een heel grote rode puist op mijn neus

hallo, ik heb een probleem ik ben 12 jaar en sinds vorige donderdag heb ik een rode grote puist op mijn neus, ik heb die al een week en die is niet wit dus ik kan ze niet uitknijpen ik vind dat lelijk iedereen lacht mij uit op school en zegt dat ik het moet uitknijpen maar das helemaal rood nou nu mijn vraag moet ik dat uitknijpen of doorprikken meteen naald of gewoon afwachten ? xx groetjes Natalia

lacht de hele school je uit? hmm beetje gek
maar ik zou gewoon foundation of concealer overheen doen
doorprikken sowieso niet haha

Als ik echt een lelijke puist heb doe ik wat tonic op een watje en plak ik die erop met wat plakband, dag daarna is het echt veel minder.

@miaamore heb ik geprobeerd maar is heel klein beetje kleiner geworden maar andere zien geen verschil en ik heb ook tandpasta geprobeerd dan ging mijn huid van mijn neus eraf ;S

Tandpasta moet je echt niet doen, droogt je huid alleen maar uit.

Watvoor tonic gebruik je? En bleef het ook echt goed zitten de hele nacht? Maak je je huid ook goed schoon verder?

ik gebruik ene van nivea en das heel goed voor andere puisten op mijn voorhoofd bijvoorbeeld en die gaan na een dag of 2 weg maar die opmijn neus heb ik al eenweek das heel lastig en ja ik maak mijn huid goed schoon (:

Je heb van die byebye spot dingen van niveau young, even erop stippen en de dag erna is je puistje echt veel minder. (werkt bij mij echt heel goed)

Trekzalf van Daro! Ziet er uit als en ruikt naar aardolie, maar smeer het er snachts op en smorgens kan je ze zo weghalen.

@neggelszoggel waar kan ik zo een trekzalf kopen ?

Hey BlackQueen__x, het zal misschien niet leuk zijn, maar dit is waarschijnlijk een van je eerste puistjes. Geen nood meid, iedereen heeft er last van. Waarschijnlijk zullen al degene die nu met jou aan het lachen zijn, ook later puistjes krijgen of zelfs nog meer! Je bent 12 jaar, dus weet waarschijnlijk nog niet zo goed hoe je met puistjes moet omgaan. Hij is alleen rood zeg je, en nog niet wit. Meestal is een puistje dus inderdaad alleen maar klaar om uitgeknepen te worden als hij wit is. Ik zou er nu gewoon afblijven, want als je knijpt zal het toch geen nut hebben want het puistje is nog niet volledig klaar. Ik zou proberen om er niet al te vaak aan te komen, omdat je vingers vol met bacteriën hangen en je het misschien nog meer kan “infecteren”. Meestal gaat de roodheid dan vanzelf wat weg.

Om het misschien ook wat te camoufleren kan je een camouflagestick kopen. Je bent nog wat jong dus voor make-up is het nog wat te vroeg. Zo’n camouflagestick kun je kopen aanstrokend bij de verschillende huidskleuren in alle drogisten, zelfs bij de apotheker. Je neemt best een stick met een kleur die twee of een tint lichter is dan je natuurlijke huidskleur. Daar neem je dan een beetje van, breng het aan op de bobbel, en dep het wat zodat het mooi egaal blijft en overgaat in je natuurlijke huidskleur.

Succes!

Ik zou is proberen er af te blijven,maar das heel vervelend als op school iedereen zit te staren op mijn neus en nog iets,
2 vriendinnen hebben gezegd dat het misschien niet weggaat zelfs kan dat ? :frowning_face:

Maak je niet druk, die puist echt wel weg hoor :wink: Ik heb van nivea die facewashsoap, byebyespotstick en nachtcrème, ik heb nauwelijks last meer. Ik weet ook hoe irritant het is als mensen er steeds een opmerking over maken, maar trek je het vooral niet aan. Als je er echt last van hebt moet er wat concealer op doen. Succes!

als 'ie echt dik is zou ik hem doorprikken met een naald, en als je naar school gaat gewoon wat concealer of foundation op doen.

weet je zeker dat het een puist is? dus met een wit puntje en spul dat je eruit kan duwen? x] want ik heb een maand last gehad van een dikke rode bult op mijn wang,heb hem uiteindelijk kapot geprikt en er zat geen spul in maar huid ofzo :s

ja ik weet zelf niet wat het is
het lijkt een puist en mijn vader zegt dat die een beetje wit wordt
ma ik zie geen verschil ik hoop dat ik het binnen paar dagen gewoon kan uitknijpen dat het weg is !

Foto? :grinning_face_with_smiling_eyes:

Nee, grapje.

ik kan geen foto geven srry :stuck_out_tongue_winking_eye: maar das heel rood

Niet doorprikken met een naald. Ik zal er even een tijd een warm washandje tegenaan houden, dan wordt hij sneller rijp. Als dat ook niet werkt kan je hem doorprikken denk ik :slightly_smiling_face:

Euhm, bij de apotheek en drogisterij sowieso. Ik weet niet precies waar mijn moeder hem gekocht heeft maar ik denk dat ze hem daar zeker hebben.

ik zou tog nog paar dagjes wachten als het nog blijft rood ga ik naar de apotheek