Een Ex..

Hallo allemaal!

Ik heb even een nieuw account gemaakt (mijn vorige was ik eigenlijk toch al vergeten).

Voordat ik mijn verhaal vertel, wil ik even mededelen dat ik weet dat ik me aanstel en sommige zouden denken dat ik gek ben in me hoofd. Ik weet dat dit niet kan, en daarom heb ik ook echt advies nodig!

Toen ik 11 jaar was ontmoette ik een super leuke jongen. Daar kreeg ik wat mee toen ik 12 was. Dat ging uit op me 13e. Na een jaar kwamen we weer bij elkaar, en dat is 8 maanden geleden uitgegaan. Ik ben inmiddels 17 jaar.
We hebben samen zoveel meegemaakt. We waren elkaars eerste liefde, we waren onafscheidelijk en ik hou heel veel van hem. In onze vorige relatie hadden we al problemen. Ik was jaloers en ik verbood hem dingen. Daardoor loog hij vaak over een klein dingetje omdat hij niet wilde dat ik boos werd of verdrietig, zoals dat hij met een meisje gepraat had, of dat hij naar buiten ging met vrienden, of naar de kroeg etc. Omdat hij wist dat ik daardoor heel boos zou worden. Altijd kwam de leugen uit en ik werd nog bozer. Daardoor verloor ik mijn vertrouwen steeds meer in hem.
Daardoor ging het ook heel slecht in onze relatie en 8 maanden geleden heb ik er een eind aan gemaakt omdat ik dacht dat ik niet meer genoeg van hem hield en dat ik niet gelukkig was. Toen heb ik met een andere jongen 5 maanden wat gehad, natuurlijk veel te snel na mijn andere relatie. Toen hadden we het weer geprobeerd maar dat ging ook niet. Na een tijdje (nu) proberen we het weer. Het is heel lastig omdat wij allebei elkaars vertrouwen kwijt zijn, omdat er zoveel in die 4 jaar tijd gebeurd is.
Het is super leuk als we afspreken en ik voel me zo goed bij hem. Maar op Whatsapp is het zo anders. Hij is vaak online, wat mij irriteert. Dat is natuurlijk not done van mij. Dat weet ik zelf ook. En als ik zeg dat me iets dwars zat lijkt hij totaal geen tijd voor mij te hebben. Gisteren loog hij over iets heel kleins, dat hij in een groeps app zat met meiden erbij. Nouja, daar kwam ik de volgende dag achter en ik was woest. Weer was ik bang. Ik weet niet wat het is, maar ik ben zo bang dat hij naar een ander gaat, of dat ik weer gekwetst word. Het slaat natuurlijk nergens op dat ik me zo voel, het is onterecht, want hij is nog nooit vreemdgegaan. Toch voel ik me zo…

Nu is hij naar de kroeg met collega’s, en daarom dacht ik dat ik hier advies kon krijgen van andere meiden met (of zonder) een relatie. Ik werd net namelijk weer verdrietig en moest spontaan huilen. Ik weet niet wat het is. Ik wil het zo graag en hij ook. We zijn het aan het opbouwen en we kunnen nu niet meteen weer in een relatie stappen omdat alles dan gelijk mis gaat. Het is misschien ook wel onmogelijk om een relatie te hebben met elkaar, maar ik zou gewoon niet weten wat ik zonder hem moet.
Ik zat er zelfs over na te denken om er een eind aan te maken, gewoon omdat het zo moeilijk is.

Hebben jullie misschien advies, of wie weet hetzelfde? Ik zou graag jullie meningen horen. (Asjeblieft niet op de harde manier, want ik weet dat dit echt niet kan zo, daarom wil ik het ook echt veranderen)

Heel erg bedankt!

x

haayy,

ahh, klinkt echt heel vervelend voor zowel jou als je vriendje. Als hij nooit is vreemdgegaan, zou je hem moeten vertrouwen. Als hij uitgaat, zoek dan afleiding, ga ook uit bv met je vriendinnen! of nodig ze uit bij jou thuis ofzo , of ga skypen met ze. Dit is hele goede afleiding!

Ik heb zelf een relatie en heb zelf ook een boel problemen hierin, dus ik snap jou ergens best wel. Ik word soms ook wel eens jaloers… maar dingen verbieden moet je niet doen want dat zou jij ook niet waarderen als hij opeens zou zeggen dat je iets niet mag doen.

Whats app op dit gebied is super irritant. Ik snap dit deel ook compleet. Als hij online is dan erger je je eraan omdat hij dan geen aandacht aan jou besteedt, een klein berichtje zou toch niet te veel gevraagd zijn denk je dan. Maar jongens zijn sws heel erg anders op Wapp, hier zou ik echt niet meer op letten !!! stop met kijken of hij online is. verwijder wapp tijdelijk ofzo, dat werkt goed. geen stress meer dan haha

Daarbij moet je ook aan je eigen zelfbeeld werken meisie, heb er vertrouwen in! Je hoeft niet elke keer als hij naar de kroeg gaat er veel achter te zoeken, vooral niet dat hij vreemdgaat ofzo, want de kans dat hij dit doet is nogal miniscuul, zijn collega’s zijn erbij en als je vreemdgaat houdt je dat ofc geheim haha. Als je zeker weet dat hij van je houdt, wat ik wel denk uit jouw topic, zou ik nergens bang voor zijn.

Spreek met hem af om vervelende dingen uit het verleden niet meer ter sprake te laten komen! dit zal goed werken. Daarbij: als jij laat merken dat je hem gewoon zijn tijd gunt met bv zijn vrienden zal hij meer van je gaan houden. Dan zit je niet zo op zijn hielen, jongens houden daar niet van. Verder: duik niet meteen in de relatie en kijk waar het fout gaat. werk daar dan meteen aan.

Ik hoop dat je er wat aan had.
Success

xx

Super bedankt voor je positieve reactie! Hier heb ik echt heel veel aan!

Heeft iemand nog een andere mening, misschien herkent iemand dit?

Up

Ik herken hier ook wel wat in.
In het begin van mijn relatie was ik ook heel erg jaloers. Het liefst wou ik dat mijn vriend nooit meer met andere meisjes praatte. Natuurlijk kan dit niet, hij kan niet opeens de helft van de wereldbevolking compleet negeren.
Probeer rustig te blijven als je het gevoel hebt dat je boos gaat worden, tel een keer tot 10, leg je telefoon aan de kant etc. Ik weet dat dat moeilijk is maar als jij niet meer boos wordt om die dingetjes zal hij op en duur ook niet meer dingen voor je verzwijgen.
Het whatsapp gebeuren snap ik ook, nog steeds kan ik me er rot om voelen en me er dood aan ergeren als ik geen berichtje krijg en hij toch vaak online is. Maar whatsapp is ook maar whatsapp uiteindelijk telt het hoe het in het echt gaat lijkt me. Jongens zijn nou eenmaal niet zo van het 24/7 whatsappen. Waarschijnlijk bedoelt hij hier ook niks mee als hij niks zegt, negeert etc. 9 van de 10 keer is hij het serieus vergeten of heeft hij daadwerkelijk niks te zeggen of is hij ergens anders mee bezig. Ik weet niet of jij zelf ook veel andere dingen doet naast de dingen die je met je vriend doet, maar ik zou gewoon zelf veel leuke dingen gaan doen. Hoe gelukkiger je alleen bent hoe gelukkiger jullie ook samen zijn. :slightly_smiling_face:

Heel erg bedankt voor je reactie!

Nu zijn we net samen even weggeweest. En weer liegt ie… Al is het een hele kleine leugen. Ik vroeg hoe laat het was, maar hij zei dat hij zijn telefoon in de auto had laten liggen. Opeens keek ie erop stiekem en toen zei ik er wat van. Toen zei hij dat zijn telefoon uit stond.
Sorry, maar ik word hier gewoon achterdochtig van.
Ik weet ook gewoon niet of we wel door kunnen gaan.

Hmm, dat ie om relatie gerelateerde dingen liegt kan ik van zijn kant nog inkomen omdat hij anders waarschijnlijk denkt van: Ze wordt anders toch boos terwijl het niks voorstelt.
Dat hij ook om dit soort (nutteloze) dingen gaat liegen vind ik dan weer iets heel anders, dat hoort gewoon niet. Begrijp me niet verkeerd hij hoort nergens eigenlijk om te liegen, maar dat eerste zit nog een gedachte achter.

Ja dat dacht ik dus ook, vind het heel apart.
Waarom zou je in godsnaam daar over liegen… :flushed:

Ik moet eerlijk zeggen dat ik je echt heel erg jaloers vindt en ik snap dat je vriend liegt over sommige dingen, ik zou het ook niet kunnen handelen als iemand zo tegen mij zou doen hoor

Ja, dat weet ik van me zelf ook, en daarom zou ik dat graag willen veranderen (: