Een hele grote fout.

Lieve meiden, zie boven aan het uitgebreide verhaal. Mocht je nieuwsgierig zijn naar alle details etc. Onderaan even een korte samenvatting!

ik heb een tijdje geleden een hele grote fout gemaakt. Ik ben toen naar bed geweest met een hele goede vriend van mijn toenmalige/huidige/vroegere scharrel. Ik weet niet of ik hem toen der tijd nog scharrel kon noemen, ik sprak hem wel op whatsapp maar niet veel. We zagen elkaar nauwelijks. Daarvoor hebben we wel vanaf april tot +/- november een hele leuke periode gehad. Ik ben onwijs verliefd op de jongen in kwestie M, en dat ik seks gehad heb met T daar heb ik iedere dag spijt van gehad.Het is gebeurd na een feestje waar M en T waren en op dat feestje heeft M me geen moment aangekeken en dood genegeerd. Ik had heel veel gedronken en T was nouja heel erg aardig voor me. En van het een kwam het ander. Ik zocht gewoon naar wat liefde, wat ik natuurlijk bij T ook niet kreeg. Ik ben bereid de schuld 1000 procent op me te nemen dus ik probeer het echt niet goed te praten!
Wel heb ik het contact met M proberen te onderhouden en sinds een weekje of 2 ging het helemaal de goede kant op. Ik ben toen vorige week zondag nacht naar zijn huis toe gegaan en we hebben de hele nacht geknuffeld, gezoend en gepraat. Toen biechtte hij mij op dat hij die dag daarvoor met zijn ex naar bed geweest was. Ik voelde me vies, vond het smerig dat hij mij had laten komen (maar ik was degene die hem heel graag wilde zien) maar vond toen dat het de goede timing was om te vertellen dat ik seks gehad heb met zijn beste vriend…

Hij was kwaad, natuurlijk. Vooral geschrokken, hij had het totaal niet zien komen. Maar hij vond me ook sneu. Nouja om een lang verhaal kort te maken. Het ene moment was hij woest, ook op mij. Het andere moment veegde hij mijn tranen af en zei hij dat het allemaal goed zou komen. Het was in één woord heel erg verwarrend. Ik ben pas laat de volgende avond naar huis gegaan met het idee dat het contact nu voorgoed verbroken zou zijn.

Maar nee, ik was te zwak en ik appte hem dat hij echt niet boos kon zijn. Dat het gewoon niet eerlijk was en dat het me echt zou breken. Super zwak. En stom. Donderdagnacht is hij toen naar me toe gekomen, uurtje of 1. En we hebben de hele nacht gepraat. Ik heb mezelf 1000 procent blootgegeven. Verteld waarom ik soms zo verbitterd was, verteld hoe ik me voelde. Dat ik niet wist hoe ik het ging doen zonder hem. En hij gaf zich ook bloot. Dat hij heel veel om me geeft en als hij alleen met mij is het heel fijn vindt. Maar hij kan niet met mij lopen als andere er bij zijn. Zo genaaid voelt hij zich dan. Alsof hij een naïve gast is die met het meisje gaat die met een van zijn beste vrienden seks gehad heeft. Maar het was zo leuk samen en hij wilde ook niet weg vrijdagochtend. Maar hij twijfelt enorm of hij het wil proberen, of hij zich hier over heen kan zetten.

Maar nu de big issues, T en M zijn dus mijn collega’s:

T en mijn manager hadden inmiddels bijna een relatie. Toen der tijd bleken ze al een beetje te scharrelen maar dat wist ik niet, dat wist niemand ze wilde het stil houden op de werkvloer. Ik heb het niet aan mijn manager verteld, dat heeft T gedaan. Maar wel door haar geappt dat ze onwijs gekwetst is en dat het over is tussen haar en T. Ik voel me schuldig. En hoewel ze niet boos op me is zal ze me natuurlijk anders gaan behandelen, kan niet anders.
T en M waren beste vrienden en kijken elkaar nu niet meer aan, ook niet op werk. M trekt het niet om met ons allebei te werken en dat is minstens één keer per week zo. Hij wordt daar echt boos van.
T negeert me, hij is kwaad dat ik het verteld heb. M negeert me op werk, hij wil niet dat T denkt dat het gewoon ‘oké’ is tussen ons nu.
Ik vind mijn werk heel erg leuk, maar denken jullie net als ik dat het beter is als ik daar weg ga?

En verder probeer ik nu zoveel mogelijk met M te zijn zodat hij verliefd op me wordt. Maar als hij straks zegt dat hij het een tijdje wil laten rusten en me niet wil laten spreken, moet ik daar dan gewoon mee dealen of alles uit de kast halen?

En als laatste hoe maak ik hem duidelijk dat het niet erg is als hij niet boos op me is. Want dat is hij dus niet, tenzij hij niet met mij is en er goed over nadenkt. Hij zegt zelf “je had het recht het met iedereen te doen, alleen mijn beste vriend. Dat snap ik gewoon niet”. Hij vindt het wel heel schijnheilig dat ik weer contact met hem heb opgenomen maar goed. Maar zijn vrienden hebben nu natuurlijk een mening over me, maar hoe maak ik hem duidelijk dat niemand hem een zwakke lul vindt als hij me een kans geeft? Mijn vriendinnen vinden hem ook een lul omdat hij voorheen nooit duidelijk is geweest maar dat maakt mij niet uit. Zij hoeven geen relatie met hem. Zijn vrienden ook niet met mij.

Wat moet ik in godsnaam doen?

SAMENVATTING:

Ik heb een tijdje lang gescharreld met M, het was een tijdje over en toen heb ik een keer seks gehad met een goede vriend van hem T. M heeft in al die tijd nooit voor mij gevoeld wat ik voor hem voelde. De seks was niet uit wraak, maar ik was onwijs emotioneel zwak en daarbij had ik gedronken (geen excuus i know) In ieder geval gaat het nu best wel goed tussen mij en M dus heb ik hem maandag opgebiecht dat het was gebeurd. Hij is boos en geschrokken, vooral op T natuurlijk. Hij weet nu niet of hij het mij kan vergeven, maar ik ben dus niet vreemdgegaan want M voelde op dat moment niet eens wat voor mij. Hij weet alleen niet of hij er mee kan dealen dat andere mensen hem naïef en apart zullen vinden na deze actie.
Ik werk ook met T en M en T gaat inmiddels met mijn manager. Die weet het nu ook en is onwijs gekwetst en het is over tussen hun. M kan niet normaal tegen mij doen op werk (al helemaal niet tegen T natuurlijk) dus het is echt heel naar op werk. Maar als we met z’n tweeen zijn geeft M toe veel om me te geven, we hebben de beste en eerlijkste gesprekken gehad en het voelt heel goed van beiden kanten. Hij weet alleen niet of hij hier gewoon mee kan dealen en ‘ons’ een kans wil geven.
En op werk is alles dus heel awkward, en hoewel ik mn werk leuk vindt vind ik het echt niet leuk om nu nog te werken (manager gekwetst, T en M negeren elkaar, en mij en T en manager negeren elkaar blabla)
Moet ik zorgen dat M weer verliefd op mij wordt door te zorgen dat ik hem vaak kan zien, vaak vragen of ik kan komen of hij. Of moet ik hem tijd gunnen maar daarmee wel riskeren dat hij zegt ‘nee ik kan het je niet vergeven’ (als hij met mij is, is hij niet boos. En dan wil hij bij me blijven. Maar als hij weg is zegt hij dat hij dan gaat twijfelen en boos wordt)

upje

Je hebt het je nogal ingewikkeld gemaakt. Wat T en M betreft, ik zou zeggen laten voor wat het is en kies voor de volle 100% voor je werk. (Probeer eventueel het uit te praten zodat je wel met plezier naar je werk kunt gaan en je ding doen). Je geeft zelf al aan dat je het echt leuk vind. Het is tegenwoordig echt moeilijk om aan werk te komen en zeker iets wat je echt goed bevalt.

Als een van de twee wel oprechte interesse in je zou hebben dan zullen ze gerust weer contact met je opnemen hoe dan ook.

Ikzelf ben van mening dat je jezelf te zeer aan hun beide hebt opgedrongen en jongens houden daar niet zo van, zeker niet met de schijnheiligheid zoals je het gedaan hebt. Niet beledigend bedoeld, het is ook moeilijk als je echt gevoelens hebt voor iemand maar ik zou het proberen te laten rusten en je richten op je werk en toekomst. Er zwemmen genoeg vissen in de zee.

Pinkblushlover: Seks gehad met T heb ik me totaal niet aan opgedrongen. Wij waren altijd best goed bevriend. Hij is boos omdat ik heb verteld dat het gebeurd is. Maar ik vond dat M (een goede vriend van hem dus) het recht had om het te weten.

Maar bedankt voor je reactie in ieder geval, moet het misschien maar gewoon wat tijd geven.

Je hebt jezelf nogal in een moeilijke situatie gebracht, zegmaar. Maar ik vind het wel goed van je dat je volkomen eerlijk bent geweest naar M. Ik denk dat je M even de tijd moet geven om na te denken en niks op moet dringen en ondertussen af en toe contact met hem houden buiten werk om. Hij weet jouw gevoelens, dus als hij dezelfde gevoelens nog heeft voor jou hoop ik dat hij zijn ego op zij kan zetten en voor jou wilt kiezen (al begrijp ik hem wel dat je dat heel moeilijk voor hem hebt gemaakt) Als jullie echt bij elkaar horen zal het dit ook moeten kunnen doorstaan en dan zullen jullie uiteindelijk wel bij elkaar komen

Je hebt helemaal gelijk! Ik ga hem die tijd ook gunnen. Ik heb een fout gemaakt en ik ga er voor opdraaien. Het verleden heeft hij geen invloed op, maar wel op het heden. Hij moet beslissen hoe hij er mee om wil gaan. Dankjewel!

Top ga ik doen!

Dan probeer je het morgenochtend nog een keertje. Ze legt nu tenminste duidelijk uit wat er precies aan de hand is en hangt geen half verhaal op zoals soms wel het geval is in bepaalde topics. Niet aanvallend naar jou bedoeld, maar ik kan mij aan dit soort reacties altijd een beetje ergeren.

Reactie op de TS;

Heel goed dat je meteen alles hebt verteld. Ik zou niet meteen van je werk weggaan. Probeer dat professioneel te houden. Verder zou ik blijven afspreken met M, maar wanneer hij een tijd rust wil, moet je hem die ruimte geven. Wanneer je dan van alles uit de kast gaat halen, denk ik dat je hem juist meer van je afduwt.

Ik snap dat wat zijn vrienden vinden belangrijk voor hem is, maar het is belangrijk dat hij zich er goed bij voelt.

Ook weer lief van jou dat je op dit late tijdstip toch de moeite neemt om mijn hele zeur verhaal te lezen! Ik heb echt moeite om mezelf niet op te dringen, maar ik moet het inderdaad wel doen. Met zijn vrienden zit ik nog het meest. Ik zou heel graag mijn verhaal tegen ze doen want ik heb echt zo’n gevoel dat als zij zeggen “Ga ervoor” hij er voor wil gaan. Zo zijn jongens naar mijn idee en vooral hij, hij en zijn vrienden zijn écht onafscheidelijk. En als een vriendin van mij zoiets was overkomen had ik ook tegen haar gezegd dat ze nooit naar hem terug moest gaan. Maar inderdaad, ik blijf tegen hem zeggen dat het gaat om wat hij voelt. Dat als hij boos is, hij boos moet zijn. Maar dat als hij dat niet is, dat hij dat niet moet gaan opwekken omdat z’n vrienden of wie dan ook dat terecht vindt! Nogmaals bedankt voor je reactie!

Waarom vergeten we allemaal even dat hij ook gewoon z’n ex gebalt heeft?
Hij heeft echt geen recht om boos op jou te zijn als hij ook gewoon als het even kan naar z’n ex toe rent.

Als hij echt zo onafscheidelijk is met zijn vrienden dan kan het nog lastig worden als ze ertegen zijn, maar je hebt al gezegd dat het gaat om wat hij voelt, dat is goed. En mocht hij echt worden opgejut door zijn vrienden en het daarom niet meer willen, vraag ik mij heel erg af of het dan wel een goede jongen voor jou is als hij zo beïnvloedbaar is. Hij moet wel een eigen mening kunnen hebben en voor iets gaan wanneer hij dat zelf echt wil. Succes!

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat ze meer heeft aan wat minder reacties die het hele verhaal hebben gelezen dan dat er een korte samenvatting onder staat waar niet alles in staat en er meer reacties worden gegeven die misschien dan niet nuttig zijn.

Ja daar dacht ik ook al aan, maar als ik het nu begrijp is hij niet boos

Nee over die ex was ik ook echt niet te spreken. Maar het is wel iets anders. Ik bedoel wij hebben niks, nog steeds niet. En in die periode was het dus ook niks. Hij heeft zelf toegegeven dat ik het recht had om met iedereen seks te hebben, maar dat een goede vriend van hem gewoon niet kon.

Hij bedoelt, mocht het iets worden tussen ons. Jua dan heeft hij seks gehad met zijn ex, oké. Ik ken die chick verder niet, en daarbij kan ik hem niks opleggen (als ik erachter kom dat het nog een keer gebeurd is dat wel echt klaar hoor, daar niet van) Maar ik heb seks gehad met een goeie vriend van hem en dat ligt misschien toch iets gevoeliger. En ik snap het wel. Maar hij is inderdaad niet boos. Hij weet alleen niet of hij dr gewoon mee kan dealen. Ik vind het ook maar verwarrend.
Zelf heb ik zoiets. Twee naakte lichamen. Twee keer geen enkel gevoel. Geen/nauwelijks meer contact meer met M op dat moment. Waarom zou het door zo’n actie in de toekomst niet meer kunnen werken? Maarja, zijn gevoel zegt iets anders.

Dit!

hij is woedend op jou maar hij mag wel zelf seks met zijn ex hebben?

Alsnog vind ik het echt niet kunnen. Jullie zijn bezig. Dan heb je geen seks met iemand anders. Of het nou een goede vriend van hem is of zijn ex. Als ik er achter zou komen dat mijn vriend in de periode dat we al een beetje aan het daten waren maar nog niet officieel samen waren nog seks met z’n ex had gehad zou ik echt nog amused zijn hoor.