Een goede vriend leuk vinden.

Hebben jullie dit een keer meegemaakt? Heb je er aan toegegeven, of wilde je de goede vriendschap in stand houden? Of wat zou je doen als je in deze situatie zou komen?

Ik vind het heel lastig, aangezien ik de vriendschap niet kwijt wil. Ik probeer het nu een beetje weg te stoppen :stuck_out_tongue:

Het was omgekeerd, een goede vriend vond mij leuk. Ik had hem al duidelijk gemaakt dat hij niet verliefd op me mocht worden. Uiteindelijk enkele weken later heeft hij opgebiecht dat hij me leuk vond. Ik ben eerlijk geweest en heb gezegd dat het niet wederzijds was. Hij zei dat hij onze vriendschap niet kwijt wou. In het begin leek alles nog hetzelfde, maar onbewust is die vriendschap verdwenen. Hij bleef hopen en begon bazig te worden telkens een andere jongen in mijn buurt kwam en daarnaast vroeg ik me telkens af of ik mijn handelen en doen moest aanpassen uit angst dat hij het verkeerd zou opnemen.

Dus als tip zou ik meegeven, wees eerst zeker of hij hetzelfde gevoel heeft naar jou toe voor je actie onderneemt. Wordt het echt niet duidelijk, maar je wilt het echt vertellen kan je ook alles in een mooie brief schrijven of eens goed erover praten. Wil je je vriendschap echt niet kwijt zou ik proberen of je dit gevoel nog kunt negeren…

Weet je of hij jou leuk vindt? Als jullie allebei elkaar leuk vinden, kun je het goed proberen. Vriendschap is ook een goede basis om een relatie te beginnen. Bij mij heeft het mijn vriendschap met een jongen verpest, omdat hij helemaal gek op mij was en ik niet op hem en ik niet wist wat ik daarmee aan moest. Dat kan ook gebeuren.

Ik weet het niet. Eerst praatten we veel over onze liefdesproblemen, haha. Maar nu steeds vaker over andere dingen en vraagt hij naar mn dag enzo. We kennen elkaar van internet en moeten elkaar nog ontmoeten, maar het voelt al heel goed.

Ja ik denk dat ik het even af wacht en kijk hoe het gaat. En tot die tijd het gevoel negeren :frowning_face:

Heb je hem wel eens op de webcam gezien? En weet je zeker dat hij het is? Ik ben altijd een beetje angstig met internet haha. :stuck_out_tongue:

Maar ik heb het ook een keer gehad & die vriendschap is nu ook weg dus ik zou het persoonlijk afraden. Maar het kan denk ik ook gewoon goed gaan (zo lang het van twee kanten komt) :slightly_smiling_face:

haha ja hij is echt hoor :slightly_smiling_face: Gisteren nog bijna vijf uur op de webcam gezeten met hem :stuck_out_tongue: En spraakfragmenten en filmpjes op whatsapp enzo. Dus dat zit goed.

Ja ik vind het zo lastig, het kan veel verpesten inderdaad :frowning_face:

Oke, fijn! Ik zou dan een keertje met hem afspreken. Misschien valt hij in het echt wel heel erg tegen (is hij heel erg stil ofzo). En misschien vind je hem dan nog leuk en dan kan je kijken of je er verder nog wat mee doet.

Dus je hebt met nog nooit irl onmoet? Maar hoelang ken je hem al?

Bijna zes maanden. En nee nog nooit ontmoet. Zijn we wel van plan, met een groepje.

Ik heb ooit een vriend verteld dat ik hem leuk vond, waarop hij antwoorde “Ik jou ook.” en waarna we allebei weggingen bij de training en nooit meer tegen elkaar gepraat hebben… Ik ben er zelf niet zo’n voorstander van tbh

Waarom hebben jullie nooit meer gepraat daarna :astonished:

Het beste wat je kunt doen, is goed opletten of hij jou misschien ook leuk vindt. Goed letten op zijn gedrag! Je kunt ook een ‘flirt-achtige’ opmerking laten vallen om te kijken hoe hij reageert, hem veel knuffelen, bij hem liggen als jullie een film kijken, etc. Gewoon kijken hoe hij reageert op dat soort dingen. Je hebt zoiets wel snel door. Als je het in één keer vertelt, heb je kans dat het niet wederzijds is en dan zal hij waarschijnlijk geen lekker gevoel hebben als jij bij hem bent, een beetje ‘ongemakkelijk’ wordt het dan.

Mijn beste vriend heeft me ook net verteld dat hij gevoelens voor mij heeft. Ik niet voor hem (maar voor zijn beste vriend). Het voelde voor mij niet goed als hij me bijvoorbeeld veel knuffelde, ik had een soort schuldgevoel. Nadat ik hem dit vertelde, besloot hij afstand te houden, hij kon niet leven met het idee dat als ik bij hem was, ik nooit zijn vriendinnetje zou kunnen zijn, zijn gevoelens waren te sterk.
(Inmiddels heeft hij met mijn beste vriendin en ik met zijn beste vriend, en gaan we weer normaal met elkaar om)

Edit: Je hebt hem nog nooit ontmoet? :astonished: dan zou ik daar eerst mee beginnen!

Haha ja, gaan we snel doen. :slightly_smiling_face: ben wel zenuwachtig. Eerst nog helemaal niet, omdat het toen vriendschappelijk was.

Okeee! Via hoe ben je dan met hem in contact gekomen?

Ik raad het af, maar dat komt door persoonlijke ervaringen, en ik denk niet dat het dan geheel objectief is. Er zijn namelijk genoeg mensen bij wie het wel echt goed is gegaan, maar bij mij is het echt kut afgelopen. Ik vond een goede vriend heel erg leuk, en ik dacht echt, met heel mijn hart eigenlijk wel, dat hij mij ook leuk vond. Hij wist dat ik hem leuk vond en we bleven goede vrienden. Uiteindelijk hebben we gezoend, en daarna is de ellende begonnen. We gaan echt helemaal niet meer met elkaar om en we proberen elkaar heel erg te ontwijken. We hebben denk ik allebei wel geaccepteerd dat het nooit meer hetzelfde gaat zijn, en ik mis hem nu ook heel erg als goede vriend. Ik hoorde via via dat hij mij ook mist, maar we kunnen gewoon niet met elkaar omgaan…

Maar zoals ik al zei, het is bij zoooooveel mensen echt goed afgelopen. Sommige getrouwde stelletjes zijn als beste vrienden begonnen etc. Ik zou dus niet alleen maar afgaan op wat ik zeg, maar op je eigen gevoel. En soms is het ook nodig om risico’s te nemen in het leven, wie weet hoe het afloopt:)

Via een ander forum haha.

Okee nais! Maar ik zou hem eerst gaan ontmoeten! Wonen jullie dicht bij elkaar in de buurt? en hoe oud zijn jullie? (:

Nee niet echt bij elkaar helaas :frowning_face: ik ben 18 en hij 20.