Een beugel op je 17e

Hallo,

Ik ben 17 jaar oud en kom er nu pas achter dat ik een beugel moet. Mijn tanden zijn altijd al vrij recht geweest, totdat de tandarts mij erop aanwees dat een beugel noodzakelijk zou zijn. Het ergste is is dat ik dit komende schooljaar ga beginnen met mijn hbo studie. Ik zit er echt niet op te wachten om dan ook nog eens een beugel te hebben.

Tegen de tijd dat ik 19 ben zal de beugel eruit gaan. Ik ben ook bang dat ik straks op de uni en het hbo zit en dan de enige ben met nog een beugel.

Hebben jullie een beugel op een latere leeftijd? Of kennen jullie iemand in jullie omgeving met een beugel op latere leeftijd? Ik ben echt bang dat ik een van de enige zal zijn met een blokjes beugel.

hey! ik heb ook verschillende mede studenten met een beugel gehad hoor, volgens mij komt het veel meer voor! en volgens mij worden mensen / klasgenoten / studiegenoten ook wat minder gevoelig voor dat soort dingen als je wat ouder wordt hoor! ik zou je geen zorgen maken erover. liefs

Ik ben afgelopen jaar begonnen op HBO en had ook iemand met een beugel in mijn klas. Ik vind het zelf niet raar! Ik heb zelfs een collega van in de 40 gehad met een beugel!

Ik had op het hbo twee vriendinnen die met 18 jaar nog een beugel hadden, niemand die daar echt opmerkingen over maakte. Ik ken ook een meisje van 22 die nu nog een beugel heeft, niks raars aan imo.