Een hele domme vraag over verschillende lenzen op camera

Dit gaat heel dom klinken maar ik heb nergens het andwoord kunnen vinden.

Ik ben van plan om de SAMSUNG NX100 20-50 mm te kopen

http://pics.redblue.de/doi/pixelboxx-mss-36927208/mcs_product_png

Maar kan je ook zo een soort ringen er op plaatsen?

http://www.photo-special.com.cn/photo-chenxiaoying1979/转接环_转接筒/ShuangYangHuan-01.jpg

En hoe krijg je ze er dan op? Moet je dan een adapter of iets hebben, en passen ze op alle camera’s?

Dit gaat vast nog dommer klinken, maar ik heb serieus geen idee wat die ringen zijn of wat ze doen, haha.

Maar alsnog een up voor je topic!

Umh… zo dom is het niet…
ik heb er geen verstand van,maar mischien kan je het in de winkel vragen wara het hem koopt.
als het online is gewoon even mailtje sturen gewoon vragen:)

Als ik het goed begrijp zijn het een soort lenzen met effect. Zo wil ik heel graag een macro lens of een star lens
Dan krijg je dit effect bv

http://farm7.static.flickr.com/6024/5988971746_768cac73c8.jpg

Dat dacht ik ook al om te doen maar ik ga vrijdag op vakantie [en wil hem dan al graag hebben] maar ik werk van 8 tot 6 uur, Dus de meeste winkels zijn dan al dicht.

@DennaMichelle
Ah dat ziet er mooi uit! Maar ik ben eigg niet zo into fotografie, niet om het zelf te maken althans.
Nog succes ermee!

Het is geen domme vraag, ik vroeg in het algemene topic ook al of iemand ervaring had met tussenringen en als ik t zo zie zijn dit ze;D
Euhm zijn de lenzen/objectieven verwisselbaar? Want zoals ik gelezen had moet je dus eerst de ring en dn de lens hierop bevestigen als ik het me goed herinner, ik denk dus dat als de lens verwisselbaar is dat dit wel kan! Maar het is miss wel slim om het toch ng even na te vragen aan iemand die dit zeker weet
Waar zou je de ringen willen gaan halen?

Heyworth: meer lens kits, ik wil ze dus echt voor de speciale effecten :grin: Wel goed om te weten dat er verschillende maten zijn. Dankjewel

110507: Ik ook niet, maar ik erger me dood aan mijn camera waar ik zo weinig mee kan, Macro kan niet…en ik moet teminste 10 fotos schieten om er een goed te krijgen.
Dankjewel!

Jeanqueske: Ah dat is wel handig om te weten dus het is body, die lens en dan de gewone lens…
Ik persoonlijk wil dan voor ebay gaan, daar zijn ze spot goedkoop. Rond de twee dollar per stuk. Dan kan ik er wel een paar inslaan.
Ahhhh ik snap nu wel met de maten, teminste gedeeltelijk
Er staat op de camera dat de lens 20-50 is, Dus volgens mij is een van de nummers bij de body en een bij het uiteinde van de lens. Dus dan moet ik de maat van de body hebben…

20-50 is niet de maat die jij bedoelt, dat is waarschijnlijk de lens zelf dus 20-50 mm is je brandpuntafstand, hoe je kan inzoomen zegmaar.
Misschien is mailen toch een goede optie? Dan ben je iets zekerder denk ik

duidelijkere titel voortaan please

Ja maar de vraag gaat niet specifiek over de Samsung NX100 maar over de toepasbaarheid van lenzen op verschillende toestellen en hoe deze moeten worden geplaatst.

Maar klopt, ik zal opletten dat de titel duidelijker is.

hmm ik zag die toch in je begin post staan

Helemaal geen domme vraag joh.
Wat jij voor effect wil met die ringen heet een cross-screen filter.
Ik heb er zelf ook eentje van Hama, maar gebruik em niet zo vaak.
Bij mijn spiegelreflex schroef je em gewoon voor de lens, maar met zo’n camera durf ik niet te zeggen of je die erop geschroeft krijgt.
De diameter van de lens die daar op zit is 40.5, vrij ongewoon voor een filter + je wil em op een compactcamera en ik weet niet of je die erop kan schroeven…
Ik durf dit niet met 100% zekerheid te zeggen, maar volgens mij is dit niet mogelijk.
Echter zou ik gewoon mailen, wie weet hebben ze een mooi alternatief als het niet lukt. (: