een eigen blog beginnen, in het Engels of Nederlands?

Het lijkt me leuk om een eigen blog beginnen en ik ben nu al bezig met wat ideeën en het uiterlijk van mn blog alleen ik vroeg me af, en ik weet niet of ik de enige ben… Alles wat ik schrijf staat veel mooier in het Engels dan in het Nederlands.

Is het verstandig om mijn blog Engelstalig te doen, of gewoon in mijn eigen taal houden?

Alvast bedankt.

Ik lees persoonlijk alleen maar Nederlandse blogs. Puur omdat ik het fijner weg vind lezen dan Engelstalig.

Hangt ervan af hoe goed je Engels is, sommige blogs die in het Engels zijn komen nogal geforceerd over of staan vol spelfouten. Schrijf eens een stukje en zet het hier, zo krijgen we een idee van je Engels en dan zien we wel :slightly_smiling_face:.

Of je doet allebei? Dan zet je het NLe stukje boven aan, en dan doe je dit ________ fzo ertussen en dan doe je het Engelse gedeelte? Dan profiteer je van beide talen :slightly_smiling_face:

[s]als je kipvis bent zou ik het niet in het engels doen tho.

[/s]OT: Tweetalig

als je zelf echt zeker weet dat je goed genoeg bent in engels daarvoor, zou ik in het engels doen

Alleen Engels doen als je dat kan, want het is vrij irritant om iets in het Engels te lezen waar niets van klopt.

Absoluut niet. Verschrikkelijk irritant en bijna niemand leest het.

Alleen een Engelse blog starten als je ook echt Engels kunt (wat velen dus niet kunnen. Anders gewoon lekker Nederlands houden. :slightly_smiling_face:

Precies dit. Een tweetalige blog kan best maar zorg dan dat je een systeem gebruikt waarbij of je taal standaard herkent wordt en alle nederlands nederlands te zien krijgen en alle overige engels, of een switch language button ofzo. Als je niet weet hoe dit moet dan kun je er beter niet aan beginnen en 1 taal kiezen.

Als jouw Engels goed is en je vindt dat leuker moet je dat doen.
Maar als je daar niet zeker over bent, dan zal ik het gewoon bij Nederlands houden.

Ook moet je kijken naar het leespubliek, wie wil je bereiken?

Ik snap dat heel veel mensen willen dat die Engelse blogs wel ‘‘leesbaar’’ zijn maar ik kan bij mezelf totaal niet meten of ik goed Engels kan. Praten gaat mij beter af dan schrijven dus dit maakt me altijd aan het twijfelen :’)