Een èchte vriendengroep

Héy meiden

De laatste tijd voel ik me ‘leeg’.
Het is moeilijk om uit te leggen en sommigen vinden me misschien zielig ofzo, maar dan hoeven ze maar niet te reageren :roll_eyes:

Ik ken veel mensen, ik sta praktisch nooit alleen,
maar ze zijn niet uit dezelfde ‘groep’ om het zo maar te zeggen.
Persoon X en Y ken ik van de sportclub, persoon B van muziek, en ga zo maar door. Het gaat erom dat ik jaloezie koester bij mensen met 1 heel goede vriendenkring hebben.
Samen plezier maken op een fuif, elkaar echt verstaan…
Mijn vrienden luisten wel enzo hoor, maar ik kan me aan veel eigenschappen van hen ergeren.
S is kinderachtig, K luisterd nooit, L weet altijd alles beter…
Op school zijn er wel een paar mensen die ik best wel leuk vind en beter wil leren kennen.Ik praat vaak met hun, maar wil ook samen rondhangen, leuke dingen doen, als je snapt wat ik bedoel :slightly_smiling_face: .
Op de speelplaats staan we altijd met 3, dat vind ik zo zielig!
Ik wil ook bij die anderen gaan staan, maar die andere 2, 't is zo moeilijk…
Bijvoorbeeld; 2meiden die echt wel leuk zijn (ik noem ze maar effe M&N :cold_sweat: ) Die zijn altijd samen, hebben altijd plezier. Het zijn supergoed vriendinnen, iedereen denkt zelfs dat het zussen zijn!
M&N wonen dichtbij elkaar, ik woon wat ver van m’n vriendinnen:(
Ik ben echt wel jaloers op hen.

Ik leer graag en vaak nieuwe mensen kennen, dat is het probleem niet (daarmee dat ik zoveel verschillende mensen ken) maar ik wil ook graag deel uit maken van een hechte vriendengroep. Ik heb om het zo te zeggen en groepje met 3, eentje met 5, zo, maar die is niet zo hecht

eigenlijk wel een vaag verhaal,
maar ik wil graag weten of er nog mensen zoiets hebben?
(als het een beetje duidelijk is tenminste :cold_sweat: )

Ik heb ook verschillende vrienden en dan bij sommige zijn we met z’n tweeen en bij een ander met zn vijfen. Maar met z’n tweeen uitgaan enzo is ook weer zoiets en ik heb een hekel om me aan een vriendengroep van een andere vriendin op te dringen.
Ik mis eigenlijk ook zo’n hechte vriendengroep.

ik heb precíes hetzelfde. :bored:

Inderdaad! Die mensen lijken mij opzich wel leuk, maar dan krijg ik zo het gevoel dat ik hun avond, om het zo te zeggen, verpest door erbij te gaan staan. Misschien de gok toch maar eens wagen dan?

Ach, ik heb dat ook niet echt, maar ik maak me er niet druk om. Ik heb gewoon een beste vriendin, en andere vriendinnen. Ik weet gewoon wat ik aan ze heb, en bij wie ik terecht kan en bij wie niet. Zo heb ik in ieder geval geen drama, geen roddels en shit. Dat heb ik namelijk al achter de rug en no way dat ik dat weer probeer. Maar ik heb gewoon een groepje meiden waar ik het goed mee kan vinden, ik hoef geen hechte vriendengroep van veel mensen, ik heb genoeg aan mijn beste vriendin en de andere goede vriendinnen die altijd voor me klaar staan en waar ik super veel lol mee heb.

ik heb er zelf niet echt last van maar ik snap precies wat je bedoelt (:

Ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik heb zelf 2 beste vriendinnen, voorderest vind ik iedereen een vriendin of een hele goede vriendin… Maar bij hun heb ik de ‘echte vriendinnen’ gevoel niet, maar dat komt ook doordat ze soms zo verschrikkelijk aardig kunnen zijn, en soms juist andersom.

Nou ik zit in een groep , die bestwel groot is . Maar das wel irritant hoor want de grote groep word verdeeld in kleine groepjes en die lullen allemaal over elkaar >.< Maarja bij ons zitten er ook gozers in dus dan is er al meer drama xD

Zoiets kan je niet echt forceren en zal echt spontaan moeten gebeuren. Het enige wat je kan doen is hopen en gewoon blij zijn met de vrienden die je hebt. En wees altijd jezelf! Zo vind je de perfecte vrienden. :slightly_smiling_face: Succes!

Ik ben echt wel blij met mijn vrienden hoor, maar ik sta echt helemaal open, en probeer een goede vriend voor hen te zijn, maar het komt precies maar langs 1 kant…

Ik snap wat je bedoeld,maar je kan er niet echt veel tegen doen. Maar zie het van de zonnige kant; wees blij dat je uberhaupt nog wat vrienden hebt :]

Nou een vriendengroep is ook altijd niet zo super, tuurlijk is dat wel gezellig en leuk en zo, maar als er 2 mensen ruzie met elkaar hebben, is het gelijk heel het groepje wat onder druk staat.

Heb ik ook hoor!
In de 1e en de 2e klas hebben we wel een soort vriendengroep opgebouwd van ong. 10 mensen, want we kenden allemaal nog niemand op de middelbare school.
We hadden dus altijd feestjes enzo met elkaar.

Erg gezellig,
maar sinds we allemaal in ander klassen kwamen heb ik nu ook meerder kleine vriendegroepjes: een groepje van 2 nieuwe vriendinnen in mijn eigen klas,
een groepje van 5 mensen ofzo in die andere klassen (de restanten van die vriendengroep uit de 1e :stuck_out_tongue: )
en nog eentje van 4 mensen die ik viavia ken.
Maar met geen een ben ik dus meer hecht en dat mis ik best wel!
Ik heb niet echt beste vrienden meer eigenlijk,
waarmee ik over alles kan praten.

Want altijd zijn er ook wel mensen die elkaar minder graag mogen, of minder goed kennen dan de rest…
En bijv. bij het ene groepje ben ik de grappenmaakster en gewoon gestoord, in een andere ben ik de slimmerd, in weer een andere ben ik wat stiller.
Klinkt raar; maar soms moet ik zelfs even omschakelen!
Lastig, lastig, lastig…

ja, dat heb ik ook. een vriendin hiervan, en eentje daarvan, maar niet echt een groep…

Ja, dat is precies wat ik bedoel! :zipper_mouth_face:

Dat heb ik ook,
Ik ben pas mijn échte beste vriendin kwijtgeraakt, en nu heb ik niet echt een beste vriendin meer waaraan ik alles vertel.
Ik sta wel bij zoeen soort groepje, maar daar vertel ik niet alles tegen, en daar spreek ik ook niet echt mee af.
Maar het zijn niet échte vrienden zegmaar, ik voel me nu ook meer kut, omdat ik het niet echt bij iemand kwijt kan.
Ik heb wel een beste vriendin, maar ze woont ver van me vandaan, en zie ik maar heel weinig.

heb ik ook …

-

Ik heb dat ook wel ja,
ik heb dan 2 goede vriendinnen waar ik veel mee doe, bijna elk weekend houden we 'n filmmarathon, of we gaan naar de stad iig met een van hun ga ik bijna altijd wel naar de stad etc.
dan heb ik nog 'n andere vriendin maar die zie ik wat minder omdat ze ook veel werkt etc.
maar verder op school heb ik ook vrienden, maar dat zijn meer schoolvrienden niet mensen waarvan ik zeg ‘laten we na school gaan chillen’
dus eigenlijk heb ik maar 3 echte vrienden, en ik ben zo gelukkig maar soms denk ik ook had het niet gezelliger geweest als we met 'n groep van 10 zijn bijv.

misschien kan je al je vrienden met elkaar kennis leren maken, dat gaan wij nu ook doen altans dat is het idee, ik en de andere 2 gaan naar 'n pretpark als we dan allemaal 'n andere vriendin mee nemen leren die elkaar weer kennen etc. en misschien groeit er wel 'n leuke vriendengroep uit :astonished:

Tja, ik heb dat eigenlijk niet. In de 1e zat ik gewoon met allemaal mensen van de basisschool in de klas. Toen waren we met zn 10en. En in de 2e, ging ik als enige van mijn hele klas naar Gymnasium. Toen dacht ik wel ff, wat nou als ik met allemaal nerds in de klas komXD. Maar dat viel heel erg mee. En toen ging ik met 1 vriendin om. En toen kwamen er nog 2 bij, en toen nog meer. En nu ‘zit’ ik in een groep met 7 meisjes en 9 jongens. Echt super gezellig, en we gaan ook samen uit, logeren, en gaan in de zomer ook samen op vakantie :slightly_smiling_face:

Maar over jouw ‘probleem’. Tja, ik denk dat je gewoon bij die mensen moet gaan staan. Je merkt het gauw genoeg als ze het niet zo leuk vinden. Maar grote kans dat ze het gewoon gezellig vinden! En dan gaat het daarna vanzelf. Dan raak je steeds meer betrokken, en dan hoor je er bij :wink: