou zorgen dat mijn vriend zich ondergewaardeerd voelt… Dit zijn problemen die je na 5 jaar tegenkomt. Je zou gelukkig moeten zijn in je relatie op deze leeftijd en verdorie seks moeten hebben zoals 2 konijntjes. Is het leven niet te kort hiervoor?

Misschien is hij depressief, maar kun je hém ook uitleggen hoe jij je voelt (en hem dus niet negatief afschilderen.)
hij is niet de enige die het moeilijk heeft…?

Haha daar heb je wel een beetje gelijk in, alleen is het voor mij niet zo simpel om het maar uit te maken en vind ik het een weer overdreven reden om t uit te maken omdat hij geen seks wilt, althans niet vaak.
Maar het leven is te kort voor veel dingen en van iemand houden is mss ook wel tijdverspilling, maar dat druk ik niet zomaar weg, en dus ook mijn vriend druk ik niet zomaar weg…

Ja daar heb je gelijk in, en heb ik ook heel vaak geprobeerd.
Maar hij heeft om t effe zo te zeggen echte echte shit meegemaakt en pf ik weet niet waar ik zou staan als mij dat was overkomen… Ik begrijp dus best dat hij mijn ´´shit´´ niet echt boeiend vind, of onze shit… Pff ik praat hem weer goed en spreek mezelf misschien een beetje tegen hoor… Da´s het moeilijke ik zie het van beide kanten.

haha zo herkenbaar…

Zeg dat je eventjes een pauze wilt, zodat je kan nadenken. En geef de reden natuurlijk ook. Hopelijk schrikt hij hiervan en veranderd hij zichzelf ook. En tijdens die pauze kun jij natuurlijk ook goed nadenken. En als jullie dan weer samen zijn heeft hij waarschijnlijk ook weer zin in seks.
Heb je sexy lingerie? Koop dit anders, leuke setjes enzo. Jongens hebben meer zijn in seks als jij in een sexy setje voor hem staat dan in een degelijke onderbroek en bh van de HEMA…

Succes!

Hihi dankje voor je reactie.
Het punt is dat ik eigk altijd sexy lingerie aan heb, ik ben niet echt vd standaard bh/tjes bij de hema of hennis halen…
Maar ik kan op me kop gaan staan of 30 koprollen maken, het ligt vooral aan zijn lage libido… en wat dat betreft heb ik dus alle begrip.
Alleen ik ben ook maar eens mens met behoeftes, en aan seks vind ik het zo ´´mooi´´ dat dat het enigste is wat je samen kan delen, en met niemand anders…

Jullie hebben wel veel lol, maar hij heeft nergens zin in.
Stop met het regelen voor hem. Hij is geen klein kind.
Geen seks, geen regeldingen van jouw kant.
Je bent zijn moeder niet en doe ook dingen met vriendinnen om een beetje van het leven te genieten.