Een hele tijd zonder beste vriendin :(

Haai,
ik heb hier onlangs een topic geplaats over mijn beste vriendin die anorexia bleek te hebben. Nou, ze wordt maandag (morgen dus) voor best lang opgenomen in het ziekenhuis. Ik vind het zooo erg. De dokters en psychologen zeggen minimum drie weken maar ik -en iedereen rond haar- weet best dat ze meer tijd gaat nodig hebben. Het wordt zo’n zware periode, ben er gisteren blijven slapen omdat ze dit weekend nog allemaal leuke dingen ‘moest’ doen van de dokters enzo, omdat ze de komende weken zelfs niet in de weekenden naar huis mag. Het is zo dat ik haar nu al mis, zieje :frowning_face: ze is een deel van mij, na al die jaren en ik vind het zo verschrikkelijk allemaal. Ik heb haar zien aftakelen en dunner worden, tot ze zoals nu echt een graatje is. Ik vraag me echt af hoe ik die tijd zonder haar ga doorkomen, natuurlijk heb ik wel andere vrienden maar die snappen dat toch niet zo helemaal, en ik kan haar wel gaan bezoeken maar dat is toch niet hetzelfde…

Sorry voor het lange verhaal, hopelijk snapt iemand mij want mijn ouders etc lijken dat niet te doen…

xoxo

je kan haar toch gaan bezoeken en daar iets gaan doen? laat in ieder geval zien dat je er wel voor haar bent
neem spelletjes mee ofzo, is hardstikke gezellig :slightly_smiling_face:

in ieder geval heel veel stertke

Ik snap je wel. Het is je beste vriendin, je maatje(waarschijnlijk kan je veel bij d’r kwijt wat je niet bij je andere vriendinnen kwijt kan). Het zal ook best wel moeilijk worden voor je. Probeer voor veel afleiding te zorgen(vraag b.v. of je andere vrienden je soms ff spontaan ergens mee naartoe willen nemen zodat je niet de hele tijd je gedachten bij haar zit)

Sterkte!

Ik snap je helemaal. Tuurlijk is dit heel erg voor je, zeker omdat je haar zo kapot ziet gaan en je kunt zo weinig doen. Maar toch weet ik wel zeker dat het voor haar heel veel betekend als je er voor haar bent. Laat haar dit weten.
Mijn beste vriendin heeft voor een jaar in het buitenland gewoond. Dat is natuurlijk veeeel minder erg dan dit maar het blijft kut. Je moet in ieder geval met mensen praten. Want ik ging toen zodra ik problemen had me afsluiten (doe ik nog steeds, altough). maar je moet gewoon met mensen praten, je komt er achter dat er veel meer mensen zijn die je wel begrijpen en er voor je zijn. Maar probeer vooral met haar te blijven praten.
Misschien moet je haar een verrassingspakketje ofzo sturen? met allemaal dingen erin. Dat had mijn vriendin toen gedaan. Ik denk dat het voor haar ook vel steun is. En bel haar misschien veel?
Heel veel succes en sterkte! En zeker ook voor je vriendin!

Oei, dat is wel moeilijk idd :frowning_face:

Je zegt zelf al dat bezoeken anders is…maar wat kun je anders doen? Ik denk dat dat toch de enige optie is. Omdat je haar op die manier ook steunt (dat heeft ze nu vooral nodig!). Bezoek haar op ieder vrij moment dat je de kans hebt. Praat met haar gewoon over dingen waar je normaal ook over praat (ok, vraag natuurlijk wel hoe het gaat en hoe het daar is ed). Maar probeer te accepteren dat er nu niet veel anders dan bezoeken op zit. Probeer te accepteren dat dat voor haar het beste is. En maak met haar leuke plannetjes voor als ze weet uit de kliniek is. Bijvoorbeeld een dagje shoppen of naar de efteling of iets dergelijks. Dan heeft ze ook iets om naar uit te kijken. En ja, nu zit er niet veel anders op dan met die andere vriendinnen omgaan, hoe moeilijk dat ook is, het is het beste voor haar dat ze daar zit.
(Ik wou eigenlijk zeggen neem een paar mode magazine’s mee als je naar haar toe gaat maar dat lijkt me geen goed plan :thinking: )

Sterkte iig!

O dat is een leuk idee! Gewoon met een lekkere douchegel, bodylotion, maskertjes, leuke sieraden ofzo erin! Gewoon even verwennen! Ja moet je doen!