Een eigen paard

Heeee,

Ik ben 13 en rijd al paard sinds mijn 7e en vind het nog steeds superleuk. Alleen nu ben ik op ponykamp echt verliefd geworden op een pony en ze staat te koop. Ik had alle kosten enzo al uitgerekend en ik heb het kort geleden met mijn moeder besproken en ze zei dat een paard een te grote verantwoordelijkheid was, en dat het ingewikkeld was en blablabla. En toen zei ze dat ik dan eerst maar een paard een maand of twee moet leasen. Dus dat wil ik nu gaan doen. Voor mijn verzorgpony heb ik ook altijd heel goed gezorgd en stel dat leasen gaat goed, hoe moet ik haar dan overhalen dat ik een eigen pony echt aankan?

Thankss als je dit hele verhaal hebt gelezen ahhahaha x

Niet overhalen. Als je moeder denkt dat je de verantwoordelijkheden aan kan, zal ze het misschien toestaan. Zo niet, dan heb je pech. :’)

Ik heb zelf een eigen paard en het is echt wel wat meer verantwoordelijkheid dan een verzorgpaard. Ik snap je heel goed, maar ik denk dat je er verstandig aan doet om eerst te leasen en daarna de mogelijkheden met je moeder te bespreken. Maar goed, lukt dat niet dan heb je inderdaad pech. Bedenk ook dat je nog jong bent, nog tijd genoeg om een eigen paard te hebben. Ik snap heel goed dat je die ene pony graag wilt, maar er kruisen meer leuke paarden je pad :slightly_smiling_face: Ik wilde op mijn 13e ook al een eigen paard, maar op mijn 16e mocht ik er een (en ook eerst geleased), simpelweg doordat ik zoveel bij de paarden was, verzorgpaarden had en daar heel gedreven in was.

het is veel meer verantwoordelijkheid dan je denkt. 13 is wel een hele jonge leeftijd om een eigen paard te hebben… Het is niet dat ik het je niet gun, maar de kosten zijn veel meer dan je denkt en als er iets misgaat, een ongeluk ofzo zijn de dierenartskosten torenhoog. Ik houd onwijs veel van paarden en ik heb ook altijd een eigen paard gewild, ik ben nu 18 en ik wil er pas een als ik hem/haar zelf kan verzorgen met mijn eigen geld. Zodat er niet iemand is die hem voor mij betaald en als het te duur wordt zegt ja doei vergeet het maar. Je kan het beste een tijdje wachten tot je (sorry) iets verantwoordelijker ben want 13 is redelijk jong. Kus!

Hoe wil je alles gaan bekostigen op je 13e? Just asking hoor! Maar een paard is hartstikke duur! Laat je moeder eerst maar eens zien dat het allemaal goed gaat met het lease paard.