Een blik, een lach, hij is de ware

Haay girls,

jullie kennen het vast allemaal, hij loopt langs slechts een blik, een lach en jij weet het zeker het is dé ware. Je bent hopeloos verliefd op een jongen van school/werk en je weet z’n naam niet eens. Toch wil je in contact met hem komen maar je weet niet hoe je dat in hemelsnaam voor elkaar krijgt. Vol goede moed denk je de forums op girlscene te raad plegen, en daar is deze topic voor!

Geef hier tips en/of tricks aan girls met zo’n situatie of geef hier je eigen verhaal. NB geef alleen opbouwende, positieve reacties! :wink:

ps. misgien bestaat er al zo’n topic, maar dan nu een nieuwe anno 2012!

xxx en liefs en wie weet kom je door deze adviezen in contact met die leuke jongen :wink:

handig topic, voor mij.

Ik vind dus een jongen van school wel leuk, maar ik ken hem niet.
Ik ben er door facebook af te zoeken achtergekomen hoe hij heet.
Meer weet ik niet van hem. Ik durf ook echt heeeeelemaal niets qua flirten enzo. Ik durf wel oogcontact te zoeken, maar dat is het dan ook wel. hmmmnja

Dit topic is voor mij gemaakt!

Met uitgaan is er vaak een groep jongens waar wij mee omgaan en een van hun heeft me echt helemaal betoverd. Jammer genoeg is het degene waar ik het minst mee om ga van hun allemaal… Het is ook dat een vriendin van mij een tijd met hem bezig is geweest, daardoor kennen wij die groep nu. Maar nu heeft ze het met een andere jongen uit diezelfde groep en zou het dus ook geen probleem vinden als ze zou merken dat ik hem (die jongen) leuk zou vinden.
Dus dat is niet echt het probleem. Het probleem is dus toch hoe ik de eerste stap moet gaan zetten. We gaan wel casually met elkaar om omdat we elkaar dus zien met uitgaan, maar ik heb nog nooit echt een gesprek met hem gevoerd… Dilemma!

@blubber Precies dat dus! hahaha same here! (A)

Haha! Ik vind een jongen van school ook leuk, niet direct dat ik helemaal verliefd ben maar oh, hij is echt leuk!

Gisteren even met hem gepraat en later toen ik buitenzat (oh, heerlijk weer gister) kwam hij voorbij fietsen. Hij lachen en ik stak mijn duim op (hij moest een presentatie houden).

Maar hij is echt onbereikbaar, en heb het gevoel dat hij aardig tegen iedereen is! Hmm…

Oh, wat me nu ook nog te binnen schiet: Hij hield een keer de deur voor me open op school toen ik toevallig achter hem liep, echt helemaal stil blijven staan en deur openhouden. Goh, ik wist toen niet eens dat hij wist dat ik bestond xd!

ooooh dit heb ik echt nodig! Er is een jongen bij mij op school en ik vind hem echt heel erg leuk, niet echt verliefd ofzo maar hij is gewoon heel erg leuk. Ik zag hem voor het eerst op een feestje en toen heb ik op facebook opgezocht hoe hij heet. Het stomme is alleen dat ik op dat feestje niets tegen hem heb kunnen zeggen omdat hij heel snel weer weg was… Ik zie hem heel vaak op school lopen maar heb echt geen idee hoe ik zijn aandacht kan trekken zonder dat ik een soort creepy stalker lijk… aaaah please tips! hij is zo leukk :slightly_smiling_face:

Ik ga deze topic volgen! Haha een keertje zat ik achter de gene die ik leuk vind, en toen ging hij tegen me praten!!! Ik kreeg bijna een hartaanval! :stuck_out_tongue:

Ik vond het een jongen leuk, al had ik nog nooit met hem gepraat. Maar hij vond dus een vriendin van mij leuk (al wilde zij hem niet) en toen heb ik het gewoon een beetje stil laten liggen en heb ik nooit een ‘move’ in zijn richting gemaakt. Maar hij is wel zo’n jongen die altijd de deur voor me openhoud (waarschijnlijk voor iedereen, maar ik voel me altijd stralen als hij dat doet) en in de gang laat ik me in de mensenmassa weleens een beetje tegen hem aanduwen, gewoon om hem aan te raken. Maar dat was het dan ook…

Met uitgaan zie ik hem telkens en als we dan elkaar in de ogen kijken, net op hetzelfde moment, dan val ik gewoon bijna om. Hij is zo leuk. :roll_eyes:

Ahw dat had ik bij mijn vriend (:
Ik zag hem en was meteen hopeloos verliefd. Hij was bevriend met vrienden van mij, dus ik heb via hen zijn nummer gekregen. (Eigenlijk stiekem opgezocht toen een vriend van me zijn mobiel onbewaakt achterliet, haha). Heb hem een smsje gestuurd met ‘Heb je nummer gekregen van *naam*, dus bij deze: hoi!’ en zo raakten we steeds meer aan de praat (en het ging moeizaam, want 9 van de 10 keer negeerde hij me of stuurde hij zijn smsjes pas 5 uur later terug :’) ). Was het zat en heb hem ook maar gewoon toegevoegd op msn waar we leuke gesprekken op hadden en toen hadden we een date :'D (Heeft in totaal zo’n anderhalve maand geduurd).

Mijn tip:
Neem ook eens het initiatief. Ook al is het hartstikke eng! (Geloof me, ik ben echt niet het type om zoiets te doen, maar toch deed ik het en met resultaat!) Want wat bleek? Hij vond me gelijk al wel een leuk meisje, maar hij was zelf veel te verlegen om zelf het initiatief te nemen, dus liet hij het maar gaan :’)

hahahh dit ken ik jammer genoeg ook! ik zag hem ff en ik dacht hij is gewoon de ware, en nog hoop ik het maar ik durf gewoon niks :blush:

hee, eventjes hulp nodig!
Ik heb een plannetje bedacht om in contact te komen:

• Eerst ga ik nog even door met oogcontact zoeken op school.
  • Dan, als ik denk dat hij wel doorheeft dat ik besta, ga ik hem toevoegen op facebook.

Ik ben gewoon eens gaan denken: ‘Zou ik het raar vinden als iemand die ik alleen ooit gezien heb mij toe zou voegen op facebook?’ En ik zou het niet echt raar vinden.

En je kan beter iets dan niets doen.

Maar alles moet wel via plan verlopen, dus:

• Hij accepteerd
  • Hij vraagt aan mij:‘Wie ben je eigenlijk?’

Want dan kan ik zeggen: ‘Van school, ik zal wel eens een keer hoi tegen je zeggen.’

En dan heb ik reden om iets tegen hem te zeggen! En hoe ik het dan verder doe: GEEEEEN idee.
Maar dat zie ik dan wel. Ik vind dit al eng genoeg!

Als hij niet accepteerd word ik echt depressief… Heeft iemand dan nog een plan 2?
en is dit plannetje wel geschikt, of is het raar?

@blubber klinkt goed! misschien moet ik deze tactiek ook maar gaan gebruiken (:

hij zit alleen niet zo vaak op zn facebook volgensmij… meh.
ik zie wel (:

Titel doet me denken aan die Oral-B 3d white reclame
Met die vrouw en dan zegt ze ‘is hij mijn ware?’ met zo’n bigsmile

^ ghahah ja die reclame.
Echt vreemd, alsof je door gebruik van een tandpasta in eens een ideale partner vind! haha, zou wel leuk zijn eigenlijk.

Blubber: heel goed idee! Je moet ergens beginnen.

Naja, ik vind een jongen wel leuk, via whatsapp enzo, maar hij vind mij niet zo leuk volgensmij, maar ik dacht als ik heb nou eens in het echt tegen kom of spreek dan is het toch well anders dan via whatsapp. Het enige probleem is dat ik naar school fiets, hij gaat met de bus, ik zit op een andere school als hem, we hebben andere vrienden, hij sport niet omdat hij ziek is, dus eigenlijk is er niets waar ik hem *toevallig* tegen kan komen, dus what to do?

Met uitgaan had ik heeel veel oogcontact met hem, maar ik stap nooit op een jonge af, lach hooguit vriendelijk, en meestal komen ze dan op mij af… Hij kwam wel echt de hele tijd bij mij in de buurt staan, etc… En keek heel vaak naar me.
Maar er waren wel andere jongens, die wel op me afkwamen en met me gingen praten en dansen,. Maar hij niet… :s… Maar het was wel zo dat hij verder aan geen een meisje aandacht gaf…
En vrienden van mij viel het ook op, ze zeiden dat ie de hele avond om me heen hing en naar me keek met zo’n ‘hopende/vragende’ blik in z’n ogen, in de hoop dat ik iets tegen hem zou zeggen… (en dit zeiden ze niet om mij hoop te geven ofzo, omdat ik totaal niet liet merken dat ik hem leuk vond, ik deed zelfs alsof het me nieteens was opgevallen). Dit was in een soort poppodia waar zo’n 200 man waren (tivoli, de helling voor degene die het kent).
Dit is 2weken terug ofzo, vorige week ging in uit in hetzelfde ding, alleen dan naar de grotere variant (Tivoli Oudegracht) waar zo’n 1000 man waren. Veel drukker, en groter dus. Toen ik wegging die avond kwam ik hem tegen bij de gaderobe, dat was best bizar omdat ik hem dus helemaal niet had gezien die avond, en een week eerder heel veel had gezien, maar niet met hem had gepraat of gedanst… Maar toch voelde die best bekend voor me, dus ik groette hem ook bijna, maar hield me toch in. Toen liep ik naar buiten, met mijn vrienden mee, en hij liep vlak achter me. Maar ik durfde niet achterom te kijken ofzo…en deed dat dus ook niet…
Toen buiten gingen wij nog wat napraten met vrienden, en hij liep door, en haalde me dus in. Ik keek hem toen wel na, en hij keek nog best lang achterom…
Maar ik weet dus niets van hem, ik weet ook niet met wie die er was.

Ik heb ook geen facebook, dus kan hem ook niet opzoeken ofzo… Grr, Weet dus alleen dat ie af en toe in de tivoli uitgaat,. En in die kleine zou ik hem wel tegenkomen als we er allebei uitgaan, maar in die grote is het heeeel druk en vol. En ik zou dus nooit weten in welke die uit zou gaan, en op welke dag. Het waren ook 2verschillende dagen,. eerst vrijdag, toen donderdag…

Jajaa, ook ik ben ermee geïnficteerd (a)