Hi meiden,
Vorig jaar heb ik mijn mavo diploma gehaald en omdat ik al wist welke hbo opleiding ik wil doen; 2e graad Engels lerarenopleiding, wou ik zo snel mogelijk via havo doorstromen. Ik doe nu 4 havo en ik ga het niet redden om over te gaan, vandaar dat ik naar mbo moet.
Er zijn geen mbo opleidingen die te maken hebben met les geven aan middelbare scholieren, er is alleen de opleiding onderwijsassistent maar dat is gericht op de basisschool wat ik helemaal niet wil doen. Ik zat eerder altijd te twijfelen tussen hbo rechten en een hbo lerarenopleiding en er is dus een mbo opleiding juridische dienstverlening, wat mij wel heel leuk lijkt! Ik kan via die mbo opleiding door naar de hbo opleiding die ik wil doen.
Ik heb net een juridische mbo opleiding gevonden die ik kan afmaken in 2 jaar! Dit komt voor mij dus heel erg goed uit! Ik loop dan niet echt achter, als ik via mavo gelijk naar mbo was gegaan dan zou ik op dezelfde leeftijd klaar zijn als ik deze opleiding afrond. Het enige nadeel is dat ik rond één uur moet reizen omdat ze deze opleiding alleen gegeven in Utrecht en Amersfoort maar ik vind dat het wel waard en in het 2e jaar moeten we ook maar 1 dag per week naar school want voor de rest is er alleen stage. Maar wat vinden jullie van deze optie, is het te doen? Ik zit nu heel erg te twijfelen tussen Utrecht en Amersfoort… Utrecht lijkt mij persoonlijk leuker maar Amersfoort is dichterbij, ik weet het even niet meer :c Voor mensen die zich afvragen ik ben 17.