Een goede/slechte fokker herkennen

Heey iedereen

Mijn vader en ik willen heel graag een puppy. Onze hond is namelijk begin maart overleden en we missen gewoon een pluizenbol die vrolijk om ons heen huppelt.

Nu heeft mijn vader mij de opdracht gegeven een puppy te zoeken maar ik heb hier totaal geen ervaring mee want in die tijd dat mijn ouders onze oude hond gingen halen was ik nog best klein.
Aangezien wij met de fokkers van onze oude hond een slechte ervaring hadden wil ik nu graag een goede fokker vinden. Ik lees namelijk veel over broodfokkers laatste tijd en fokkers die zieke hondjes verkopen en omdat het mij zoveel pijn deed dat mijn hondje vaak ziek was wil ik absoluut voorkomen dat we weer een ongezonde puppy meekrijgen.

Nu wil ik graag weten hoe je een goede fokker kan herkennen en hoe je een slechte fokker en een ongezonde pup kan herkennen. Iemand adviezen? :slightly_smiling_face:

Ik denk, dat dat sowieso best lastig te herkennen is. Behalve de prijs meestal, die is niet goedkoop. Als je een rasechte hond wil van een goede fokker, betaal je al gauw extra voor stambomen, chip, onderzoeken naar ogen/heupen, vaccinaties etc.

Daarnaast heb ik eens gelezen over de moederhond. Als die niet aanwezig is, of die zie je niet bij het ophalen van de pup is dat meestal ook een rood sein.
+ dat je de pup niet eerder zou kunnen mogen ophalen dan 8 weken, dat is ook wel belangrijk.

Misschien een idee hier te posten naar wat voor een hondje je zoekt? Heb zelf toevallig nog contact met de fokster van onze hond, wie weet dat er meer mensen hier zijn die je een naam kunnen geven, dan heb je ook wel zekerheid.

Waarom ga je niet een keertje bij het asiel of een opvang kijken? Daar zitten ook geweldige beestjes tussen!

Ik ben niet echt op zoek naar een specifiek ras. Wel een kleine hond :grinning:

Kijk ook eens naar hoeveel nestjes de fokker per jaar heeft, hoe minder hoe beter.