een beginners camara

Hooi XD

Ik heb een vraagje.
Mijn oma geeft iedere kleinkind 200 euro om er iets moois van te kopen en ik zat te denken aan een camara, alleen ik heb totaal geen ervaring ermee en ik zou wel graag serieus willen beginnen om echt mooie foto`s te kunnen maken, weten jullie welke camara ik het beste kan kopen om er mee te beginnen en een beetje uit te vogelen wat de opties allemaal zijn? want ik heb zelf geen idee. Het bedrag wil ik graag ongeveer houden bij 150 euro. want ik wil ook nog een tas :stuck_out_tongue:. maar als er dan geen goede camara`s zijn voor dat bedrag dan kan ook 200 euro.

thanx alvast :wink:

Je kan beter vragen welke niet. XD

ik heb een samsung S1070, hij is echt heel fijn en volgensmij gewoon goede kwaliteit ^^
(en niet duur)

idd haha :stuck_out_tongue:

Camara?

Trouwens een mooie foto=idee+kwaliteit, niet alleen de kwaliteit…
Al heeft een camera zoveel mp, dat betekent nog niet dat de foto mooi is.

Volgens mij bestaat een goede foto voor 80% uit een goede fotograaf en voor 20% uit een goede camera… Vergeleken met hier ben ik helemaal niet zo goed, maar op een ander forum waar ik veel meer post, zijn ze gek op mijn foto’s en ik krijg heel vaak de vraag: ‘Ik wil een nieuwe camera, volgens mij heb jij wel een hele goeie!’ Nou, niet dus, want mijn camera heeft 3.2 megapixels en loopt toch wel een beetje achter gezien hij uit 2004 komt. Ik ben heel blij met het ding maar anderen verbazen zich erover dat mijn foto’s zo goed zijn. Zeker gezien zij een veel nieuwere versie van dezelfde camera hebben. Ik las laatst hier in een topic deze zin: ‘Jij maakt het beeld, de camera legt het alleen vast.’ dat vind ik nu eens een fantastische omschrijving van het lange verhaal dat ik er weer van maak :stuck_out_tongue:

OT: Ik heb een Canon Powershot A75. Die is niet eens meer verkrijgbaar, dus daar hoef je niet naar te kijken. Maar ik ben er heel tevreden mee, dus misschien is een nieuwere Powershot een optie? Anders moet je eens op een rijtje zetten wat je van je camera verlangt en dan kijken wat er het dichtst bij in de buurt komt?