Een goede weegschaal

Goedemorgen,
Toen ik net een paar keer op de weegschaal ging staan kwam ik er achter dat ik ergens tussen de 47.5 en 60 kilo moet wegen, zo nauwkeurig is onze weegschaal nog, tijd voor een nieuwe dus. Hebben jullie goede ervaringen met een bepaald merk of type weegschaal, het liefst niet al te duur?
En dan nog een vraag waar ik zelf een beetje bang voor ben: zat er veel verschil in jullie gewicht toen jullie ineens op een andere weegschaal stonden?

Blokker heeft altijd wel goede, en dan geen digitale maar met een wijzer (hoe heet dat?) maar dan betaal je er ook iets meer voor (ben even het merk kwijt).

En ik merk altijd wel verschil tussen de digitale en de gewone. Bij een digitale vind ik het altijd schommelen als je er 2 of 3 achter elkaar erop staat, en eentje met een wijzer is direct nauwkeurig.

Oh dat is handig om te weten! Ik dacht juist dat een digitale beter zou zijn omdat die nieuwer zijn.

Oh zijn analoge wel beter? Want m’n moeder zei laatst dat die van ons niet klopt omdat ze in het ziekenhuis (dus op een digitale) zwaarder was dan op onze analoge maar ik vond het al raar want een analoge weegschaal kan niet echt afwijken lijkt me

Ik stond ooit, ook in het ziekenhuis, juist op een analoge en die klopte zo slecht dat ik een preek kreeg dat ik bijna tegen overgewicht aanzat. En ik heb echt geen overgewicht.

Haha ja, de analoge in mijn ziekenhuis werkt ook voor geen meter. Ik heb zelf al een paar jaar een goedkope (dacht zo’n 15euro) van het merk Salter en ben heel tevreden mee, geeft ook telkens hetzelfde gewicht aan als ik er een paar keer achtereen op ga staan. Ik denk dat de meeste weegschalen vanaf die prijsklasse (zou er ook geen van 5 euro in de action kopen) wel degelijk werken :slightly_smiling_face: