een écht dik meisje heeft hulp nodig?

ik ben 15, weeg rond de 90…
dit is totaal niet gezond, en schaam me ook echt dood. mijn ouders zijn allebei best wel dik zegmaar, dus het zit in mn DNA.
Ik wil bijv, dunnere benen, minder putjes, en eigenlijk ook wel dat mn borsten wat kleiner worden…
ik heb 95D, en die maat is niet echt te vinden tussen de leuke setjes… nu vraag ik me af hoe je gewoon goed én snel kunt afvallen… waarbij je boobies ook kleiner worden.
ik wil zowieso als school weer begint gaan sporten, en je hebt natuurlijk ook gym… maar ook dieeten enzo, wat ik al heel vaak heb geprobeerd.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! ik heb al bij de andere topics gekeken, maar dat zijn allemaal meisjes van 50kg die helemaal niet dik zijn, dus daar heb ik niks aan.
:couplekiss_man_woman:

nou elke dag n halfuurtje cardio deden mijn borsten al snel heel wat slinken!
en gewoon gezond eten!

Ik zou sowieso naar een dietist gaan, want 90 kilo is inderdaad niet gezond. Voor de rest is het heel makkelijk, sporten & gezond gaan eten. Je kan bij Gezond afvallen #3. De meeste hebben indd geen overgewicht, maar sommige wel, en het draait om hetzelfde; gezond eten. Hopelijk had je hier wat aan, xx

Ah… ik vindt dat echt rot voor je, je hebt zeker ook wel last van je rug met zo’n grote cup? Sporten helpt zeker en je kan een bepaald dieet gaan volgen, maar dan moet je deze ook wel echt aanhouden anders gaat 't niet werken. Als ik jou was zou ik eerst als streefgewicht 70 kilo kiezen, als je daar eenmaal bent dan zul je een stuk prettiger in je vel zitten n_n

Ik wens je enorm veel succes!

sporten, gezond eten, niet teveel eten… ga op aerobics ofzo.
maarre - ik vind ‘t wel een beetje strange dat dit je eerste bericht is & dan ook die naam. :’)

dieetisten helpen niks. enige wat ze zeggen is dat je minder frisdrank moet drinken, wat ik zowieso niet veel drink. maaaar dat was al een tijdje geleden, misschien moet ik inderdaad weer een keer naar de dieetist.

@chilosa: wat voor cardio deed jij dan?

Nja…misschien wil ze deels anoniem blijven (’:

Mee-eens, het kost allemaal maar veel geld en je kunt 't ook zelf doen :'3

crosstrainer. :wink:

.

Mijn moeder is ook echt heel veel afgevallen…
en ze voelt zich nu echt super ! (:
gewoon gezond eten, elke avond een stukje lopen, zij deed niet hardlopen, gewoon lopen, en heel veel water drinken, en af en toe een sapje.

ik weet zosnel niets wat nog niet is gezegt… in de cosmogirl staan ook vaak van die oefeningen, misschien is dat een idee?

dubbelpost

Je moet gewoon een diëtist zoeken. Je zegt dat ze alleen over frisdrank zeuren, maar een goede diëtist analyseert je eetgedrag en geef je een gezond eetschema mee.
En sorry hoor maar dat dik zijn in je DNA zit klopt echt niet, jij hebt waarschijnlijk de eetgewoonten overgenomen van je ouders. Je kunt wel aanleg hebben om dik te worden maar je weegt echt niet zomaar 90 kilo terwijl je gezond leeft.

Je moet niet zo snel mogelijk afvallen, je huid is elastisch dus blijft dat ook over. En je moet ook geen onmogelijke doelen voor jezelf stellen. Zeg tegen jezelf 1 kilo per week, dat is meer als zat!

Sowieso niet zeggen: als school weer begint, dan ga ik trainen.
Begin morgen. Of beter: nu.

Zal ik een geheimpje delen? Nigella Sativa. 's ochtends en 's avonds met yoghurt, melk of water opdrinken.

‘‘Er zijn vele wetenschappelijke studies die aantonen dat het zwarte zaad een helende en/of verlichtende werking heeft op luchtwegen en het spijsverteringskanaal. Het is dan ook uitermate geschikt voor het verlichten van ademproblemen, spijsvertering en darmklachten en het versterken van het immuunsysteem. De olie van het zaad is ook uitwendig te gebruiken tegen aandoeningen als Eczeem, Artritis, Schimmelinfecties, haaruitval en droge -beschadigde huid.’’

ik vind het al heel goed dat je zelf ook al je probleem erkent.
er zijn namelijk ook mensen die dat niet doen!

een diëtist zoeken helpt bij mij goed en met een bmi van 31 is t allemaal ook hard nodig.
met een diëtist heb je een stok achter de deur, zoals ze dat dan noemen en je kunt er altijd advies aanvragen ook buiten de afspraken om.
ik kan bijv. bellen of emailen met dringende vragen.
wat sommige mensen hier posten; ‘je mag alleen geen frisdrank’ is natuurlijk niet waar want er is veel meer voor nodig!

sporten is super goed voor je en bij mij adviseerden ze sowieso 3x per week.
doe je nu helemaal niks dan is 1 of 2 uur echt intensief sporten (bij bijv. de sportschool) natuurlijk al een vooruitgang en met eventueel school gym erbij kom je dan alsnog aan je uren.

ik wens je succes en hoop dat jij ook je doel bereikt!

waar kan je dat kopen dan?

Mijn moeder koopt ze bij Turkse supermarkten maar ik denk dat je ze ook kan vinden bij Chinese supermarkten e.d. :'3