Een goede vriend

Oke nou kijk. Een jongen uit mijn vriendengroep vindt mij leuk. Tenminste dat hoor ik van vriendinnen. En ja die symptomen zijn best sterk. Sowieso kijkt hij al naar mij op een hele vieze manier. En in het weekend, als hij een glaasje teveel op heeft, dan zit hij regelmatig aan mij. Hij weet dat ik dit niet wil en zodra ik mij afweer van hem, spoort hij mij aan om meer te drinken.

Twee weken terug was ik dus nogal erg aangeschoten op een feestje bij een vriendin. Het was al laat en ik bleef bij die vriendin slapen. Bijna iedereen was al weg en mijn vriendin was een paar vriendinnen aan het uitzwaaien. Ik lach op de bank een beetje beestjes te tellen, toen die jongen ineens binnen kwam. Ik groette hem gewoon en omdat ik nogal schrok ging ik snel rechtop zitten, in de hoek van de bank. Maar hij kwam dus naast mij zitten, echt heel dicht op mij. En vervolgens probeerde hij mij te zoenen. Ik heb keihard zitten gillen nadat ik hem een paar keer had verteld dat hij moest ophouden. Mijn vriendin kwam binnen en heeft hem bijna letterlijk aan zijn oren het huis uit gesleept.

Ik vind het verschrikkelijk, ik durf hem echt niet meer aan te kijken. Hij heeft mij nu al zo waak geappt dat het hem speet. Maar ik durf echt niet meer met mijn vriendengroep af te spreken als hij er ook bij is. Wat kan ik doen…

Ik kan eerlijk gezegd geen advies bedenken… Ik wou wel even zeggen dat ik het heel naar voor je vindt dat je nu in deze situatie zit. Ik hoop dat je eruit komt!

Oh die jongen is trouwens gewoon een viezerik en je hebt goed gehandeld!

Ik zou er gewoon met hem over proberen te praten via whatsapp, heel serieus. En hem verder gewoon zo veel mogelijk ontwijken. Hij zou niet het contact met jouw vriendengroep moeten kunnen verpesten!

Ik zou het proberen goed te maken, en er dan voor zorgen dat ie je met rust laat, maar dat daarvoor niet iets in het vriendengroepje verandert.

Ik zou dit eigenlijk zeker niet bespreken op whatsapp, daar kan je zo makkelijk verkeerd begrepen worden… Als je het durft zou ik (wel met de rest van je vriendengroepje wat verderop bijvoorbeeld) duidelijk uitleggen dat je hier niet van gediend bent, en hem verder een beetje negeren… Dus niet heel duidelijk ‘hatelijk’ gaan doen tegen hem (ook al verdient hij dat wel, maar dat zou de sfeer een beetje verpesten…) maar ook niet te veel dingen met hem samen doen…

Heel veel succes ermee, en ik vind het heel goed dat je gewoon duidelijk hebt laten merken dat je geen zin in hem had. Ik hoop dat je wat hebt aan mijn advies!

gewoon duidelijk zijn over wat je wel en niet wil. als hij goed met deze informatie omgaat, is het alleen maar beter. zo niet, dan zou ik ik hem van je afzetten…