Een hele domme vraag over verschillende lenzen op camera

Dit gaat heel dom klinken maar ik heb nergens het andwoord kunnen vinden.

Ik ben van plan om de SAMSUNG NX100 20-50 mm te kopen

http://pics.redblue.de/doi/pixelboxx-mss-36927208/mcs_product_png

Maar kan je ook zo een soort ringen er op plaatsen?

http://www.photo-special.com.cn/photo-chenxiaoying1979/转接环_转接筒/ShuangYangHuan-01.jpg

En hoe krijg je ze er dan op? Moet je dan een adapter of iets hebben, en passen ze op alle camera’s?

Dit gaat vast nog dommer klinken, maar ik heb serieus geen idee wat die ringen zijn of wat ze doen, haha.

Maar alsnog een up voor je topic!

Umh… zo dom is het niet…
ik heb er geen verstand van,maar mischien kan je het in de winkel vragen wara het hem koopt.
als het online is gewoon even mailtje sturen gewoon vragen:)

Als ik het goed begrijp zijn het een soort lenzen met effect. Zo wil ik heel graag een macro lens of een star lens
Dan krijg je dit effect bv

http://farm7.static.flickr.com/6024/5988971746_768cac73c8.jpg

Dat dacht ik ook al om te doen maar ik ga vrijdag op vakantie [en wil hem dan al graag hebben] maar ik werk van 8 tot 6 uur, Dus de meeste winkels zijn dan al dicht.

@DennaMichelle
Ah dat ziet er mooi uit! Maar ik ben eigg niet zo into fotografie, niet om het zelf te maken althans.
Nog succes ermee!

Het is geen domme vraag, ik vroeg in het algemene topic ook al of iemand ervaring had met tussenringen en als ik t zo zie zijn dit ze;D
Euhm zijn de lenzen/objectieven verwisselbaar? Want zoals ik gelezen had moet je dus eerst de ring en dn de lens hierop bevestigen als ik het me goed herinner, ik denk dus dat als de lens verwisselbaar is dat dit wel kan! Maar het is miss wel slim om het toch ng even na te vragen aan iemand die dit zeker weet
Waar zou je de ringen willen gaan halen?

Heyworth: meer lens kits, ik wil ze dus echt voor de speciale effecten :grin: Wel goed om te weten dat er verschillende maten zijn. Dankjewel