één dagje Walibi.

Heeee. Ik zat gister op de fiets, en toen kreeg ik een (vind ik) ontzettend leuk idee voor een verhaal. Nu ben ik al bezig met een ander verhaal (háár vriendje) en misschien dat jullie mij daar al van kennen. Daar ga ik gewoon mee door, maar ook dit verhaal post ik.
Ik zal alvast van te voren vertellen dat er (ooit) een einde zal komen aan het verhaal en het dus niet oneindig door zal gaan. Eerst wilde ik eerst het verhaal schrijven en het dan pas posten, maar ik heb nu al een heel stuk, en vind het ook wel leuk om (opbouwende) kritiek te krijgen van jullie.
Het gaat over een jongen en een meisje die heel goed bevriend zijn met elkaar. Dan sluiten ze een weddenschap en gaan samen een dagje naar Walibi. Het meisje, Isabelle, moet de jongen, Finn, zo ver krijgen dat hij haar zoent… Misschien klinkt het nogal raar, maar lees zelf maar:

Ik zit bij Frans. Ik heb mijn naam in mijn schrift getekend met allemaal hartjes en bloemetjes eromheen. Het ziet er niet uit, dat zou kunnen komen omdat ik totaal niet kan tekenen, maar ik vind het zo heerlijk om gewoon een beetje te tekenen. Naast me zit Finn, en hij ruikt heerlijk en dus zeg ik: “Je ruikt weer lekker, Finn.” Finn kijkt me aan. “Dank je.” Hij kijkt in mijn schrift naar de tekening. “Isabelle” Leest hij op.
Finn is een goede vriend van me. We zitten al 4 jaar bij elkaar in de klas en we kunnen het al 4 jaar goed met elkaar vinden. In de tweede vond ik hem leuk, later kwamen we erachter dat we elkaar op precies hetzelfde moment leuk vonden. We hebben ook een keer gezoend, vorig jaar op een schoolfeest. Ik had voor het eerst in mijn leven 3 glaasjes wijn op en was er aardig aangeschoten van, ik zat op zijn schoot en hij had door mijn haar gestreeld. Toen keken we elkaar aan en zoende we. Eigenlijk hebben we toen heel de avond gezoend. De dagen daarna durfde we niets tegen elkaar te zeggen tot ik een keer het ijs brak en zei: “Je kon goed zoenen hoor, ik zal je er niet belachelijk om maken. Je mag dus best met me praten.” Toen moest Finn zo hard lachen, “Dat zeg je ook gewoon, hè.” had hij gehikt, dat we daarna gewoon weer aan de praat waren geraakt. Ik kan me die avond nog heel goed herinneren, ondanks dat ik wat aangeschoten was, en ik zal het waarschijnlijk ook nooit vergeten. Maar nu is hij niet meer dan een vriend van me. Niet dat we samen dingen doen, buiten school om, behalve bellen. We bellen heel veel. Het is ook altijd Finn die belt. En dan kunnen we echt 2 uur aan de telefoon zitten en praten over van alles. Maar verder doen we niets. Naar de bios gaan of zo. Nee, dat zit er niet in. Hij is een keer bij mij thuis geweest, maar dat was omdat we samen een verslag moesten maken. “Jullie zouden een geweldig koppeltje zijn!” had mijn moeder uitgeroepen. Ik had het wel al vaker gehoord, en er zelf ook wel eens aan gedacht. We zijn beide best knap. Ik heb mooi lang golvend donkerblond haar en mijn ogen zijn felblauw. Ik weet van mezelf ook wel dat ik niet lelijk ben. Er zijn ook best veel jongens die mij leuk vinden, ik vind hen alleen nooit leuk. Ja, soms is er iemand die ik een kans geef, maar na een paar keer afspreken ben ik het meestal wel zat. Ook Finn is zeker niet lelijk. Hij heeft donkerblond, bijna bruin, haar en ook zijn ogen zijn blauw. Hij is aardig lang en best gespierd. Het schijnt dat hij een enorme sixpack heeft.
“Bijna vakantie!” fluistert Finn. Ik knik. “Nog 10 minuten.” Dan mogen we alvast aan ons huiswerk beginnen en begint iedereen te praten. “Ga jij nog wat doen in de vakantie? Behalve voetballen, fifa spelen en eh… slapen?” vraag ik aan Finn. “hmm.” Hij denkt na. “Ja, Joshua geeft een feest volgende week vrijdag. Dat wordt wel chill.” zegt hij. “Verder niets, jij?” Ik denk even na. “Nee, ik heb ook nog niet veel geplant. Ik ga maandag misschien shoppen met Jana. Ze weet nog niet zeker of ze kan, ze gaat misschien naar centreparks.” Het blijkt wel dat het hem echt niets kan schelen of Jana naar Centreparks gaat of niet. “Centreparks is wel lauw, man. Ik heb ook zin om naar een pretpark te gaan. Walibi of zo. Met een vriend, gewoon met de trein erheen, kan makkelijk volgens mij.”
“Zou ik echt niet mogen van me ma hoor.”
“Nee?”
“Nee, je weet toch hoe ze is… zo overbezorgd.”
“Oh, ja.” herinnert Finn zich het en de bel gaat. “En het is vakantie!” roept hij uit.

Ik lig in mijn bed Southpark te kijken. Als het afgelopen is zap ik door. Er is niets leuks meer op tv. Ik kijk op de grote klok die in mijn kamer hangt en constateer dat het nog veel te vroeg is om te gaan slapen voor een vrijdag. Zeker op de eerste vrijdag van de vakantie. Ik pak mijn mobiel en druk de sneltoets in en mijn mobiel begint Isabelle te bellen. “Hallo?” klinkt het vragend aan de andere kant van de lijn. “Hee.”
“Finn?”
“Ja, met Finn.” Ik herinner me weer dat ik altijd anoniem bel met mijn mobiel. “Je slaapt toch nog niet?”
“Oh, nee hoor. Ik was aan het lezen en de tv staat ook nog aan.” Ik verbaas me er weer over hoe open Isabelle is tegen mij. Niet iedereen verteld gewoon dat ze aan het lezen is. Al zou ik het nooit aan haar toegeven, Isabelle is echt een goede vriendin van me. “Lezen?” vraag ik haar. “Wat ben je aan het lezen dan?”
“Oh, gewoon zo’n saai romantisch meiden boek.” Isabelle leest op mijn aandringen een stukje voor uit het boek en ik vertel haar over een grappig stukje bij Southpark, en Isabelle zegt op haar beurt weer dat haar dat echt niets interesseert.
Dan stuur ik het gesprek naar een wat interessanter onderwerp. “Hee, maar Isa. Hoe zit het nu eigenlijk met de boys?” Ik hoor haar zuchten aan de andere kant van de lijn. “Hoe vaak ga je dat nog vragen? Nou, om eerlijk te zijn… Met Johan is het niets geworden. Hij kon niet zoenen en bovendien klikte het gewoon niet. Dus er zijn op het moment geen ‘boys’.” ze legt zo de nadruk op het woord boys dat ik weet dat ze me er belachelijk mee maakt. Ik negeer het. “En hoe gaat het met de meisjes, Finnie? Wie is het op dit moment? Fleur of Deveny? Of heb je ondertussen al met Nikki?” Ik lach. Ik ben inderdaad altijd met meisjes bezig. Sommige meisjes vinden me een player en Isa doet ook alsof ik dat ben maar die weet zelf ook wel dat ik gewoon veel meisjes leuk vind. Er zijn ook gewoon veel leuke meisjes. “Nee, op het moment is er niemand. Maar die heb ik toch ook niet nodig, ik heb jou toch?” Ik lach. “Ja, jij bent zo woest aantrekkelijk. Gelukkig ben je van mij.” Antwoordt Isabelle sarcastisch. “Ja he, maar goed dat het vakantie is, dan zie ik je een tijdje niet. Anders had ik echt niet van je af kunnen blijven!”
“Nou, maak er maar een grapje van, Finn, ik ben er van overtuigd dat als ik mijn best zou doen je echt niet van me af kan blijven.” Ik begin te lachen. “Zo! Zo hé! Dat is nogal een arrogante uitspraak Isabelle. Waar komt die zelfverzekerdheid vandaan?”
“Gewoon. Dat denk ik.” Ze klinkt al weer iets minder op haar gemak. Maar misschien heeft ze wel gelijk. Ik heb me altijd aangetrokken gevoeld tot haar. Maar op een een of andere manier is er altijd iets wat me tegen heeft gehouden. Met andere meisjes gaat het ook veel makkelijker allemaal. Het is ook niet zo dat ik bang ben voor een afwijzing, want die heb ik ook wel eens gehad. Heel soms. “Nou, die uitdaging wil ik wel aangaan.” Zeg ik, vol zelfvertrouwen. “Het was geen uitdaging, maar gewoon een uitspraak.” zegt Isabelle zacht. Weer lach ik. “Nu niet gaan terugkrabbelen, hè.” Het is een tijdje stil aan de andere kant van de lijn.

Shit, wat heb ik nu weer met mijn grote mond gezegd. “Nee doe ik ook niet. Maar het was echt niet als een uitdaging bedoelt. Maar als jij het zo wilt zien, dan wil ik die graag met je aangaan, Finn.”
“Is goed, dan gaan we samen naar Walibi! Dan heb je een hele dag de tijd om me te verleiden. En met verleiden bedoel ik natuurlijk dat je me zo ver moet krijgen dat we zoenen… Donderdag?” Ik probeer me te bedenken of ik donderdag wat heb, maar donderdag heb ik niets. “Afgesproken.” zeg ik. “Deal.” zegt Finn. Shit, denk ik.

Haha ^^
Best wel grappig ;p
Maar kwil eerst meer lezen voor ik mening geef :grinning:
Maarreh, wel vraagje xD Het eerste stuk is toch uit Isabelle haar standpunt, en vetgedrukt, is uit Daan niet? Als dat zo is, zou je het er misschien beter boven vermelden, dan is dat wat duidelijker :grinning:
Edit: nog een tip: als je bijvoorbeeld een zin hebt, en een persoon zegt dan iets, dan zet je dat beter op de volgende regel :wink:
Effe voorbeeldje:
Anne zuchtte aan de andere kant van de lijn.
‘Wat is er?’ vroeg ik.
‘Niks’ zei Anne.
Dit is simpel voorbeeldje, maar zo moet je dus gesprekken doen, altijd nieuwe regel :wink:

Jaa, daar twijfelde ik over, inderdaad. Met die dialogen. Maar bedankt, zal het voortaan doen. En het klopt inderdaad dat het de ene keer vanuit Daan en dan vanuit Isabelle is geschreven, maar ik wil het júist niet aangeven, omdat er ook nog zelf iets te ‘ontdekken’ zijn moet.

^^ is te zien of mensen zelf de moeite willen doen hé ;p
Maar ga maar verder (a)

het leest wel leuk.
inderdaad wat dream_star zegt een beetje rommelig.
maar ik snap het eind ook niet precies?
Het dikgedrukt is dan daan. en dan ineenkeer finn?
Die overgang snap ik niet helemaal :'D

idd xD

Shit, wat heb ik nu weer met mijn grote mond gezegd. “Nee doe ik ook niet. Maar het was echt niet als een uitdaging bedoelt. Maar als jij het zo wilt zien, dan wil ik die graag met je aangaan, Daan.”
“Is goed, dan gaan we samen naar Walibi. Dan heb je een hele dag de tijd om me te verleiden. En met verleiden bedoel ik natuurlijk dat je me zo ver moet krijgen dat we zoenen… Donderdag?” Ik probeer me te bedenken of ik donderdag wat heb, maar donderdag heb ik niets. “Afgesproken.” zeg ik. “Deal.” zegt Finn. Shit, denk ik.

Finn? Moet toch Daan zijn? Ik snapte het eerst niet haha. ;p
Maar superleuk verhaal, wordt vast net zo leuk als dat andere verhaal! =D

x

hmm, ik vind het wel leuk alleen daan?
hij heet toch finn? xd of ligt dat aan mij

woeee leuk |(net als háár vriendje)

leuk!
alleen is het nou Finn of Daan?
xxx

Heey ! ja ik vind het een leuk verhaal:) en gaat ze met finn of met daan naar walibi :stuck_out_tongue:? want finn belde haar tog altyd ??
verderr

xoxox

hahah zelfde fout als vorige keer in het begin van dat verhaal. Ik heb de naam op een gegeven moment veranderd. -.-’ Ik zal het even goed neerzetten. En om het goed te maken schrijf ik ook een nieuw stukje! =)

jeej! :grin:
nieuw stukje nieuw stukje nieuw stukjeeeeeee!

Van 8 tot 9.

Mijn wekker gaat. Mijn een zachte vloek sla ik hem uit en draai me weer om, mij afvragend waarom me wekker gaat, het is pas 7 uur. Het is toch vakantie? Waarschijnlijk heeft Ruud een of andere zieke grap met me willen uithalen. Ik val snel weer in slaap.

Ik stap onder de douche vandaan. Ik droog me snel af en vouw de handdoek om me haar heen. Het is 8 uur. Ik moet over een uur al bij ‘de stoplichten’ te zijn. De plek waar Finn en ik hebben afgesproken, om vanaf daar naar het station te fietsen. Maandag heb ik geshopt met Jana en haar verteld wat ik donderdag, vandaag dus, zou gaan doen. Ik heb een speciaal voor deze gelegenheid, op aandringen van Jana, een nieuwe broek gekocht, (“O, Ies, daar komt je kont echt super mooi in uit!”), en een nieuw truitje (“Een beetje inkijk mag wel, maar niet te veel, dan wordt het te.”). Ik pak mijn mooiste setje lingerie, gewoon omdat ik me daar lekkerder in voel, en trek het aan. Daaroverheen doe ik mijn broek en het truitje aan. Dan waggel ik naar de badkamer om me op te maken. Ik heb slecht geslapen vannacht en ben heel erg moe. Toen ik niet kon slapen heb ik Jana maar wakker gebeld en hebben we nog twee uur aan de telefoon gezeten. Het was half 3 toen we ophingen, en nog steeds kon ik niet slapen. Ik kijk in de spiegel en zucht. Ik zie er niet uit, en juist vandaag moet ik een Finn gaan verleiden. Ik zoek mijn foundation en smeer wat van het spul op mijn wallen. Normaal gebruik ik geen foundation, maar vandaag moeten mijn wallen toch echt gecamoufleerd worden, en aangezien foundation het enige is wat ik heb wat een beetje bruikbaar is, smeer ik dat erop. Dan breng ik wat oogpotlood aan en doe mascara op (“Niet te veel make-up! Want je moet wel gewoon jezelf blijven, en niet in zo’n barbie veranderen!”). “Ja, ja, Jana.” mompel ik zachtjes terwijl ik net een laagje meer mascara op doe als gewoonlijk. Dan begin ik aan mijn haar.

Een heel irritant geluid maakt me wakker. Weer die wekker. Ik slaap nog half en krijg mijn ogen amper open. Pas na een tijdje zijn mijn ogen in staat om te kunnen kijken. De wekker geeft half 9 aan. Waar slaat dit nou weer op? Ik doe mijn ogen weer dicht en val weer in slaap.

Ik bekijk het resultaat in de spiegel. Ja, het kan er best mee door. Mijn haar wil vandaag meewerken en ook mijn wallen vallen niet zo heel erg op. Het is herfst maar het belooft een mooie zonnige dag te worden en ik ga dus gewoon in mijn truitje naar buiten. Ik kijk op de klok. Kwart voor 9. Nu moet ik nog gaan opschieten ook, over een kwartier moet ik bij de stoplichten staan en ik moet nog mijn tas inpakken en eten. “Is even kijken.” mompel ik zacht. “Kauwgom.” Ik pak het pakje kauwgom van mijn bureau en stop het in mijn tas. “Check. Geld.” Ik draai een klein rondje om mijn as, zie het briefje van 50 in het raamkozijn liggen en pak het er van af. Voor de zekerheid pak ik nog 20 euro uit mijn spaarpot. “Check. Wat moet ik nog meer hebben?” Voor de zekerheid stop ik nog mijn zonnebril, een vestje en pleisters in mijn tas. Die pleisters ook alleen maar omdat ik die toevallig zag liggen. Wie weet komen ze nog van pas. Ik loop met mijn tas naar de badkamer en pak nog een borstel, mascara en de foundation. Ik race naar beneden eet snel een boterham en trek mijn jas aan. 5 voor 9. Ik ben er klaar voor, vandaag.

Ik schiet overeind. SHIT! Ik zou vandaag met Isabelle naar Walibi gaan. Daarom ben is mijn wekker al tig keer afgegaan. Hoe laat heb ik ook al weer afgesproken? 9 uur. En we nemen de trein van half 10. Ik kijk op de klok en ik vloek keihard. 5 voor 9. Ik ren de douche in, sta er een halve minuut onder en ren vervolgens terug naar mijn kamer. “Finn? Finn! Mag ik Fifa van je lenen? Ik wil graag-”
“Ja best!” Roep ik naar mijn broertje. Als een speer kleed ik mij aan. Dan ren ik naar de badkamer om mijn haar te doen. Mijn gel is weg. “Ruud, heb jij mijn gel gezien?” schreeuw ik naar mijn broertje. Ruud komt aangelopen met Fifa in zijn handen. “O, ja, staat op mijn kamer.”
“Blijf van MIJN gel af!” Snel haal ik de gel en doe mijn haar. Ik kijk op de klok. 9 uur.

verdeeeeeer!

haha oke dat is echt grappig, verdurr

`dus als ik het nu goed begrijp is het schuingedrukte isabelle en dat dik gedrukt finn :grin:? ik vind het egteen nice verhaal :slightly_smiling_face:
verder !

xoxox

nice

ja :slightly_smiling_face: & dankje =)

super leuk verhaal! ik kan niet wachten tot je verder gaat :astonished: