een ex

lieve mensen,
Even een nieuwe account aangemaakt.

Ik weet niet goed waarom ik dit hier vertel? Ik denk dat ik gewoon het er even uit wil laten stromen dmv schrijven…
Mijn vriend en ik zijn nu ongeveer 3 maanden uit elkaar (ik ben 23) en we waren al meer dan 6 jaar samen. Natuurlijk het een en ander meegemaakt en veel liefde gevoeld. eigenlijk was alles geweldig. Toen boekten we weer een reis van een maand door China, en mijn vriendin kon haar mond niet houden. Hij had haar meegenomen om op zoek te gaan naar een ring voor mij. hij zou me in China gaan vragen.
Dit was in maart! Ik was nog nooit zo verliefd geweest en ook aan hem merkte ik dat hij heel gelukkig was.
Tot zijn 30e verjaardag in zicht kwam. opeens had hij ruimte nodig en zou hij even bij zijn broer gaan slapen.
oke… kan ik mee leven! Maar toen kwam hij niet meer terug, ja om meer en meer spullen op te halen en onze vakantie te cancellen.

Hoe kan iemand nu van de een op de andere dag van zo gelukkig en verliefd naar geen contact meer gaan? ik denk dat het een soort vroege midlife crisis was- studentenhuis, kut baantje, baalde van waar hij in was afgestudeerd… hij was niet waar hij wilde zijn op zijn 30e?

Niet alleen voel ik me zo alleen en depri, het was ook zo afschuwelijk voor mijn zelfvertrouwen. Want hij kan geen redenen geven, en als hij er dan 1 geeft is het; je bent te veel aangekomen in de tijd dat we samen waren. WTF?

vandaag, na die 3 maanden heb ik hem dus gevraagd; wil je niks meer proberen? we hadden het zo goed. maar hij wil niet. alles komt weer boven, hoe hij misschien 2 weken heeft gevochten voor een relatie van meer dan een half decennium.

het komt meer over alsof hij 16 jaar oud is… Hij heeft het uitgemaakt omdat je wat dikker ben geworden? Wil je wel bij zo’n man zijn?

huh waar lees je dat dan

Hier.
Dit is echt belachelijk.

Hij klinkt echt verschrikkelijk. Je verdient beter, ook met die opmerking over het aankomen? Als je van iemand houdt weet je toch dat dat heel gemeen is om te zeggen en dat nadat hij je zomaar achterlaat.

ja dat is ook waar… Maar ik geloof dat hij dat meer zei uit boosheid omdat ik vervelend bezig was. en perse een reden wil.
Hij is absoluut niet vervelend of onaardig hoor! is nog nooit fout geweest voor me. Heb ook geen slechte woorden over hem…

Ik denk wel dat er een reden achter zit maar blijkbaar wilt hij het niet zeggen.

wow wat een vreemd verhaal! Vooral dat hij wilde trouwen en uit het niets ineens helemaal geen contact meer wilde.
Het lijkt mij dat er wel iets gebeurd is. Wat dan ook.
Ik vind het heel vervelend voor je en leef met je mee :frowning_face:
Dat je aangekomen bent is natuurlijk nooit een reden, en misschien weet hij de echte reden zelf niet of durft hij je het niet te vertellen.
Je kan helaas niks doen. Als een ander het niet wilt, kan je hem niet dwingen
Hoe hard het ook is, je moet proberen door te gaan met leven, en accepteren dat je misschien nooit een antwoord krijgt van wat er nou gebeurd is.

Wauw, wat een apart verhaal zeg. En wat ongelooflijk vervelend dat hij je gewoon niet kan aangeven waarom hij ineens 180 graden gedraaid is… Ik kan me voorstellen dat je antwoorden wilt, dat je je afvraagt wat er gebeurd is zodat je dit ook goed kunt afsluiten. Heb je al geprobeerd al je vragen, gevoelens en ideeën voor hem in een brief te zetten? Dan kan jij gewoon rustig alles van je af schrijven en mocht hij de behoefte hebben te antwoorden kan hij dat ook in alle rust doen.

Mocht hij geen antwoorden geven zul je, hoe moeilijk dat ook is, het toch los moeten laten en accepteren dat sommige dingen helaas onbeantwoord blijven.

Bedankt voor de lieve reacties!
Ja, ik heb hem al eens geschreven.
Het enige wat ik toen terug kreeg was;
Je bent geweldig en lief! maar onze intenties zijn nu niet hetzelfde meer, jij wil duidelijk iets anders. hier wil ik het dus ook graag bij laten, het doet me pijn om je iedere keer weer te moeten kwetsen als ik nee zeg. Het spijt me.

Ik vind het eerlijk gezegd echt ontzettend, maar dan ook echt ontzettend gemeen dat hij jou de reden niet wil vertellen. Ik snap best dat je met een heleboel vragen in je hoofd blijft zitten. Op deze manier kun je het ook niet goed van je afzetten en het afsluiten. Jullie zijn zes jaar samen geweest, dan mag je echt wel verwachten dat hij met meer respect met je om zou gaan. Ik vind dat je best boos op hem mag worden.