een hele mooie droom!

ik heb de laatste tijd een beetje last van “night terrors”. bijna elke nacht zit ik rechtop in mn bed, ik schreeuw en huil, maar reageer niet echt op de omgeving. en vaak herinner ik me daar 's ochtens niks meer van!

maar deze nacht, had ik een hele mooie droom. toen ik negen was is mijn beste vriendin doodgegaan. aan een hersentumor (kanker), en we mochten niet bij deze begravenis zijn, want haar ouders hielden zich heel afgezonderd en nodigden alleen een tante uit en dus de ouders en de broer. maar dit was dus mijn droom:

in mijn droom was zij nog niet dood, maar op een lange reis gegaan. en in mijn droom kon ze elk moment terugkomen, dus ging ik elke dag langs haar huis. elke keer dat ik er naar toe ging knipte ik een stukje af van een lint wat ik van haar had gekregen, en deed dat om mijn enkel. maar op een dag had ik nog maar genoeg voor 1 stuk lint. dus ik hoopte dat ze vandaag terug kon komen, want dat lint was heel belangrijk (ik weet niet waarom). maar die dag belde ik aan, en er zat iemand onder een boom die zei: vandaag is ze thuis, ik voel het. en ik hoopte dat ook, want dat lint was bijna op. dus er werd open gedaan door haar moeder. en die zei: ze is er. dus ik volgde haar, en opeens voelde ik dat ze dood was. dus kwamen we in de garage (ja de garage :S) en daar lag een kist. de 1e seconde was ik bang, maar daarna werd ik gelijk bevangen door een visioenisch (van visioen) gevoel. het was als een soort hallucinatie/droom die alleen ik zag. ik zag een klein meisje die niet op haar leek. maar ik wist toch dat ze het was. ze had hele korte zachte haartjes. als haartjes die teruggroeien na een chemokuur… en ik wist toen gewoon dat zij het was. het voelde zo fijn om haar weer te zien, ookal voelde het als een afscheid. ik knuffelde haar (het kleine meisje, zelf was ik nog gewoon groot) en ik danste met haar (heel vreemd was dat, maar ok) en die moeder zei, fijn dat je gedag kwam zeggen. en toen voelde het zo goed, alsof ik eindelijk het kon afsluiten, nog wel eraan denken, maar alsof ik toch op die begravenis ws geweest. en toen liep ik terug naar huis, en daar hadden mijn ouders alleemaal bezoek, maar ik wou ze over mijn droom/visioen vertellen, en dat ik me nu zo fijn voelde, maar zij waren met allemaal mensen aan het praten.

en toen ik wakker werd voelde ik me zo… die droom voelde zo belangrijk. ik huilde, maar ik was niet verdrietig. het voelde droevig, maar goed.

kan iemand misschien die droom uitleggen? en zou het iets te maken hebben met die night terrors? dat ik het misschien al een tijdje in mijn hoofd had?

?

euhm ze zeggen wel is dat geesten enz in je droom naar je toe kunnen komen zeg maar :stuck_out_tongue: maar oke ik weet ook niet of dat waar is.

Huh okee, nja ik kan je verder niet helpen. Ik heb geen idee.
Maar klinkt wel mooi zo.

weet er misschien iemand een site met dromen uitleg ofzo?

http://lmgtfy.com/?q=dromen+uitleg

:beer:

Ik heb zelf ook ooit in die trant een droom gehad over mijn overleden beste vriendin. Het was superfijn maar moest erg huilen. Nooit meer een droom over haar gehad. Misschien kun je het ervaren als een afsluiting of iets anders.

Dromen betekenen niks, evenmin als dagdromen en fantasieen. :3

nou dat weet ik zo net nog niet hoor @ hierboven…
geesten kunnen idd in je dromen verschijnen etc,
maar fijn dat je die droom hebt gehad, misschien voel je je nu wat rustiger onder de situatie omdat je toch een soort van ‘afscheid’ (klinkt altijd zo heftig) hebt gehad? sterkte?!

Ik denk best dat er een betekenis in zit. Moet je maar eens googlen. Dan staat er voor heel veel gebeurtenissen een betekenis. :slightly_smiling_face:

Heej,

Het klinkt als een erg mooie droom. Nu is er waarschijnlijk een zware last van je schouder verdwenen.

Ik hou me ook erg bezig met de betekenissen van dromen. Het kan zijn dat ze bij je was en wilde dat je haar nog een laatste keer kon zien. Maar ook dat het zegmaar een voorbeeld is, dus als je altijd iets van haar bij je zal dragen, dat ze er ook altijd voor je zal zijn, maar dan alleen ‘in jou’.

:grinning_face_with_smiling_eyes: Nee dat kan dus niet

Tenzij je bedoeld dat je over geesten kan dromen, ik droomde een keer over casper het spookje.

Misschien betekend het niets, maar ik weet dat het heel fijn is als mensen in je dromen komen. Als ik bijvoorbeeld droom dat ik beroemd ben, voel ik me heel fijn (ok, stom voorbeeld…). Maar ik heb ook wel mensen verloren die me dierbaar zijn en als die in dromen voorkomen voel je je ook fijn. Ik denk niet echt dat dromen iets betekenen, maar het is gewoon een fijn gevoel.

Er staat ook zo’n stukje in het boek De rode zwaan van sjoerd kuijper dat hij beschrijft dat alle mensen om je heen dromen zijn; de een is een goede droom de ander een nachtmerrie. En als dan een van die mensen dood gaat word je dus eigenlijk wakker van een goede, mooie droom. Als je net een goede droom hebt gehad word je niet wakker met het gevoel: kut! die droom is afgelopen! Nee, je denkt: wat een fijne droom! Zo denk ik er ook over, dit helpt echt goed om dingen te verwerken enzo.

Oke, lang verhaal, maar goed.

echt een mooie droom,
heb jemiss heel lang niet aan dr gedacht? het kan dan zijn dat ze zegmaar wilt ‘zeggen’ dat ze is nog steeds is (in je hart) en dat je haar neit moet vergeten.

ik denk dat dat lintje ook een betekenis heeft
ik zou het googelen ja
xx

Je onderbewustzijn heeft je duidelijk gemaakt dat je het moet afsluiten denk ik.

Dat denk ik ook!

www.droominfo.nl

wat mooi kreeg er kippenvel van

Ik heb het even gegoogelt (dromensite) en dit zijn du seen paar dingen die eruit kwamen.

Het lintje om mijn enkel: Als je droomt over touw, symboliseert dit je verbintenis en hechting met anderen. Het touw geeft tevens aan wat je relatie bijeenhoudt.

Mijn vriendin: Als je droomt over een overleden familielid of vriend, duidt dit er meestal op dat je ze mist en probeert de herinnering aan hen levend te houden. De droom dient als een uitlaatklep voor je emoties: een logische en natuurlijke manier om met het verlies om te gaan.

Dansen: Wanneer je danst in je dromen, symboliseert dit vrijheid van beperkingen en harmonie met jezelf

Dat zij een jong kind was in mijn droom: Als je droomt over kinderen verwijst dit naar je innerlijke kind, of duidt de droom op een terugkeer naar een kinderlijke staat. De droom dient als herinnering aan een periode van onschuld, puurheid, eenvoud en zorgeloosheid. Je zou kunnen verlangen naar het verleden en de mogelijkheid om onderdrukte verlangens en onvervulde wensen te vervullen. Neem wat tijd voor jezelf om zo je innerlijke kind te verzorgen.

ik vind vooral het touwtje/lintje om mijn enkel heel mooi symbolisch. dat klopt ook echt…