Een goede oogmake-up reiniger?

Hee iedereen!

Ik heb vandaag lenzen gekregen, en wil dus vanaf nu echt goed elke dag mijn oogmake-up af halen.

Weten jullie misschien een goede milde oogmake-up reiniger? En liever niet met zoveel olie erin dat je hele oog vettig word?

Alvast bedankt. (:

xxx’

up

Ik heb die van Derlon, bij de Vomar gekocht. Had er een paar geprobeerd, maar daar zat te veel olie in. Verder ook nog een van de Kruidvat, maar die prikte zó erg. Maar deze van Derlon is helemaaaal niet olie-achtig, en prikt niet :slightly_smiling_face:

De bi-facil van Lancome of Demaqouillant yeux intense van Chanel.

De hema heeft fijne vindt ik.

Die van Nivea vind ik wel handig, voor normale make-up heb je een wat waterige, en voor water-proof een wat dikkere.
Ik vind ze beide even goed.

Ik heb ook lenzen en gebruik juist een olie, omdat dit bij mij het beste werkt & het is zacht voor mn oogleden, van tonic kreeg ik rode vlekjes. Keb de olie van het kruidvat & haal daarna een reinigingsdoekje over mijn gezicht heen, die van de lidl.

ik heb die van kruidvat en die is echt goed. ik heb die in twee laagjes met olie maar je hebt ze ook zonder het olielaagje en die is ook goed. (maar zoals hierboven vind ik zelf een met olie fijner omdat je mascara er dan beter afgaat vind ik)

wel altijd eerst je lenzen uitdoen voor je gaat boenen!

Oke, dankje iedereen!

& voor de mensen met lenzen;
Doen jullie eerst de lenzen in, en dan mak-up, of eerst make-up en dan lenzen?

Bij het lenzen ERIN doen en het make-up OP doen bedoel ik dan hé. (:

xxx.

ik zou eerst de lenzen in doen :wink:
heb zelf kleurlenzen, die ik af en toe draag
want als je je eerst opmaakt, weet niet wat je allemaal op doet
maar als je oogpotlood op hebt, zit het bij mij daarna nooit meer goed :stuck_out_tongue:
succes!

@ JOYSIE
oké bedankt. (=

& heeft nog iemand tips voor het uitdoen van je lenzen want ik vind het nog best lastig (natuurlijk zal het steeds makkelijker gaan, maar toch!) Iemand trucjes?

xxx.

bij de opticien verkopen ze van die zuignapjes waarmee je em er makkelijk kan uithalen (ben er niet bekend mee maar ik zag ze liggen) en anders gewoon de zijkant samendrukken. zegmaar de linker- en rechter ‘kant’ van de lens

Een zuignapje kan volgens mij alleen voor harde lenzen, maar ik weet het niet zeker. (:
Maar ik bedoel eigelijk of iemand nog trucjes weet waardoor je ze gewoon met je handen eruit kan halen, lijkt me wel zo handig. =D

eerst lenzen in en dan pas ej oogmakeup. anders als je je lens indoet en je oog traant een beetje is je make up verpest.

en om mn lenzen uit te krijgen trek ik nou ja…
tgaat vage uitleg zijn maar here goes: ik trek een soort van mn oogleden open met m’n wijsvingers en dan knipper ik terwijl ik mijn oogleden open hou. alst goed is knipper je er dan zo je lenzen uit. geen idee of hier filmpjes over staan op youtube maar lijkt me wel handiger om het te zien dan het zo te lezen want ik vind mijn uitleg nogal vaag klinken :stuck_out_tongue: (hoewel het voor mij goed werkt)

@ Xduiveltjex
Ik snap je uitleg wel hoor! Dankje. ^^.

Toevallig weet ik dat Cynthia [misslipgloss.nl] de reiniger van de Kruidvat heeft, dus die heb ik laatst ook gekocht. Vind 'm heel goed werken, ik hoef niet hard te wrijven en het is er zo vanaf!

Een aanrader, de oog & lip make-up remover van de Kruidvat!

Ik gebruik babyolie van de kruitvat, worden je ogen goed schoon van alleen wel vetttig, dus ik pak dan een nat washandje en dan haal ik het de olie dr af, werk super

Ik heb nivea en heb ook lenzen :]
Maar die van kruidvat vind ik fijner.

Reinigingsmelk van Dr.Hauschka is echt een super aanrader. 100% biologisch (natuurlijk dus) en zeker geschikt voor gevoelige ogen. Wel wat duurder, maar je hebt er wat voor. In die andere oogmake-up removers zit tegenwoordig zoveel smerig spul, dat je beter natuurlijke producten kiest, aangezien een goede reiniging belangrijk is! Maar je moet natuurlijk zelf weten hoeveel je eraan wilt uitgeven…
Ik wijk er alleszins niet meer vanaf!

Heb verschillende uitgeprobeerd want ik zocht ook een goed merk. Ik heb er een gehad van de kruidvat. Was goed voor de ‘lichte’ make up. oogschaduwtje ofzo maar als ik een keer voor een feestje veel mascara op had gedaan kreeg ik t er niet goed af. Mylène is ook wel fijn, geen vettig laagje, en prikt en ruikt ook niet maar is niet goed voor waterproof make up. De allerfijnste die ik tot nu toe heb gehad is L’oréal Dermo Expertise. Met blauw&wit. Enige nadeel is een heeeel licht laagje olie maar na het make up afhalen haal ik toch altijd een vochtige handoek over mn gezicht of water dus dat maakt niet uit. (¤5,99 bij kruidvat gwn)

Oja; Ik las ergens van iemand ook op een forum, dat Babyolie niet goed is om je oogmake up eraf te halen omdat het je traanbuisjes zou vertstoppen. Is dit waar of een verzinsel…?