een dagje uit met moeders

Hallo allemaal!

ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor leuke dingen die je met je moeder (en zusje erbij) kan doen.

Het zit namelijk zo. De laatste tijd zijn er ontzettend veel problemen thuis, maar ik ben juist per februari op mezelf gaan wonen. En dan bedoel ik niet dat ze niet zonder me kunnen hoor! Maar mn zusje en moeder… dat is de laatste tijd echt bergafwaarts gegaan. Ik wil de problemen liever niet noemen op dit forum, maar het komt erop neer dat steeds als ik bij mijn ouders kom er echt zo’n grimmige sfeer hangt. Als ik grapjes maak of vrolijke dingen zeg reageren ze allemaal schouderophalend en het is vooral irritatie en somber.

Hierom leek het me fijn om iets met mijn moeder en zusje te gaan doen samen om deze rotsfeer te doorbreken. Mijn moeder is echter niet zo doorsnee en houdt niet van make-up, shoppen, drukte, lekker manicuren of maskertjes doen.

Zijn er mensen die ook wel eens iets leuks hebben gedaan om de band te herstellen? Of mensen met moeders die niks leuk vinden behalve sudoku’en en boeken lezen?

Hopelijk hebben jullie wat tips voor mij, en sorry voor het lange verhaal!
x

Een dagje naar een pretpark? Al kan je dan wel beter met zijn 4ren gaan en houden niet alle moeders daar van.

Oh of de dierentuin! Dat vinden ik en mijn ma altijd super leuk.

Moeilijk, misschien zouden jullie kunnen gaan zwemmen in een groot zwembad, of een middagje bowlen!

Geen sauna dus. Je kan haar meenemen naar een leuke stad en daar in een restaurantje eten en eindigen met een bioscoopje.

Bedankt voor alle tips! Ik zit er inderdaad misschien aan te denken gewoon een leuk stadje te bezoeken… maar bioscoop kan haar vaak ook niet zo bekommeren… Nog meer tips?

Theater ?
Dat is voor mij en mn moeder echt een standaard uitje ! haha

Keukenhof?? Ik ben daar laatst een keer met men moeder geweest was erg gezellig :slightly_smiling_face:

Ja goeie! Alleen is het soms wel prijzig.

High Tea?,
kan je zelf doen, (goedkoopst)
eerst alles maken, en daarna op eten/drinken

of je zoekt in steden zoals Utrecht/Amsterdam/Rotterdam een high Tea huis je op.
die zijn er vast, kijk even op internet voordat je gaat :slightly_smiling_face:

Succes.
x

Ik vind het een heel mooi idee, maar misschien moeten jullie eerst je hart luchten over de situatie en het uitpraten voor jullie iets leuks gaan doen? Maar een dagje uit naar een stad lijkt me wel leuk.