Een geheime afstandsrelatie.

Hooi, voordat ik begin moet je weten dat ik nieuw ben dus als iets niet goed is aan dit topic (Niet op de goede plaats) moet je het even melden in de reacties.

Ik ben weer de fout in gegaan. Ik ben net anderhalf jaar uit een ander afstandsrelatie, maar die jongen bleek heel gemeen en slecht te zijn! Zowel tegen mij familie als tegen mij. Hij heeft mij en mijn familie heel erg gekwetst vooral mijn moeder. Maar nu begint het weer allemaal opnieuw. Ik ben verliefd geworden op een veeeel lievere jongen. Maar hij woont nog veder weg dan mijn vorige vriendje… Ik zou mijn moeder super kwetsen als ik het haar vertel… Maar deze jongen brengt mijn dag goed ik hou super veel van hem en het was eerst niet de bedoeling dat we verliefd op elkaar zouden worden. Ik ga hem van de zomer waarschijnlijk ontmoeten. (Don’t worry heb hem al gezien op facetime) Hij is heel anders als mijn vorige vriendje. Hoe kan ik dit het best uitleggen tegen mijn moeder? Ik ben 15 en hij is 16.

XAnoniem

Ik zou zeggen voor jullie afspreken (en hij naar jou toekomt of ze jue vriend wil ontmoeten, niet gelijk vertellen hoever weg hij woont, pas na die dag vertellen waar hij woont

Waarom zou je moeder gekwetst zijn? Ik snap dat je ex jullie heeft gekwetst, maar dat wil niet zeggen dat alle jongens zo zijn. Ik zou nog even stil houden waar hij woont, maar als ze erheen vraagt het wel gewoon zeggen.
Maar ik zou wel eerlijk zijn tegen je moeder over dat je hem op internet hebt leren kennen, neem ik aan tenminste omdat je hem alleen hebt gezien op FaceTime. En vertellen dat hij aardig is.
Ik weet niet wat er de vorige keer is gebeurd, maar let wel goed op en vertrouw iemand niet te snel, je weet nooit hoe iemand in het echt is als je hem alleen via internet kent.

Lmfao.

Hoe ver weg woon je? Geef je moeder wat tijd.

Ik Zeeland en hij Groningen, veder kan niet…

Nou verder kan wel hoor :’)

Ik zou niet zo hard van stapel lopen. Je zegt hem alleen nog maar gezien te hebben op facetime dus hij kan in het echt vies tegenvallen. Ik hoop het niet voor je hoor, maar ik zou er wel voorzichtig mee zijn.
Misschien kun je samen met je moeder een keer facetimen ofzo? En sowieso, neem iemand mee als je met hem gaat afspreken.
En over die lange afstand… mijn ex woont aan de andere kant van de oceaan dus dit valt reuze mee :wink:

Want de wereld bestaat alleen maar uit Nederland. Dahh.

Het kan altijd verder, mijn soort van vriendje woont in Spanje :wink:

En hoe staan jou ouders daar tegenover?

Ik bedoel van NL, niet de wereld. :slightly_smiling_face:

Ja ik neem een vriendin van mij mee dan. Zij is de enige die t weet.

Nou het is niet echt mn vriendje, maar ik ga over 2 maanden terug daarheen met iedereen en dan kan ik hem weer zien :upside_down_face:

Ik zou het je moeder wel vertellen, dat maakt het denk ik toch een stuk makkelijker. Stel het wordt wat met die jongen, jullie hebben een relatie, dan moet je het toch gaan vertellen.

Het beste is als je het niet te lang uitstelt, ik heb een soortgelijke situatie gehad en mijn moeder was heel erg blij dat ik het verteld heb voor ik de jongen ging ontmoeten.

Ja misschien is dat het beste, maar ik zou niet weten hoe…

Ik zei tegen mam dat ik haar iets moest vertellen.
Voordat ik het haar vertelde wist ze het al, ze had het al door aan hoe ik deed, aan de manier waarop ik mijn telefoon beschermde etc.
Mama’s zijn magisch, misschien heeft jouw moeder ook al iets door.

Het beste kun je gewoon zeggen dat je iets moet vertellen. Dan vertel je dat je een jongen hebt ontmoet, je vertelt hoe hij heet, zijn leeftijd, wat hij doet, een beetje over zijn karakter. En dan moet je natuurlijk uiteindelijk ook vertellen dat hij in Groningen woont.
Vertel je moeder dat je zelf ook erg gekwetst bent door je vorige vriendje, en dat je nu weet waar je aan begint. Grote kans dat je moeder jou haar vertrouwen geeft en jou een kans geeft met die jongen.

Reageerde jou moeder positief dan?

Heel erg bedankt, ik ga der nog eens goed over nadenken hoe ik dit ga aanpakken maar ik wil het haar dolgraag vertellen, maar ik hou van haar en geef heel veel om haar en wil haar geen pijn doen.