Een erg onduidelijke situatie...

Hoi girls!

Ik moet hier even mijn verhaal kwijt, omdat ik er zelf geen raad mee weet en ik benieuwd ben naar jullie reacties.
Zo’n 3 maanden geleden heb ik een jongen leren kennen waar ik vanaf dat moment geregeld contact mee had. We begonnen met smsen bijna elke dag, en hadden na 1 week ons eerste afspraakje. We konden het heel erg goed met elkaar vinden, het klikte goed, we konden over alles praten, hadden het supergezellig. Na ons eerste afspraakje hebben we ook gezoend.
Echter begon ik hem steeds leuker te vinden waardoor ik behoefte had aan duidelijkheid. Op ons 4e afspraakje vroeg hij mij (gelukkig) naar hoe hij “ons” zag/wat ik van dit contact vond. Ik heb hem toen eerlijk gezegd dat ik hem een hele leuke jongen vond en dat ik het supergezellig vind als ik bij hem ben.
Hier reageerde hij met dezelfde mening op. Wel gaf hij aan dat hij het rustig aan wilt doen. Hij begon toen te vertellen over zijn ex waar hij 3 jaar iets mee gehad heeft. Deze relatie is op een vervelende manier gelopen (ze zijn zelfs met ruzie uit elkaar gegaan, er waren zelfs ouders bij betrokken). Dit wilt hij absoluut niet nog een keer, waardoor hij het rustig aan wilt doen. Dit begrijp ik natuurlijk.

Daarna hebben we elkaar nog een aantal keren gezien. Contact bleef hetzelfde. Maar er kwam niet echt vooruitgang in naar mijn idee. We hebben wel een aantal weken terug seks gehad, maar ik had niet echt het idee dat het contact opbloeide naar een relatie… Hij smste me wel uit zichzelf, maar dit waren het ene moment weer hele lieve smsjes en het andere moment nogal doodnormale serieuze smsjes.

Nu heb ik hem na die keer dat we goed gepraat hebben, nog een keer gezegd dat ik hoopte op wat meer duidelijkheid. Voor mij is deze situatie erg onduidelijk, met smsen/heel af en toe afspreken kom je niet tot een relatie en dat vind ik jammer. Dat brengt mij aan het twijfelen.
Hier was hij het mee eens, dus hij vond dat we elkaar wat vaker moesten zien. Maar ook hier is niet echt iets van gekomen (op korte termijn). Dus heb ik hem afgelopen zondag opgebeld (nu 4 dagen geleden!)
Ik heb hem toen alles heel duidelijk gezegd wat ik voel/denk. Dat ik heel erg gek op hem ben, er elke dag wel mee bezig ben en dat ik meer duidelijkheid wil hebben. Dat we het gezellig vinden als we bij elkaar zijn, dus dat ik vind dat we het eens zouden moeten proberen. Hij gaf toen aan dat hij me die duidelijkheid niet kan geven, omdat hij momenteel nog wat angst heeft voor zo’n serieuze relatie. Ik zei hem toen dat ik hem kon begrijpen als hij niet meteen te hard van stapel wil lopen (maar we zijn al 3 maanden zo bezig?!!). Dus dat hij mij ook wel eens mag begrijpen als ik zeg dat ik duidelijkheid nodig heb.

We hebben het gesprek toen afgesloten en hij gaf aan dat hij er over na wilde gaan denken. Tenslotte zei hij: “ik sms je nog”. Hierna heb ik vervolgens niks meer gehoord. We zijn nu vier dagen verder, het is nu woensdag en ik vraag me af wat ik er nu van moet denken? Moet ik het proberen vol te houden geen contact op te nemen en af te wachten op zijn reactie? Misschien heeft hij wat meer tijd nodig om erover na te denken? Of moet ik hem toch opbellen?

Ik vind het zo jammer hoe het gelopen is… ik had er echt een goed gevoel over en zijn beste vriend vertelde mij ook vaak genoeg dat hij me een superleuke meid vond en het vaak over me heeft! Hij laat dan ook merken dat hij verliefd op me is als ik bij hem ben (oogcontact, interesse, verlegenheid) zelfs waar zijn vrienden bij zijn…

Wat vinden jullie? Wat kan ik nu het beste doen?

Dankjewel alvast!
Xx

Ik zou nog maar even afwachten als ik jou was. Jongens zijn sowieso meestal niet zo van het smsen etc.

Wacht af, en respecteer hem. Hij is er duidelijk nog niet aan toe een relatie aan te gaan, maar goed hij moet jou natuurlijk ook niet aan het lijntje houden.

Het is echt geen goed teken als een jongen van in het begin al aangeeft dat hij nog niet klaar is voor een serieuze relatie (welke reden er ook achter zit.)
Mij lijkt het dat hij bindingsangst heeft, ik weet niet of het een goed idee van me is om dat aan jou te vertellen omdat de meeste meiden dat als een positief teken ervaren. Als in: ‘ik zal hem wel kunnen overtuigen’. Dit is vaak niet het geval.

Wacht een sms af. Hij heeft duidelijk gezegd dat hij jou ging smsen. Zolang je geen krijgt, moet je proberen verder te gaan zonder hem. Vier dagen is idd lang en misschien wil hij door niet meer te smsen duidelijk maken dat hij het niet meer ziet zitten.

Als jij nu contact op gaat nemen, ga je jezelf alleen maar in een negatief daglicht zetten. Geef hem de tijd om te denken.

Bedankt voor jullie reacties!

Hij gaf zelf al aan dat hij bindingsangst heeft… maar daar geloof ik niet zo in. Ik vind dat meer altijd overkomen als een dom excuus om geen relatie te hoeven aangaan, maargoed niks is minder waar.
Ik ga het dan ook maar gewoon proberen af te wachten (wat wel erg moeilijk is, ik hoor liever gelijk dat het niks is/wordt dan dat ik zo moet afwachten…) maar ik heb nu niet veel keus.

^Ik zou gewoon wachten tot een smsje van hem binnenkomt. En ondertussen gewoon verder gaan met je leven.

Ik heb in dezelfde situatie gezeten, maar dan veel langer. Hij had nog altijd angst van relaties door zijn ex, en omdat hij al echt jaren een goeie vriend van mij was en ik hem 100% vertrouwde heb ik hem tijd en ruimte gegeven om het te overdenken. Maar uiteindelijk werd het volgens hem allemaal niets en blablabla. Dus één wijze les voor in het vervolg: Wacht niet op een jongen en ga ondertussen verder met je leven. Als hij echt van je houdt zal hij dat laten merken en er alles aan doen om je te krijgen/houden.

Inderdaad. Ik zat in dezelfde situatie als jou en heb hem voor een ultimatum gezet. Dat was niet zo heel erg verstandig omdat hij wel voor mij heeft gekozen, maar ik constant zie dat hij aan het twijfelen is.

Dus de onzekerheid is lang niet weg.

@Brod
Dus hij heeft bij jou uiteindelijk voor jou gekozen? Hoe lang heeft dat bij jou geduurd? Heb je hem toen ook verteld dat je duidelijkheid nodig had… en zei hij je toen dat hij erover na moest denken of hoe ging die situatie bij jou?

Ik begrijp wat jullie zeggen. Ik moet sowieso niet achter hem aan gaan lopen door te gaan smsen/bellen. Hij zei mij dat hij erover na ging denken en dat hij me nog zou smsen. Dit neem ik dan maar van hem aan en wacht in stilte af.
Laat hij niks meer van zich horen, dan weet ik zeker genoeg… Alhoewel ik het dan wel moeilijk vindt het helemaal van me af te zetten. Ik heb zoveel liever dat hij me een smsje zou sturen met: we moeten praten ik heb er over nagedacht en ben erover uit. En dat hij me dan in werkelijkheid maar verteld wat hij precies wilt (wel of geen relatie). Onduidelijkheid is gewoon het vervelendste wat je maar kan hebben (als het aan mij ligt)… pff jongens…

En ik ben bang dat hij dalijk helemaal niks meer van zich laat horen en ik er dan maar vanuit moet gaan dat het “over” is… ik zou het echt waarderen als een jongen mij gewoon zegt wat ie vindt. Als je niet toe bent aan een relatie, vindt ik dat prima. Maar ik doe mij moeite om voor mijn gevoelens uit te komen (en daar heb ik ook moeite mee!!) en toch doe ik het… dan verwacht ik dat van een jongen net zo goed.

Ja, hij heeft voor mij gekozen. Onmiddellijk de volgende keer dat ik hem zag, nadat hij had gezegd dat hij geen relatie wou. Maar ik vrees dus voor de verkeerde redenen, omdat ik hem onder druk zette. Eigenlijk kende ik hem nog niet genoeg en ik vrees dat mijn karakter hem nu begint tegen te vallen. Ik kon ook niet tegen de onzekerheid en al zeker niet tegen de gedachte dat ik misschien maanden zou moeten wachten (zoals jij nu dus) en dat het allemaal voor niets zou zijn. Maar ik besef nu meer en meer dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Ik leerde hem kennen als gewone vriend en nu het mijn vriend is zie ik dat hij totaal anders is. (Van opgewekt en positief naar nors en lichtgeraakt.)

Probeer het nog een weekje af te wachten. Als je dan nog niets van hem gehoord hebt, bel je hem eens op om hem te zeggen dat je liever duidelijkheid hebt dan iemand die je negeert in de hoop dat hij je zo minder kwetst.

Misschien is hij nog niet ‘over’ zijn ex heen, en is hij bang?

Dat vind ik een goed advies! Dankjewel!
Ik ga het zeker nog een week afwachten. Hoor ik dan niks van hem, dan ga ik hem wel opbellen omdat ik dan zeker wil weten of ik hem aan de kant kan zetten.
Tegen die tijd probeer ik hem zo goed als mogelijk al uit mijn hoofd te zetten, zodat het alleen maar mee kan vallen wat hij zegt. Ik probeer er dus wel al vanuit te gaan dat wat hij tegen me gaat zeggen negatief is naar mij toe.
Want ik wil geen jongen die maar profiteert van de vele aandacht die hij van me krijgt, maar er verder niks mee doet. Dan voor hem 10939 anderen :ok_woman:

@cassettes
Hij heeft mij verteld dat hij een erg vervelende relatie met zijn ex heeft meegemaakt en dat hij daar idd nog erg veel moeite mee heeft om zich daar over heen te zetten. Maar ik heb hem ook verteld dat ik hier rekening mee wil houden, dus dat ik hem begrijp. Hij heeft ook zeker angst overgehouden aan de relatie met zijn ex, maar ook daar geef ik hem de ruimte in om zich deze situatie met mij eigen te maken en er aan te “wennen”.
Ik heb hem totaal niet overladen met smsjes en geef nu gewoon aan dat ik geen zin meer heb in onduidelijkheid.
Dan verwacht ik op zijn minst dat hij mij eerlijk zegt wat hij nou zelf voelt. Misschien heeft hij wat langer de tijd nodig om na te denken, maar hoe lang wilt hij hebben? Vier dagen geleden belde ik hem om te zeggen dat ik duidelijkheid wil, daar zou hij over nadenken en me nog smsen. Tot nu toe nog steeds niks gehoord…

Tips die ik wou geven zijn al opgenoemd ;p
Ik hoop dat het goed uit komt tussen jullie 2.

Ik denk dat hij gewoon wat tijd en ruimte nodig heeft, als hij écht voor jou gaat zal je dat wel merken binnen een paar weken. Maar ik zou niet op hem wachten, je leven gaat verder, misschien vind hij je wel leuk, maar wil hij nú nog geen serieuze relatie maar het gewoon leuk hebben ofzo?

@Cateyes
Tips zoals? Niks van me laten horen en kijken waar het schip strand? Als hij uiteindelijk niks van zich laat horen toch nog bellen ( ongeveer een week wachten ) om te zeggen dat ik beter af ben met duidelijkheid dan geen reactie omdat hij bang is dat hij me daarmee kwetst?
Want dan weet ik welke tips je bedoelt haha!

Ja ik denk ook dat het dat is… hij zei me ook dat hij me niet kon garanderen dat er dan over een paar maanden iets uitkomt, misschien wel, misschien niet. Omdat hij er nu niet aan toe is. Misschien over een tijd wel, maar die garantie geeft hij me niet.
Nou dan kan ik wel heel lang blijven wachten, maar daar doe ik mezelf dan misschien alleen maar meer pijn mee.
Ik geef hem nu de tijd om na te denken door niks van me te laten horen. Misschien gaat hij daardoor het licht zien en realiseert hij zich dat ik het serieus meen… anders merk ik het snel genoeg.

[quote author=Ih92 link=topic=181170.msg[quote author=wndaaa link=topic=181170.msg[quote author=wndaaa link=topic=181170.msg7104660#msg7104660 date=1296653803]#msg[quote author=wndaaa link=topic=181170.msg7104660#msg7104660 date=1296653803] date=1296653803]#msg[quote author=wndaaa link=topic=181170.msg[quote author=wndaaa link=topic=181170.msg7104660#msg7104660 date=1296653803]#msg

Ik bedoelde dit:

[quote author=Ih92 link=topic=181170.msg[quote author=wndaaa link=topic=181170.msg[quote author=wndaaa link=topic=181170.msg7104660#msg7104660 date=1296653803]#msg[quote author=wndaaa link=topic=181170.msg7104660#msg7104660 date=1296653803] date=1296653803]#msg[quote author=wndaaa link=topic=181170.msg[quote author=wndaaa link=topic=181170.msg7104660#msg7104660 date=1296653803]#msg

Weetje ik kan mezelf in je ‘crush’ zien.Ik heb ook een vervelende relatie achter de rug .Daarna ben heb ik ook paar lieve en veeeeel betere jongen leren kennem.Ik vond hem heel leuk maar ik had niet veel over voor hem…En wou daarom geen relatie met hem.Het lag dus aan mij.En ik denk dat het ook aan jou ‘crush’ ligt.

Ik wil niet zeiken hoor, maar als je rustig aan wil doen, waarom hebben jullie dan wel sex? Dat is voor hem een beetje van, wel de lusten niet de lasten?

@headoverfeet: Good point. Je begeeft je altijd op glad ijs als je met iemand seks hebt waar je een relatie mee wilt, maar het nog niet hebt. Maar ik denk niet dat daar op dit moment nog iets aan te veranderen valt.

Sowieso hoop ik dat het je lukt om een week hem uit je hoofd te zetten en dat hij je toch een duidelijk antwoord geeft.

Ja, dat is zeker een goed punt. Normaal ben ik daar ook niet zo van, voordat ik echt weet dat het goed zit. Maar we waren al een tijd met elkaar bezig en vertrouwden elkaar toch op veel punten. Leerden elkaar steeds beter kennen waardoor ik dat moeilijk kon weerstaan. Nu achteraf weet ik dat het beter was geweest als we dat niet hadden gedaan, aangezien je je dan toch altijd meer aan iemand hecht en het nog moeilijker is als ik hem dalijk echt uit mijn hoofd moet zetten.
Maargoed shit happens… les voor de volgende keer.

Wel ga ik hem zeker nog een week de tijd geven (ik dwing mezelf er maar toe) en als ik dan nog niks gehoord heb, dan maar even bellen en om een duidelijk antwoord vragen. Pff wat een situatie…