een gewone vriend/collega

Oke, ik heb aangeboden aan een vriend van me en hij is ook een collega van me, hem te helpen nu zijn relatie stuk is. Hij houd nog wel van haar enzo maar zij niet van hem, dus die relatie is verbroken. Ik weet hoe dat voelt en wat het is, maar omdat jongens daar toch anders tegenover staan (ook al is ie soms een beetje teveel vrouwelijke hormoontjes). En nu vraag ik me af hoe ik het beste dat aan moet pakken, het zelfde als bij een vriendin, of totaal anders.

En hij is er echt compleet ziek van ik heb er echt medelijden mee.

Iemand tips hoe ik dit aanpak? (zondag ga ik met hem praten daarover)

Wil je hem helpen hem beter te laten voelen of om zijn relatie te fixen?

ALs je het doet om hem beter te laten voelen dan moet je er juist zo min mogelijk over praten. Ga leuke dingen doen, laat hem lachen, zorg voor zoveel mogelijk afleiding voor hem. Dat is het beste medicijn tegen liefdesverdriet. Als je met hem praat over zn kapotte relatie gaat hij zich alleen maar rotter voelen. Hij heeft nu zoveel mogelijk afleiding nodig. Ga samen stappen, ga de stad in, ga bowlen of karten of comedy’s kijken :stuck_out_tongue: weet ik veel. Zoveel mogelijk leuke dingen doen die hem laten lachen.

Praat met hem als hij daar zin in heeft, anders zou ik niet geforceerd ‘laten zien dat je er bent’. Hij moet het tenslotte zelf verwerken en geef hem de vrijheid om zelf te beslissen hoe hij ermee om gaat. Zorg gewoon dat je er voor hem bent als hij daar behoefte aan heeft, maar ga niet uitgebreid je best doen uit medelij.

(mijn opinie) Maar upje

Hij wil praten! Dusja pakken we een terras en laat ik hem zijn verhaal maar vertellen. Hij is vandaag ook even op kermis in Eindhoven geweest ik heb ook gezegd verzet je gedachten, maar meiden we weten ALLES herrinerd aan je ex echt alles als het iig best diep zit.

Als je relatie net kapot is wil je daar natuurlijk over praten. Dus laat hem idd gewoon vertellen wat hij wil vertellen en zeg troostende dingen enzo.

Daarnaaaaa kan je leuke dingen gaan doen en kan je hem aan andere meisjes voorstellen zodat hij niet de hele tijd meer aan haar hoeft te denken. Maar je moet hem dus wel de tijd geven om het ergste deel te “verwerken”–> hem laten uithuilen enzo.

Haha ik weet zijn type niet :frowning_face:. En lelijk is hij opzich niet haha (A).
Maar ik laat hem ook lekker huilen als hij dat wil, ik snap zijn pijn best.

Ik laat wel weten hoe het is gegaan morgen! Als daar intresse voor is