Een bril nodig?

Hee allemaal,
Ik heb al sinds een lange tijd (8 weken) continu hoofdpijn. Vooral bij het lezen van mijn laptop naar de beamer. Ik weet niet wat het is, en ben er al mee naar de huisarts geweest. Nu heb ik een afspraak bij de oogarts voor een oogmeting. Alleen heb ik zo’n 2 jaar geleden ook al een oogmeting gehad en daaruit kwam dat ik aan allebei mijn ogen -0.15 had, de oogarts zei toen dat ik in principe wel een bril nodig had alleen zou het nutteloos zijn want het lag aan mijn hormonen.
Nu ben ik laatst weer bij een opticien geweest en bleek dat ik nog steeds -0.15 heb, maar er is gezegd dat ik geen bril nodig heb.
Nu heb ik al wat gegoogeld en kwam uit bij een computerbril. Alleen is mijn vraag: Heb ik een bril nodig?

X Emilie :couplekiss_man_woman:

Nou, als je hoofdpijn hebt, dan kan het best zijn dat je wel een bril nodig hebt.
Die hoofdpijn komt waarschijnlijk doordat je lens standaard moet accommoderen. Dus 't moet elke keer boller of platter worden om nog scherp te kunnen zien. Normaal moet je oog niet zoveel accommoderen. Maarja, als de arts zegt dat 't eigenlijk niet hoeft. Misschien is er dan een andere reden voor de hoofdpijn.

Ik denk dat je gewoon te lang achter je pc zit,
anders zou je het ook moeten krijgen als je een boek leest ofzo.

een oogafwijking door de hormonen? Daar heb ik nu nog nooit van gehoord. Hebben ze daar iets meer over uitgelegd?

Aangezien je zegt dat je vooral hoofdpijn krijgt bij het kijken van iets dichtbij (laptopscherm) naar iets veraf (beamer) en terug, ligt je hoofdpijn inderdaad waarschijnlijk aan een oogprobleem, zoals een accomodatiestoornis.

Nee daar heb ik ook nooit van gehoord.
Ik kan me ook niet uitleggen dat dat er is?

Naja als de oogarts zegt dat het -0.15 is, lijkt het me dat dat ook zo is en dat je dus geen bril nodig heb. Maar ik had wel hetzelfde als jou, ik kreeg ook vaak hoofdpijn bij bv de computer en tv een paar weken lang, en heb nu lenzen en is echt een stuk beter! ( mijn sterkte is trouwens ook niet super erg vergeleken met andere -1 en -0.75, maar mijn hoofdpijn is wel over )

Ik denk wel dat je een bril nodig hebt, want als je zegt dat je het niet goed kan lezen van de laptop naar de beamer ofzo, en je krijgt er hoofdpijn door, dan lijkt me dat wel een geval dat je inderdaad een bril nodig hebt, maar dan vind ik het raar dat die oogartsen zeggen dat je er geen een nodig hebt, want hun hebben daar natuurlijk veel verstand van, ik zou anders ook niet weten waar het anders aan zou moeten liggen…

Je toestand kan toch ook gewoon verslechteren?
En ik kan niet ruiken of jij een bril nodig hebt, sorry, maar wacht gewoon de oogarts even af, die weet het ongetwijfeld beter dan heel girlscene bij elkaar.
succes ermee

oke, komt miss lullig over, maargoed, vind dit soort vragen zo zinloos…

ik heb ook bril/lenzen, maar als ik ze een dag niet indoe/opdoe dan krijg ik echt geen hoofdpijn?

Dat verschild misschien ook per persoon, maar ik moest juist aan een bril (alleen om op het bord te lezen enzo) doordat ik hoofdpijn kreeg en sommige dingen niet goed kon lezen, maar misschien ishet bij haar wel iets heel anders ofzo, ik heb geen idee!

hoofdpijn en bril staan natuurlijk niet gelijk aan elkaar
Enerzijds heb je niet noodzakelijk hoofdpijn als je een bril nodig hebt
MAAR hoofpijn kan wel een teken zijn dat je een oogprobleem (accomodatiestoornis of myopie) hebt.

Bedank allemaal voor jullie reacties!
Een paar vroegen hoe het temaken kon hebben met de horomen. Nou hier het antwoord: Als je midden in de puberteit zit gaat er van alles tekeer in je lijf, je voelt je soms niet lekker kan hoofdpijn hebben enzo. Ook kan het gebeuren in de puberteit dat je ogen even raar doen, je kan dan minder scherp zien. Dat is tijdelijk.
Maar het kan zijn dat het aanhoudt, dan is het zo dat je gewoon een bril nodig hebt. Het ligt dan niet aan de hormonen.

En helaas kan ik niet minder achter mijn laptop zitten, ik zit op een laptopschool.

Heejj,

Ik ben zo aan mijn bril gekomen:

Eigenlijk heb ik ook een beetje jou verhaal:
Ik zit nog op de middelbare in de 2e, mijn plek is halverwege in de klas, we kregen uitleg en ik kijk op het bord en probeer te ontcijferen wat daar staat terwijl iemand achter mij vraagt of ik het kan lezen, nou, NEE dus! Het meisje leest zonder problemen de uitleg voor mij op en ik vraag me af hoe ze dat toch doet. Dat was ontdekking nummer 1.

Puntje 2, heel simpel: Ik zat een film te kijken thuis en kon simpelweg de ondertiteling niet lezen. Heel vervelend als hij al moeilijk te volgen is!

3 ontdekte ik toen ik heel veel hoofdpijn boven en onder mijn ogen had en ik niet wist wat het was. Gelukkig hielp de paracetamol wel.

4 was eigenlijk een opvolger van puntje 2, mijn vader verziend en dus mocht ik even zijn (veeeels te grote) bril op, nou er ging een wereld voor mij open! Alles opeens helemaal strak alsof het was schoon gepoetst met een doekje. :grinning:

Dus ik een oogtest doen bij MEDI en wat er uitkwam was niet veel maar wel genoeg dat ik een bril moet: -0,50 & -0,75. De opticien zij dat sommige mensen het pas merken bij -1.0 en sommige dus al bij de -0,75. Sowieso ben ik nog in de groei en weet ik niet wat er nog kan gebeuren.

Na de test heb ik wat brillen gepast en heel hele mooie ‘modieuze’ bril gevonden, straks ga ik weer terug naar de MEDI om de glazen te bestellen! Ik kan eigenlijk niet wachten om weer scherp te kunnen zien!

suc6! x
ps. Ik schrijf een beetje veel^_^

-0.15? Sinds wanneer kunnen ze kleinere metingen verrichten dan 0.25? Dit is nauwelijks meetbaar, en waarschijnlijk voor jou ook geen verschil met of zonder bril. Kan me niet echt voorstellen dat je hoofdpijn daarvan komt in ieder geval.

er is ook zoiets als een computerbril. die is echt speciaal voor achter de computer.
http://www.computerleesbril.nl/computerbril-of-leesbril/
kijk hier even naar, misschien is dit wat voor je…

Hormonen? Dat heb ik nog nooit eerder gehoord :’)
Maar ze geven je idd liever pas een bril als je rond de -0,30 zit. Jouw meting is echt heel erg klein.

Gebruik je genoeg licht als je achter de computer zit, en is je computerscherm niet te fel? Zet het lager. Dat is vaak de oorzaak bij de meeste mensen.

Je kan een bril nemen en opzetten op momenten dat het nodig is.
Even goed de reclames bekijken voor goedkoop montuur en glazen.
Ikzelf heb ook geregeld hoofdpijn en vermoeide ogen en moet een nieuwe bril.
Ook voor auto rijden is het handig.